Dual Screen vraagjes.

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 17:02
Sinds vandaag in het bezit en 2 TFT's (BenQ FP937S+ ;)) en deze heb ik zojuist aangesloten op mijn videokaart. 1 via DVI en de ander via D-Sub.
Ze draaien allebei maar er zijn een paar dingen die me opvallen en ik vraag me af of dit in te stellen is:

- Zodra ik IE opstart en hem full-screen wil zetten, dan trekt hij hem uit over beide monitoren. Is het mogelijk om dit zo in te stellen dat als ik hem fullscreen zet (dat geld natuurlijk ook voor andere applicaties) dat hij hem dan fullscreen zet op het scherm waar de applicatie staat, of moet je dit handmatig doen ???

- Weet iemand een site met wallpapers van het formaat 2560 x 1024 ??

Ik heb mijn NView-instellingen van mij videokaart (Leadtek 6800LE) ingesteld op "horizontale uitbreiding"

Tnx in advance :P

Verwijderd

kijk eens naar ultramon

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Installeer Ultramon eens.

Verwijderd

Nee, je kunt beter niet werken met nView multi-monitor dingen, de standaard windows mogelijkheid is veel beter. Maximize is ook echt maximize op één monitor dan, geen geklooi met games. Verder is een background in dergelijk formaat érg lastig. Toen ik nog 2*1024*768 had, heb ik zelf een bende in elkaar gesoept, enkele meesterwerkjes!

• NiteSpeed
Vaak kan je op deviantart of customize.org nog wel leuke dual-screen wallpapers vinden :).
http://wallpaper.deviantart.com/dualdisplay/

[ Voor 21% gewijzigd door NiteSpeed op 08-02-2005 23:31 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 14:35

AzzKickah

06-CENSORED

Toevallig heb ik een dual-screen-wallpaper op mijn wepspees :) Is Anna Kournikova, weet je niet of je daar van houdt, toevallig? :P

Voor je linker-monitor...
...en voor je rechter-monitor :)

Als je ze aan elkaar vast wilt hebben moet je ff zelf photoshop opstarten :)

[ Voor 19% gewijzigd door AzzKickah op 08-02-2005 23:37 ]

• -Leon-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:29:
Nee, je kunt beter niet werken met nView multi-monitor dingen, de standaard windows mogelijkheid is veel beter. Maximize is ook echt maximize op één monitor dan, geen geklooi met games. Verder is een background in dergelijk formaat érg lastig. Toen ik nog 2*1024*768 had, heb ik zelf een bende in elkaar gesoept, enkele meesterwerkjes!
Kan je me iets meer vertellen over waar ik die instellingen vind ??
Heb zojuist Ultramon geinstalleerd en die geeft aan dat ie maar 1 single monitor heeft gevonden (waarschijnlijk door mijn NView-instellingen???)

@NiteSpeed: TNX!! Zal er eens rondneuzen.

Verwijderd

Ja, klopt, je moet gewoon al die nVidia dual monitor stuff uitzetten, en vervolgens in windows display manager zélf bureaublad uitbreiden aanvinken. Dan zal hij 2*1280*1024 vinden IPV 1*2560*1024.

Wat achtergronden betreft: je kan héle mooie dingen doen zo. Stel de achtergrond in op "naast elkaar", gecentreerd en spreiden geeft een fout resultaat. Mocht het resultaat andersom zijn, dwz: linkerhelft op rechter scherm en andersom, fotosoep je even die achtergrond andersom, of maak je de andere monitor de primaire monitor.

DAMN, ik ga binnenkort toch maar eens een broertje voor m'n huidige IIyama PLE431S-S halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 23:40 ]

• -Leon-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:39:
Ja, klopt, je moet gewoon al die nVidia dual monitor stuff uitzetten, en vervolgens in windows display manager zélf bureaublad uitbreiden aanvinken. Dan zal hij 2*1280*1024 vinden IPV 1*2560*1024.
nVidia NView = uitgeschakeld.. Tenminste, hij staat weer op 1 monitor nu, de 2e is nu dus ook gewoon uit. Waar kan ik die "windows display manager" vinden ???? |:( (Draai WinXP Professional)

Verwijderd

Rechts klikken bureaublad, eigenschappen.

Laatste tabblad, daar staan 2 beeldschermpjes. Selecteer de 2e, die in het grijs/transparant staat aangeduid, klik er op, en klik op "extend my Windows desktop onto this monitor.". Hij zal aanvliegen, en je kunt dat scherm ook gaan instellen, onafhankelijk van je primair scherm. Standaard staan ze meestal op 640*480*8b, maar je zet hem gelijk maar naar 1280*1024*32b. Vervolgens kun je de schermpjes "slepen" tot je de layout hebt die je wilt.

Windows kan tot 25 beeldschermen aansturen, en door schermpjes te slepen, kun je de video-wall maken van je dromen. Of natuurlijk één rij van 25 schermen.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 10:58
Rechtermuis klik op bureaublad -> eigenschappen -> Instellingen

te laat

[ Voor 33% gewijzigd door Antediluvian op 08-02-2005 23:51 ]

• -Leon-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:49:
Laatste tabblad, daar staan 2 beeldschermpjes. Selecteer de 2e, die in het grijs/transparant staat aangeduid, klik er op, en klik op "extend my Windows desktop onto this monitor.".
Dan zat ik toch goed, alleen bij dat laatste tabblad (instellingen) staat dus maar 1 monitor :(

Komt dat nou weer doordat ik NView op 1 monitor heb gezet??

Verwijderd

Geen flauw idee, ik heb een ATI X800Pro @ XT, ik check morgenochtend anders wel even m'n laptop, die heeft een 5700... Of je moet het treffen dat hier iemand anders een nv kaartje heeft. Maar zoals ik zei werkt het nu ook bij mij (nostalgie mood, 15" aftands CRT ding naast m'n strakke TFT gezet).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 23:56 ]

• -Leon-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:55:
Geen flauw idee, ik heb een ATI X800Pro @ XT, ik check morgenochtend anders wel even m'n laptop, die heeft een 5700... Of je moet het treffen dat hier iemand anders een nv kaartje heeft. Maar zoals ik zei werkt het nu ook bij mij (nostalgie mood, 15" aftands CRT ding naast m'n strakke TFT gezet).
Een reboot doet wonderen :) Ik zie nu een klein monitortje naast de grote staan.... daar gaan we ;)

** EDIT **

Dit werkt wel fantastisch zo CABAL !! Tnx for the tip _/-\o_
Nog meer tips in de aanbieding wat interresant is ??

Ik merk dat als ik een bureaublad-achtergrond in stel, hij op beide monitoren dezelfde achtergrond neerzet. Is het mogelijk om deze 2 verschillend in te stellen, en zo ja: hoe ??

[ Voor 31% gewijzigd door -Leon- op 09-02-2005 00:03 ]

Verwijderd

Wat is beter dan 2 schermen? 3!. Tsja, verder eigenlijk alleen spul van toepassing op slecht shielded CRT schermen... bij TFT's... Niet echt iets van toepassing zo. Maximizen werkt nu met één monitor, en alles start automatisch op het hoofdscherm, je kan meer "tunen" en tweaken aan je dualscreen setup met een proggie wat hier eerder genoemd werd: ultramon. Persoonlijk heb ik aan dat soort shareware een broertje dood, het werkt goed zat op de standaard windows manier. Dat er op maar één scherm een start balk staat vind ik genoeg.

Je kan idd 2 verschillende achtergronden instellen, maar dat zul je met een truukje moeten doen: één grote maken! Teken maar eens een grote circel in een BMP van 2560*1024, en stel die in als achtergrond. Experimenteer met de verschillende modi, zoek maar uit wat het verschil is tussen spreiden, centreren en naast elkaar. Het mooiste effect geeft naast elkaar, naar mijn ervaring. Je zult alleen wel wat meer moeten "tweaken" aan je achtergrond. Wie weet upload ik morgen een of meer voorbeeldjes van mezelf. Nu wil ik pitten, morgen weer domme klanten helpen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 00:06 ]

• -Leon-
TNX !! so far, so good... ziet er al goed uit, en met name het maximaliseren van vensters werkt zo ideaal !!

• Aezel
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat een toestanden zeg. Ultramon? Één grote wallpaper voor 2 schermen?
Ik heb zelf de afgelopen 2 jaar met nvidia dual display gewerkt en bij mij ging het allemaal prima met de nView Manager. Ben nu sinds een paar weekjes overgestapt op een EAX800XT graka en ik kan me de nView Manager helaas niet meer al te goed voor de geest halen.

Maar al die probleempjes die je noemde Leon kan je gewoon met de nView Manager verhelpen, dat weet ik wel nog. Ga anders es even experimenteren met de settings en pluis alle opties es goed uit dan zal je zien dat alles erin zit.
Ik weet niet welke nvidia driver je gebruikt maar als je de laatste nieuwe download en installeert, dan krijg je gelijk na de installatie (en reboot) een wizard om je dual display in te stellen.

Phanteks Evolv X | Aorus X570 Pro | 5600X | Aorus RTX 3080 WB | Trident Neo 32GB 3600MHz C14 | Prime 1000W Platinum | 980 Pro 1TB & 500GB | SoundBlaster X3 | Custom Loop : Alphacool - XSPC - Watercool - Bitspower - EK

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 01:03
Nee, je kunt beter niet werken met nView multi-monitor dingen, de standaard windows mogelijkheid is veel beter. Maximize is ook echt maximize op één monitor dan, geen geklooi met games.
Kun je ook prima met nView voor elkaar krijgen. 't Kan zelfs nog met de standaard Windows-tool.
Tis gewoon een kwestie van smaak en welk programma je het eerste hebt leren gebruiken.

Heb hier eerst een dual opstelling gehad met ene kaart nVidia en andere Ati. Das pas onhandig.
Nu gelukkig een GT6600, dus met dualview op 1 videokaart.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• -Leon-
Ik heb nog wel even gekeken naar NView-mogelijkheden, maar dat word me nog niet echt veel duidelijker op dit moment. Vanavond maar weer eens wat vogelen en kijken of dat nog voordelen heeft tov de huidige configuratie.

So far werkt het precies zoals ik zou willen. Het enige wat me nog makkelijk lijkt is dat de programma's die draaien op scherm 2 ook geminimaliseerd worden in scherm 2 (en dus niet in de taakbalk op scherm 1) maar ik weet niet of dit mogelijk is.

• NiteSpeed
-Leon- schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:23:
Ik heb nog wel even gekeken naar NView-mogelijkheden, maar dat word me nog niet echt veel duidelijker op dit moment. Vanavond maar weer eens wat vogelen en kijken of dat nog voordelen heeft tov de huidige configuratie.

So far werkt het precies zoals ik zou willen. Het enige wat me nog makkelijk lijkt is dat de programma's die draaien op scherm 2 ook geminimaliseerd worden in scherm 2 (en dus niet in de taakbalk op scherm 1) maar ik weet niet of dit mogelijk is.
Smart taskbar in Ultramon zorgt daar voor.
:9~

• -Leon-
TNX ! Dat werkt inderdaad makkelijk :)

• -Leon-
Ik loop nog tegen een probleempje aan.

'k heb UltraMon geinstalleerd, en alles werkt perfect maar als ik nu een spel opstart (CSI Miami of een ander) dan geeft ie een foutmelding van Macromedia Projector aan.

Hij schakelt de andere monitor ook niet uit. Moet dit niet automatisch gebeuren om problemen te voorkomen ???

[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 10-02-2005 13:34 ]

Verwijderd

Nee hoor, op m'n andere scherm had ik altijd IRC open, hardstikke handig in m'n counter-strike dagen, admin-gezeur op het ene scherm, andere scherm gelijk rcon banid 0 wonid invoeren, en service ontzettend goed. Je hebt nu niet één enorm scherm, maar 2 schermen!.

Macromedia projector... Pff, meestal maken ze daar mooie setup-menuutjes mee.

• -Leon-
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:38:
Nee hoor, op m'n andere scherm had ik altijd IRC open, hardstikke handig in m'n counter-strike dagen, admin-gezeur op het ene scherm, andere scherm gelijk rcon banid 0 wonid invoeren, en service ontzettend goed. Je hebt nu niet één enorm scherm, maar 2 schermen!.

Macromedia projector... Pff, meestal maken ze daar mooie setup-menuutjes mee.
Dus ik kan IRC tijdens het gamen gewoon open laten staan ???? Dat is helemaal top (idd admin-gezeur) ;)

Macromedia zal wel komen vanwege de intro in de game ofzo....
Maar het werkt volgens mij nie helemaa lekker... bijv. met CMR: zodra ik de game opstart gaat alles goed. Als ik tijdens de game naar mijn andere scherm ga met mijn muis en daarna weer terug naar de game dan ben ik mijn beeld kwijt.

Dat commando wat je noemde (rcon banid 0 wonid) wat moest ik daar nou mee doen ??

Verwijderd

Dat is een CounterStrike rcon command, waarmee je met je rcon password iemand kan bannen op wonid. Linkerscherm het gezeur, en op het rechterscherm schop je ze de server uit.
Pagina: 1