Female Scart naar Male VGA

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 22:55
Ok ik zit dus met het volgende probleempje. Ik heb een PS2 die ik graag op mijn monitor zou willen aansluiten.

Ik heb op dit moment een Blaze PS2 Scart (RGB) kabel aangesloten op mijn LCD tv, alleen door de vrij hoge response-time vind ik het er nogal wazig uitzien. Helemaal in vergelijking met een CRT tv.

Na wat zoeken kwam ik erachter dat je wel kabels hebt die van Scart naar VGA gaan, maar ik heb nog weinig kunnen vinden over Female Scart naar Male VGA. Ik lees alleen wat over Male Scart naar Male VGA. Waarom heb ik Female nodig? Omdat ik graag de (Male) Blaze Scart die op mijn ps2 zit, aan wil sluiten op de Scart -> VGA kabel.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, zal voor de uitleg nog even wat plaatjes erbij posten :)

Atm heb ik dit aangesloten op TV: http://www.elettronicanobile.it/shop/media/PS2USCART.jpg

Ik zoek deze kabel, alleen dan met een Female Scart inplaats van een Male zoals te zien is op het plaatje: http://www.beststuff.co.uk/images/hama_scart_to_vga.jpg

Dus, PS2 -> Blaze Scart (Male) -> Scart (Female)/VGA (Male) -> Monitor

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 08-02-2005 23:14 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat werkt niet. Je playstation stuurt geen vga signaal en die monitor snapt een "niet vga" signaal niet. Daar verandert een kabeltje niets aan, dan moet je een vga modulator gebruiken.

Wat je wel kan doen is een Heeeeele simpele TV kaart kopen en op de video ingang kan je dan wel je playstation aansluiten en dan speelt-ie op je pc (in een venster of fullscreen als je dat wil).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 08-02-2005 23:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MailMan
Zit er in dit kleine apparaatje dan zoveel electronica dat het niet zelf in elkaar te knutselen valt?

http://image.lik-sang.com/images/170/blaze-vga.jpg

Ik zie nog niet helemaal in waarom het niet zou werken, een VGA stekker vraagt toch ook om een RGB signaal, dezelfde die via de Scart RGB wordt verstuurd.

Ik zeg niet dat je het fout hebt, ik weet namelijk zelf niet precies hoe het werkt, dus zou graag wat uitleg hebben als het kan :)

Verwijderd

een VGA stekker vraagt toch ook om een RGB signaal, dezelfde die via de Scart RGB wordt verstuurd.
VGA RGBHV gebruikt andere resoluties, refreshrates en synchronisatie als dat Scart RGBS gebruikt.
code:
1
2
Scart RGBS (PAL-BG): 720x576 interlaced 25 fps, composiet sync, scanrate 15KHz
VGA RGBHV: variabele resolutie, noninterlaced, >50Hz, H/V sync, scanrate >30KHz
Op geen enkele wijze direkt uitwisselbaar dus ;)

Als je een monitor wilt gebruiken voor /me SOMMIGE games dan kan dat, maar dan zul je wel je PS2 moeten instellen dat hij VGA signalering [>30KHz scanrate] gebruikt (en niet elk spel ondersteund dat, een PS2 heeft een variable resolutie van 256x224i tot 1280x1024i) en de synchronisatie aanpassen naar iets dat je monitor begrijpt.

Als je wilt dat je een monitor kunt gebruiken voor ALLE soorten output van je PS2 dan moet je een VGA box / Scanconverter oid gebruiken.
Zit er in dit kleine apparaatje dan zoveel electronica dat het niet zelf in elkaar te knutselen valt?

http://image.lik-sang.com/images/170/blaze-vga.jpg
Om precies te zijn zit er in het pakket een CD waarmee je moet booten om een VGA beeld te krijgen. Als het spel zelf zijn resolutie initialiseerd werkt het niet meer. In de adapter zit een RGB>RGB kabel en een HV sync naar Composite sync combiner.

Als je dat zelf wilt maken: Verwijderd in "Het Grote PS2 Topic - Part V"

/me - Arctic Thunder
- Burnout
- City Crisis
- FIFA World Cup 2002
- Final Fantasy 10
- Grand Theft Auto 3
- GT Concept
- Medal of Honor: Frontline
- Metal Gear Solid 2
- Mx2002
- Paris Dakar Rally
- Pro Evolution Soccer
- Ready 2 Rumble
- Shaun Palmer's Pro Snowboarders
- Smash Court Tennis Pro Tournament
- State of Emergency
- Tekken 4
- Tony Hawk Pro Skater 3
- Vampire Night
- Virtual Fighter 4

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:40:
Er hoeft geen rgb over scart te gaan. Component en Composiet gaan ook over scart.
Mja, over een PS2 AV SCART snoer kan inderdaad wel van alles gaan, afhankelijk van de kabel en de initialisatie. Er kunnen nl. de volgende signalen overheen:
  • Component RGBS of RGsB (RGB Scart, instelbaar voor de PS2)
  • VGA-Composiet of VGA-SyncOnGreen (oa Linux- en Datel VGA kabel, pas werkend NA speciale initialisatie)
  • Component YPrPb (oa HDTV kabel, instelbaar voor de PS2)
  • Svideo (Y/C kabel, instelbaar voor de PS2)
  • Composiet Video (standaard Scart kabel, instelbaar voor de PS2)
  • en natuurlijk je audio (alle kabels) en +5V (alleen RGB/VGA kabel).
Zie ook: Verwijderd in "Het Grote PS2 Topic - Part IV"

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 01:04 ]

Verwijderd

Er hoeft geen rgb over scart te gaan. Component en Composiet gaan ook over scart.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 00:42 . Reden: niet genoeg know how van playstation ]

• MailMan
euss bedankt voor de uitgebreide uitleg. :)

Zit alleen nog met hetvolgende apparaatje: http://hardware.teamxbox....-Enhanced-VDZ3-Review/p3/

Er staat dan wel bij xbox, maar het schijnt met de PS2 ook te werken. Alleen moet ik dan een PS2 Component Cable kopen, maar dat is verder geen probleem.

Verwijderd

Zolang hij de synchronisatie ook doet is dat wellicht een prima oplossing. Er zit iig een VGA passtrough op, wat zeker in je beeldkwaliteit kan schelen met bovengenoemde spellen. Check in ieder geval wat voor signaleringen hij als ingang accepteerd (want Xbox heb ik geen kaas van gegeten, die is ook nogal breed met zijn output mogelijkheden net als PS2)

Een PS2 YPrPb HDTV kabel is iig ook zelf te maken van een RGB kabel. Op de RGB draden/pins gaan nl. in Component modus je YPrPb signalen. ;)
http://members.sparedollar.com/powergamer88/hdtv.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 01:45 ]

Pagina: 1