Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is nogal wat info te vinden over Windows Mobile 2005.
Steeds komen de volgende twee zaken naar voren:
- De interface wordt anders. Het systeem wordt te bedienen met 2 knoppen en de pijltjes uiteraard, net zoals bij smartphones het geval is.
- Het had al uit moeten zijn, maar is uitgesteld. Wanneer het verschijnt, is onbekend.

In hoeverre is het verstandig om nu een PDA met Windows Mobile 2003 te kopen?
Het valt mij op dat zelfs de wat duurdere modellen (>350 Euro, bv. HP iPaq h4150) soms nog niet eens met de second edition van Windows Mobile 2003 zijn uitgerust. Op websites van die apparaten lees ik niets over de upgrade naar de second edition. Dat maakt dat ik weinig van ze verwacht t.a.v. Mobile 2005. Daarnaast is het ook zo dat het er op lijkt dat je die 2-button-interface krijgt. Lijkt me super, niet elke keer als ik mail wil checken of een ander liedje wil horen dat touchscreen gebruiken. Maar de huidige generatie PDA's is daar helemaal niet op ontworpen. Is het eigenlijk wel verstandig om momenteel een PDA te kopen als je Windows Mobile 2005 wilt draaien?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

Nakebod

Nope.

Het is dat er nog te weinig bekend is over WM2005, dus echt een zinnig antwoord kan je hier denk ik niet over geven.
Zover ik wel weet, en dat moet ook wel, kan 2k5 veel beter met vga schermen omgaan dan 2003SE nu doet.
Denk dus gewoon dat er eerst meer info moet komen over WM2005, wil je een goede keuze hiervoor kunnen maken.
En dat sommige PDA's nog steeds niet met 2003SE draaien, zal wel goedkoper zijn op die manier, of misschien werkt 2003SE niet stabiel erop, of een andere reden die ik zo niet kan bedenken :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
De hx4700 heeft zo'n touchpad, daarmee kun je de pda met een cursor besturen. Ik was me laptop al gewend dus vind het aardig makkelijk in gebruik. Vooral met de beschermklep die erop zit is het een uitkomst om niet elke keer je pennetje te hoeven pakken en die klep om te vouwen. Gewoon ff met de cursor iets selecteren. Aan de andere kant... Het is misschien ook het enige voordeel van die pad :P, een actie game kun je wel vergeten. Race games gaan nog wel (speel ik voornamelijk).

Plus dat ik denk dat de hx4700 ook wel een upgrade krijgt naar 2005 vanwege z'n vga scherm en z'n specs.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nakebod schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:12:
Het is dat er nog te weinig bekend is over WM2005, dus echt een zinnig antwoord kan je hier denk ik niet over geven.
Zover ik wel weet, en dat moet ook wel, kan 2k5 veel beter met vga schermen omgaan dan 2003SE nu doet.
Dat er een nieuwe interface aankomt is wel duidelijk en blijkt ook uit de gelekte screenshots die overal op het net staan. Wat volledig onbekend is, is de release-datum. Dat maakt de beslissing om tot aankoop over te gaan enigszins risicovol omdat de kans bestaat dat je na een paar maanden al met een verouderd systeem zit.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:46

botoo

💀 too old to die young

Ligt er ook aan in welke prijscategorie je wil kopen. De 'budget' modellen zullen niet onmiddelijk met het nieuwste OS uitgevoerd worden, en de topmodellen juist weer wel.
Dus als je niet voor de top gaat kan je imho gewoon gaan kopen, je zal nu hooguit iets meer betalen dan wanneer 2005 uit is, maar dat hou je toch altijd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Nu is Windows Mobile 5 uit en ik heb (nog) geen pocket pc. Ik wil natuurlijk ook dat neiuwe OS draaien, welke pocket pc raden jullie mij aan zodat ik kan upgraden of kan ik beter wachten op een bepaald model

Ik wilde de Qtek S100/T-mobile MDA Compact kopen, maar ik weet niet of ik dan kan upgraden.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

volgens mij kun je niet upgraden maar zul je of moeten wachten op modellen met windows mobile 5 bij t-mobile of een ander toestel kiezen. upgrades zullen officieel niet gereleased worden. wel zijn er een x aantal illegale zaken te vinden op het net maar het lijkt me zeker niet raadzaam om dit te testen op je eigen smrtphone/pda...

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:41:
volgens mij kun je niet upgraden maar zul je of moeten wachten op modellen met windows mobile 5 bij t-mobile of een ander toestel kiezen. upgrades zullen officieel niet gereleased worden. wel zijn er een x aantal illegale zaken te vinden op het net maar het lijkt me zeker niet raadzaam om dit te testen op je eigen smrtphone/pda...
Weet jij modellen die Windows Mobile 2005 zullen bevatten?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
leonvanderbeek schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:46:
[...]

Weet jij modellen die Windows Mobile 2005 zullen bevatten?
ik geloof dat vast staat dat je voor de HP 4700 een update kan kopen, maar voor de rest zal je denk ik gewoon moeten wachten totdat ze standaard geleverd worden met het OS. Tegen die tijd worden er waarschijnlijk ook weer veel nieuwe modellen geintroduceerd, zoals altijd bij een nieuw OS

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Ook ik stond op het punt een PDA te kopen (mijn eerste) en had de 4700 hoog op mijn lijstje staan. maar nu ik steeds meer hoor over Windows Mobile 2005 en een opvolger van de 4700 heb ik ook zoiets van: ff wachten anders zit je meteen met een verouderd model als er een week later een nieuwe uitkomt. Dan komt er waarschijnlijk een 4700i of zo met wat verbeteringen + Windows Mobile 2005 erop. De fabrikanten houden zich natuurlijk in stilzwijgen omdat ze hun oude modellen eerst kwijt moeten. Ook Dell zou met een nieuw model (X51v) met Windows Mobile 2005 komen als opvolger van de X50v... Op de sites van beide fabrikanten zie je echter helemaal niets...

Ook zat ik te kijken naar de Acer n50 die met zijn geborstelde aluminium uiterlijk er gewoon fantastisch uitziet, maar wel een scherm heeft met een lagere resolutie. Voor mijn gevoel moet ik toch voor een SVGA-scherm gaan, zeker met het oog op Windows Mobile 2005...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
Weet [iemand :P] modellen die Windows Mobile 2005 zullen bevatten?
De Dell Axim x50 zal sowieso geupgrade kunnen worden naar 2005.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
JazzySOB schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:30:

Ook zat ik te kijken naar de Acer n50 die met zijn geborstelde aluminium uiterlijk er gewoon fantastisch uitziet, maar wel een scherm heeft met een lagere resolutie. Voor mijn gevoel moet ik toch voor een SVGA-scherm gaan, zeker met het oog op Windows Mobile 2005...
vga scherm bedoel je. Ik heb de acer nu vanaf donderdag in mn bezit, en ik kan alleen maar zeggen dat het een top dingetje is. Of je het vga scherm mist zou ik niet weten want ik het nog nooit zo's scherm gezien(wel foto's natuurlijk) Voor de rest kan ik de N50 heel erg aanraden

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Inderdaad bedoelde ik VGA... stel je voor, SVGA op een PDA! 8)7
Ik heeb veel gelezen over de VGA modellen en iedereen die het gezien heeft zegt niets anders meer te willen. En ook met het ook op internetgebruik met de PDA lijkt me een 640x480 scherm wel prettig. Ook schijn je geen grove pixelatie meer te zien, maar mooi vloeiende randen (uiteraard alleen in VGA-modus, anders gebruikt 'ie gewoon 4 pixels als één)

Anyway, ik moet het nog eens gaan bekijken.

Voorlopig wacht ik nog even op de introductie van de nieuwe modellen met Windows Mobile 2005.

Verwijderd

De nieuw aangekondige Mio A701 smartphone heeft Windows Mobile 2005
bron: http://www.theregister.co.uk/2005/08/25/mio_a701_exposed/
Pagina: 1