Een vriend van me wilt met zijn Playstation online spelen via Casema Kabelbreed. Helaas gaat dat niet rechtstreeks volgens Casema, want hij heeft dan een router nodig. Ik heb wat voor hem op het internet gezocht, maar ik heb toch even wat hulp nodig voordat hij het spul gaat kopen voor een netwerkje.
- Vanuit "de muur" is er een verbinding met de modem van Casema, een Eurodocsis (Motorola), dmv bijgeleverd kabeltje.
- Vanaf de modem is er een verbinding met de Sitecom xDSL/Cable Broadband Router DC-202. Deze router omdat Casema Kabelbreed het L2TP protocol hanteert en Sitecom's modem een van de weinige is die dit protocol ondersteunt.
Tussen het modem en de router moet een Crossover kabel zitten.
- Vanaf de router is er een connectie met de PC en de Playstation met standaard utp kabeltjes.
- Connectie informatie toevoegen aan clients;
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Casema DNS: 195.96.96.97
Casema DNS: 195.96.96.33
- Spelen maar!
Staan hier fouten in of mis ik iets? Het is namelijk een tijdje geleden dat ik mijn eigen netwerk heb aangelegd, dus ik weet niet precies meer welke informatie standaard is en ik weet al helemaal niets van Casema's vage internet protocol gebeuren. Maar het moet wel leuken zo heh?
- Vanuit "de muur" is er een verbinding met de modem van Casema, een Eurodocsis (Motorola), dmv bijgeleverd kabeltje.
- Vanaf de modem is er een verbinding met de Sitecom xDSL/Cable Broadband Router DC-202. Deze router omdat Casema Kabelbreed het L2TP protocol hanteert en Sitecom's modem een van de weinige is die dit protocol ondersteunt.
Tussen het modem en de router moet een Crossover kabel zitten.
- Vanaf de router is er een connectie met de PC en de Playstation met standaard utp kabeltjes.
- Connectie informatie toevoegen aan clients;
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Casema DNS: 195.96.96.97
Casema DNS: 195.96.96.33
- Spelen maar!
Staan hier fouten in of mis ik iets? Het is namelijk een tijdje geleden dat ik mijn eigen netwerk heb aangelegd, dus ik weet niet precies meer welke informatie standaard is en ik weet al helemaal niets van Casema's vage internet protocol gebeuren. Maar het moet wel leuken zo heh?