Toon posts:

NAT probleem met multipc modem en router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik ADSL via BBNed, hierbij heb ik gekozen voor de Alcatel Speedtouch 510 multipc-modem. 1 pc staat rechtsteeks op het modem en de overige 4 die hier draaien, via een router aan het modem. De situatie is dus als volgt:

modem ---> PC1
|
|---> router --> 4 pc's

Op 2 van de 4 pc's die zijn aangesloten op de router staat Windows Media Encoder waarmee ik via 2 verschillende poorten uitzend. In de router heb ik de poorten d.m.v. NAT naar de juiste pc verwezen. In de NAPT instellingen van het modem heb ik deze 2 poorten naar het adres van de router verwezen, dat ziet er zo uit:

modem --> poort 4900/4901 --> router ( 10.0.0.11) --> 4900 --> pc2 ( 192.168.1.2)
|-->4901 --> pc3 ( 192.168.1.4)

In het netwerk achter de router werkt alles feilloos, maar achter het modem niet. Intern vanaf de pc die rechtstreeks op het modem staat kan ik met Media Player wel inloggen op de streams, via het internet of de html pagina's niet. :?

Hoe moet ik het modem instellen om een juiste configuratie te krijgen? Alle 4 de pc's achter de router hebben wel internet, het netwerk werkt dus.

Ik zie zojuist dat het spul werkt, bericht kan vervallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 22:49 . Reden: Probleem reeds opgelost. ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

probeer eens met telnet van buitenaf op die poort.
eventueel kan je via 1 interne PC je extern IP adres met die poort telnetten

ASSUME makes an ASS out of U and ME