Mailinglist -> eisen/protocol

Pagina: 1
Acties:

• ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17
Voor het maken van een mailinglist heb ik de volgende twee vragen.
- Zijn er bepaalde richtlijnen voor het versturen van mail voor een mailinglist. Het staat me nl
bij dat er tegenwoordig wettelijke afspraken zijn.bv. iemand pas op een mailinglist zetten nadat deze persoon een bevestingsmail heeft beantwoord, altijd kunnen afmelden etc. Als deze afspraken er zijn, waar kan ik deze vinden.

- Het versturen van mail via php is geen probleem, maar is het nog steeds handig als het gaat om ca 5000 adressen. Als dit niet handig zijn er dan koppelingen mogelijk tussen mysql en een standaard mailinglist server die wel webbased te sturen is. Welke mailinglist server komt hiervoor in aanmerking en welke provider ondersteund dit?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Wil je het zelf gaan maken? Of wil je gebruik maken van een dienst?

• ruudboon
Het liefst zou ik alles zelf maken met php. Maar weet niet of dat nou zo handig gezien de vele emails. Wil een systeem wat degelijk is en voldoet aan de wettelijke verplichtingen en aan de eisen van de internet provider. Dit geval widexs

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je een mailinglist wil beginnen dan zou ik eens kijken naar deze link: http://ezmlm.org/
Werkt prima en zal waarschijnlijk wel betere performance geven dan een zelfgebakken php scriptje.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Zie RFC 3098.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ruudboon schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:13:
Voor het maken van een mailinglist heb ik de volgende twee vragen.
- Zijn er bepaalde richtlijnen voor het versturen van mail voor een mailinglist. Het staat me nl
bij dat er tegenwoordig wettelijke afspraken zijn.bv. iemand pas op een mailinglist zetten nadat deze persoon een bevestingsmail heeft beantwoord, altijd kunnen afmelden etc. Als deze afspraken er zijn, waar kan ik deze vinden.
Zie https://www.spamklacht.nl/asp/overspam/wettelijkverbod.asp. Informatie hierover is overigens ook goed te vinden met google ;)
- Het versturen van mail via php is geen probleem, maar is het nog steeds handig als het gaat om ca 5000 adressen. Als dit niet handig zijn er dan koppelingen mogelijk tussen mysql en een standaard mailinglist server die wel webbased te sturen is. Welke mailinglist server komt hiervoor in aanmerking en welke provider ondersteund dit?
Ook via PHP is dit te doen. Je zult dan wel zelf na moeten denken over bounce afhandeling, fout afhandeling etc.

Zoals je zelf al opmerkt kan je ook een mailinglist server gebruiken. Welke dat kan zijn, en bij welke provider je eventueel zou moeten zijn hiervoor, daar mag je zelf een onderzoek voor starten :) Hier gaat het om het ontwikkelen en de eventuele problemen en discussies die daariot voorkomen. Software selectie en/of provider selectie hoort hier niet thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 09-02-2005 08:58 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• ruudboon
bedankt, (https://www.spamklacht.nl/) dit was inderdaad de site die ik zocht. Op google had ik helaas niks kunnen vinden.)
Pagina: 1