Alle data terughalen zonder bijkomst 2e HD ?

Pagina: 1
Acties:

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb een striped RAID 2x160 gb, verdeeld in 2 partities (NTFS)
C:\ 10 gb system
D:\290 gb data

De D partitie was ontoegankelijk door een system crash. Ik heb daadwerkelijk alle software zo'n beetje geprobeerd om de partitie te herstellen. Dit is niet gelukt, omdat er geen file system meer aanwezig was. FDISK /MBR of fixmbr en dergelijke hielpen ook niets.
Ik kon wel data recoveren met getdataback, alles was nog toegankelijk.
Dus ik heb het belangrijkste gerecovered naar de c partitie. Maar daar heb ik natuurlijk maar erg weinig ruimte. Er is nog zoveel meer dat ik wil recoveren. Mijn geliefde collectie muziek en oude klassieke films. Er is bijna niets wat ik kwijt wil, alles is erg moeilijk terug te vinden.

Ik heb met PM 8 de partitie gedelete, en vervolgens exact dezelfde partite weer aangemaakt. NTFS was daarna hersteld, en de schijf was weer normaal toegankelijk.
Nu vraag ik mij af of ik alle data kan recoveren op dezelfde partitie. Dus zonder tussenkomst van een andere HD. Want daar beschik ik niet over.
De data is dus nog wel beschikbaar via GetDataBack.

De enigste oplosing die ik zelf kan bedenken is per 4,3 gb stukken recoveren, en vervolgens wegbranden op DVD. Maar dat zal me 70 schijfjes kan kosten, en een paar weken tijd :(
Of een andere hd van 300 gb kopen, alles recoveren, en vervolgens de hd weer inruilen 8)7

Iemand een idee, of een tool waarmee ik alle data weer terug kan halen/herstellen, op dezelfde partitie ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ricoh op 08-02-2005 21:58 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is helaas niet mogelijk. Met het wegschrijven naar dezelfde partitie riskeer je nog meer dataverlies. Immers, de te recoveren data op dezelfde partitie is namelijk niet meer "zichtbaar" voor het OS, je zult dus de verloren gegane data overschrijven met de zojuist gerecoverde data zegmaar.

Gewoon een HDD'je lenen/kopen. Kopen kan geen kwaad, dan heb je altijd een leuk backupschijfje. Of je zet de schijven in een mirror :Y) (zie ook de RAID FAQ).

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-03 11:32
Je kunt wel data hetstellen op dezelfde schijf, maar dat betekend dat je moet schrijven naar die partitie. En daarmee loop je enorm risico op verlies van data. Je weet immers niet of op een plek waar je gaat schrijven nog (andere) waardevolle data staat.
Ik zou eerst alle data die je nog nodig denkt te hebben eraf kopieren en dan pas eventueel gaan schrijven naar die partitie. Als je daarbij niet genoeg hebt aan ruimte of dat het teveel dvd's worden, zit er niks anders op dan een andere harddisk erbij (of dataverlies)....