Toon posts:

Geen internet (wel LAN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi..

Server van een vriend van me heeft internet. hij heeft dus 2 pcs. 1 server, 1 client. Client krijgt geen internet, maar heeft wel verbinding...lan instellingen, IP, gateway e.d. staan gewoon goed, is niks aan veranderd. Op de 1 of andere manier van de 1 op de andere dag heeft hij geen internet meer op zn client, terwijl er niks aan zn internet instellingen iets verandert is.

Ip's heeft ie dus gewoon automatisch, en internet sharing staat gewoon aan... klinkt raar maar hij heeft gewoon niets verandert en opeens had ie geen internet meer.... hij geeft een Slot icoontje tussen deze 2 verbindingen aan?! Hij ziet de server wel maar kan er niet op connecten.

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
Voer eens uit "ping 127.0.0.1" of probeer eens de kabel te vervangen.

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

wat voor modem zit er op de server, en heeft hij zn verbindingen dmv win xp z'n verbindingen gebridged?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

het is dus zo?

[modem]=====[server]=====[client] ??

En wat voor besturingssystemen draait ie?
En wat heb je zelf al gedaan??

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou hij draait op de server Win2003server, op zn client Winxp SP2... pingen doet ie ook niet, gewone time-out... hij doet eigenlijk niets via het netwerk, hij ziet em wel staan, maar pingen gaat dus ook niet... ip range is gewoon 192.168.0.1 (server voor internet delen) en client gewoon automatisch, maarja handmatig ip werkt ook niet.

Modem...motorola,,, gewoon netwerkkaartje he, 1 voor internet, 1 voor delen. Gewoon standaard internetsharing van XP.

Heb zelf al netwerkkaarten uitgeschakeld, opnieuw aangezet, nieuwe drivers, andere ip range, alles eigenlijk... hij heeft zelfs Windows opnieuw geinstalleerd ervoor, en nog werkt het niet..

enige wat ie nog kan proberen dan is andere kabels? maarja lijkt me sterk, er wordt niet aan gekloot, dat ze dan opeens kapot gaan?

is idd <<<MODEM -- SERVER -- CLIENT >>> en dan gewoon geshared via een switch

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
Heb je er al aan gedacht om eens een andere netwerkkaart te proberen?

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

franssie

Save the albatross

server heeft wel twee netwerkkaarten?

INET >> Modem >ETH01> Server >ETH02> Switch > Client?
Juiste poorten op de Switch gebruikt?
Wel vaag dat je wel LAN hebt maar geen wan.

Wat geeft Ipconfig van de XP client en van de server? Kan je die posten?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Bij welke provider zit die

want bij caiway, voorheen kabelfoon moest er iets worden verandert aan de instellingen. dit moest in de afgelopen week gebeuren..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:20

lier

MikroTik nerd

Kan de server op Internet ?
Kan je van zowel de server als de client de ipconfig /all hier plaatsen ?
Zit de WAN NIC in het zelfde netwerksegment als de LAN NIC ?
Heb je al gezocht op GoT ? => deze situatie staat hier al beschreven

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
omg tuurlijk zitten er 2 netwerkkaarten in :Z , is toch logisch he 1 internet, 1 doorsturen ervan... hij had het toch ook altijd gedaan...is wel internet op de server ja...

lijkt me vaag dat de 2 netwerkkaarten in de client ( ja die heeft er ook 2 ) van de 1 op de andere dag kapot zijn? want xp herkent ze gewoon dus en hij geeft aan dat er verbinding staat zoals k al zei alleen staat er een slotje tussen?!:S lijkt me dat die er staat zodat er niks verzonden en ontvangen kan worden

Verwijderd

probeer eens de server als router te configureren ipv van ICS van xp...ik had voorheen ook een netwerk (met win2000 server) en had mijn server dmv van routing en remote access als router geconfigureerd...

ciao flash

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:19:
omg tuurlijk zitten er 2 netwerkkaarten in :Z , is toch logisch he 1 internet, 1 doorsturen ervan... hij had het toch ook altijd gedaan...is wel internet op de server ja...

lijkt me vaag dat de 2 netwerkkaarten in de client ( ja die heeft er ook 2 ) van de 1 op de andere dag kapot zijn? want xp herkent ze gewoon dus en hij geeft aan dat er verbinding staat zoals k al zei alleen staat er een slotje tussen?!:S lijkt me dat die er staat zodat er niks verzonden en ontvangen kan worden
slotje betekend dat de windows firewall aanstaat ;)

Verwijderd

hoi hoi
Ik ben de gene die het probleem had maar heb het gefixed heb altijd gewoon i-net gehad met windows 2003 server tot op een dag hij het bij de client niet meer deed toen kwam erbij netwerkverbindingen te staan beperkte of geen i-net verbinding terwijl ik wel gewoon lan had heb toen de client opnieuw gesetupped en deed het toen nog niet toen heb ik de server ook geformateerd en win xp errop gezet niet dat het daar aan ligt ik heb toen nog wat zitten klooien en had had voorkeur DNS maar eens ingesteld op 192.168.0.1 en standaart gateway ook en ineens deed hij het weer ik vind het supervaag had daarvoor nooit daar een probleem mee terwijl ik voor het setuppen ook al eens die DNS en gateway zo had gezet :S mja ik heb weer i-net :D:D btw hij gaf bij lanverving in ipconfig aan Medium ontkoppeld:S maar nu staat het er niet meer mja is nu goed z0 8)
Pagina: 1