Toon posts:

Network collision: Hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerkje liggen met 2 computers die via een hub aan elkaar zijn verbonden. Toen ik een paar uur geleden het netwerk weer opstartte, begon het oranje Col(lision) ledje van mijn (10mb) hub heftig te knipperen. Dat terwijl er niks aan de netwerk instellingen is veranderd. Een aantal keer opnieuw opstarten hielp ook niet echt. Volgens mij is het ook geen software matig probleem. Dus het ligt denk ik niet aan mn OS, omdat het netwerk het zowel onder win2k als onder win98 het niet doet.

Weet iemand wat het wel zou kunnen zijn?

Verwijderd

Even je hub resetten (power eraf, en er weer aan).

Verwijderd

collisions zijn heel normaal, je hoeft je geen zorgen te maken.

maar met 2 computres is het wel een beetje vaag ja.

Verwijderd

Topicstarter
Bunny:
Dat had ik al een keer geprobeerd, maar dat wil niet echt werken.... (tweede keer ook niet trouwens)

of zou ie een iets langere tijd moeten uitstaan?

=INF=Psycho:
Ik verwacht eigenlijk ook dat het morgen als ik wakker wordt, dat ie het gewoon weer doet. Maar toch.... ik vind het maar vaag. Normaal komen bij mij alleen collisions voor als de hub vol zit (8 computers in mijn geval).

- updateje -
hmm.... zoals ik al had verwacht, is het ondertussen opgelost (thnx Bunny!). Maar mijn vraag blijft nog steeds waar zoiets aan kan liggen?

Verwijderd

Kabels zijn slecht.. 1 netwerkkaart op full duplex eentje op half duplex, storingen door voedingskabels zelfs de telefoonkabel is al behoorlijk storend.. dus netwerkkabels niet te dicht in de buurt van andere kabels leggen enzo..
dat wil nog welleens helpen