Toon posts:

[Indesign] Speciaal teken invoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met InDesign CS een boek op te maken. Als ik vanuit Word een ypsilon teken probeer te copy/pasten, wordt dat vervangen door een raar spiraaltje met een roze achtergrond. Een beta-teken wordt wel gewoon meegenomen. Zoeken op GoT en google leverde mij niets op. Iemand die weet hoe ik zo'n teken wel meekrijg?

edit:

D'oh! Te snel op post geduwd. Titel moet zijn: [Indesign]Speciale tekens

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 21:16 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dit betekent volgens mij dat het teken in het door jou gekozen lettertype niet beschikbaar is. Als je bij de 'Insert Glyphs' functie kijkt, staat hij er dan wel bij?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Lettertype ondersteund dan idd dat teken niet... InDesign geeft dat aan met roze.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet het gebruikte lettertype ook in je InDesign fonts map neerzetten dan werkt hij. Of een ander standaard font nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Via de Glyph functie kan ik m idd invoegen. Raar dat 'ie niet meteen meegenomen wordt, het is nl. een standaardlettertype (Palatino Linotype). Heb t ook ff getest met Times New Roman, waar de originele tekst ook in staat, en ook dan gaat het fout. Nouja, ik kan iig weer verder. Tnx!!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Doogie schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:46:
Je moet het gebruikte lettertype ook in je InDesign fonts map neerzetten dan werkt hij. Of een ander standaard font nemen.
Dat hoeft helemaal niet hoor, als hij in je fonts map (win), je library (mac) staat, of gewoon door je fontmanager geactiveerd is, pakt hij hem gelijk.

En nu doe ik even een stap in het duister: volgens mij komt het dat hij het teken niet kent, omdat er op die plek in de karakterset van jouw Palatino Linotype geen teken staat of een niet gelijkend teken... en de ypsilon op een andere plek wel staat. En als je een OpenType font zou hebben, zou dit probleem geheel vervallen, want in OpenType indelingen staan alle tekens altijd op dezelfde plaats. Maar dit heb ik ooit eens gelezen, daar weet ik niet echt het mijne van.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Raar, hij doet het nu soms goed. mu en beta worden soms goed meegenomen, maar niet altijd. Iemand die kan bevestigen dat het met een OpenType font wel altijd goed gaat? Dan weet ik waar ik de volgende keer voor kies, kan nu niet meer van font wisselen :(
Pagina: 1