Computer wil niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:47
Ik heb een tijdje geleden een usb hub gekocht van medion. Daarvan had ik eerst de voeding aangesloten. En toen de usb kabel naar de computer toe. Toen kapte mijn computer ermee. Na wat onderzoek ben ik er toen achtergekomen dat mijn harddisk en videokaart kapot zijn gegaan. Dus met een nieuwe harddisk en een oude videokaart draaide het systeem tot vandaag weer.

Ik vermoed dat ook hierdoor mijn nieuwe probleem ontstaan is. Vanmiddag ging mijn computer zomaar uit. Terwijl ik verder niet veel bijzonders aan het doen was( beetje internet). Toen wilde hij niet meer aan. Na een keer aangezet te hebben zonder voedingkabel erop en daarna weer met voedingskabel ging hij weer aan. Verder was er niks meer aan de hand toen. Half uurtje/uurtje later ging hij weer zomaar uit, weer terwijl ik wat aan het internetten was. Toen ging hij (bijna zeker) weer uit zn eigen aan. Dus toen heb ik weer iets van een uurtje zitten werken. En toen was hij ineens weer uit. En nu is hij helemaal niet meer aan te krijgen. Hij reageert nergens meer op. Zelfs niet met alleen een moederboard een reepje geheugen.

Ik gebruik het volgende systeem:

Processor: amd athlon thunderbird 1,4 ghz
mobo: Soltek SL-75DRV
geheugen: 1 reepje 256 mb ddr
videokaart: Geforce 2mx 400 64mb (dat is dus die oude die er nu in is gekomen na de opgeblazen videokaat)
harddisk: western digital 80 gb

Hulp is van harte welkom. Als je meer gegevens nodig hebt hoor ik het wel.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik denk dat je voeding in de pc overleden is. Als in het BIOS \ power on after resume\ aanstaat gaat hij na een tijdje weer aan als de voeding weer ff genoeg stroom kan leveren.

je kan de voeding ook testen door alles los te halen en dan de ATX connector te verbinden op de groene pen en een willekeurige zwarte.
(bijv met een paperclip)

------

Check ook de condensatoren op je moederbord. Bij sommige Soltek moederborden breken die open en dan werkt de stroomtoevoer van je mobo niet goed meer, zelfde effect.

[ Voor 21% gewijzigd door dreeke op 08-02-2005 21:13 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Het probleem kan aan een hoop zaken liggen, maar mijn eerste reactie is ook ' overleden voeding'

Als ik jouw was zou ik niet meer opstarten met de huidige voeding. Grote kans dat je voeding gaar is en allerlei rare voltages door je systeem jaagt. Voor je het weet brand je weer wat door.
Wat voor een voeding is het? Misschien kun je van iemand een oude voeding lenen of een onder voorbehoud kopen. In ieder geval zo kaal mogelijk opstarten zonder opsmuk dus ook alle CD /dvd handel er effekes uit halen.

AdB

• jip_86
Tis heel triest mensen. Ik heb vandaag een nieuwe voeding gehaald. Hij start nu wel weer op maar geen beeld. Groene en rode lichtje op de voorkant van de kast blijven aan. Videokaart is getest in een andere computer en die is ok. Mijn vrees is dat mijn moederbord en evt. nog processor heen is gegaan.

Verwijderd

misschien ben je nog een ander kabeltje vergeten om aan de sluiten, meestal is het niet alleen de ATX power maar ook los voor je cpu en/of videokaart
controleer dat even

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-08 07:29

link_mario

Ofwa?

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:35:
misschien ben je nog een ander kabeltje vergeten om aan de sluiten, meestal is het niet alleen de ATX power maar ook los voor je cpu en/of videokaart
controleer dat even
Dat is niet bij een geforce2MX en AMD athlon 1,4Ghz(ja ik zit hier zelf op een Athlon 1,4 Ghz met GF2 GTS :> )

• jip_86
Ik ga maar is op zoek naar een nieuw moederboardje.

Verwijderd

Misschien dat je moederboard kapot is maar ik denk niet dat je processor kapot is maar eh je kan daar achterkomen door eerst je processor in een andere pc te stoppen(als dat kan)

Als ik dit zo hoor is denk ik je brug tussen je sloten en je processor kapot of een essensieel component. Kan je eens proberen om een PCI video kaart te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 10:21 ]

• jip_86
K*T !!! Ik heb een msi mobo. En de ledjes achterop geven aan dat de processor beschadigd is of niet goed zit.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
jip_86 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:32:
K*T !!! Ik heb een msi mobo. En de ledjes achterop geven aan dat de processor beschadigd is of niet goed zit.
Dat geven de ledjes wel vaker aan hoor, ook als er niets met de processor mis is. Vergeet niet dat de functie met die ledjes mss ook niet helemaal naar behoren kan werken... :)

• jip_86
Moet btw die vierpunts stroomstekker erop voor een athlon thunderbird 1,4 ghz? Hij zat er eerst wel in. Toen las ik dat dat alleen maar voor pentiums was. Maar zonder doet hij het ook niet.

[ Voor 42% gewijzigd door jip_86 op 11-02-2005 19:03 ]

Verwijderd

mijn eerste gedachte was: cpu te heet. in veel bios'en staat ingesteld dat als je cpu temp boven de xx graden komt, hij weer uitschakeld. In die tijd da jou pc het een half uurtje ofzo niet deed, was hij miss aan het afkoelen...

Ik heb het ook een x gehad, tijdens hetinternetten ging m'n pc ineens uit, en ik snapte niet waarom. Na een tijdje weer aangezet. ging ie weer uit. Ik kijk in de bios: cpu 75 graden :X
Zat kabeltje in de fan vast :Y)
Pagina: 1