Toon posts:

Router blokkeert uitgaande mail en sommige internet pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag ondervind ik een heel vreemd probleem. Mijn router blijkt namelijk de uitgaande mail te blokkeren! Ook zijn sommige internetpagina's niet meer te bereiken. Zonder router, geen problemen.

Ik maak gebruik van een sitecom DC-202 v4 en kabelinternet van Casema.

Graag hoor ik of iemand mij wat sturing kan geven in deze situatie. Uiteraard heb ik de nieuwste firmware er op gegooit en GOT afgespeurd.. Tot mijn verdriet lijkt mijn probleem echter redelijk uniek.. :'(

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 19:03
Probeer eens de router volledig te resetten (zie handleiding hoe) zodat de fabrieksinstellingen er weer staan. Configureer 'em daarna opnieuw.

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik de jongens van de helpdesk van Sitecom eens getest op vakkundigheid.. Ze hebben al hun trucjes op me los mogen laten om mijn router adequaat aan het werk te krijgen.

Het probleem bestaat echter nog steeds. Sommige internetsites werken niet, anderen wel. Daarnaast kan ik geen E-mail versturen, wel ontvangen!

Door sitecom is mij aanbevolen om de router (kosteloos) te ruilen voor een DC-202 v5. (heb nu v4) Dit zal ik dan ook op korte termijn gaan doen. Feit blijft echter dat ik mijn problemen volstrekt onverklaarbaar vind! Zijn er hier briljante geesten die een oorzaak kunnen bedenken?? Of mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt??

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Er is een miniscuul klein stukje antimaterie door je routerchippie gevlogen zijn....hihihi

Echt, dat was de meest foute smoes die ik kon bedenken......echter ben ik net zo benieuwd of er andere mensen een idee hebben...

Verwijderd

Topicstarter
The plot thickens!!!! 8)7

Start net mij pc op en waag nog een poging om e-mail te versturen en enkele van de sites te bezoeken die ik van de week niet op kwam.. En waarempel, ineens doet alles het weer...

Echt een x-file hoor deze zaak.. Bij sitecom gaven ze mijn router op en ik mocht een nieuwe halen. Zelf van alles geprobeerd en ineens is spontaan het probleem opgelost!! _/-\o_

Geweldig dit.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12 14:14
Ik heb dit probleem nou ook....hele nacht lopen zoeken wat het kan zijn, spyware, virus, dns hack whatever.... idd sommige sites werken, andere niet. Het meest lastige is, is dat msn het niet doet. En WoW die ik nou juist zow graag wil spelen.... :( Kheb een motorola modem btw)

Verwijderd

MrJT schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:24:
Ik heb dit probleem nou ook....hele nacht lopen zoeken wat het kan zijn, spyware, virus, dns hack whatever.... idd sommige sites werken, andere niet. Het meest lastige is, is dat msn het niet doet. En WoW die ik nou juist zow graag wil spelen.... :( Kheb een motorola modem btw)
Zorgen dat Motorola je modem opgeeft en dan maar hopen op hetzelfde wonder als bij Duncan ;)

Maar ff alle gekheid op een stokje:
Het is zomaar ineens plotseling? Of heb je ergens met instellingen lopen spelen?
Misschien ff al je apparatuur resetten, te beginnen bij je modem en zo langzamerhand alle apparaten in je netwerk, tot het weer een keer wil werken.

succes

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10 16:42
Hier nog 1! Sinds een paar dagen (ik geloof dinsdag), geen mail ontvangen (wel verzenden), veel sites werken niet (t.net/got weer wel). Geen MSN, geen ICQ. Ik heb alles al lopen resetten, en ik ga nog even doorspelen, maar ik wilde even laten weten dat er meerdere mensen schijnbaar hetzelfde probleem hebben.

Ik heb ook een Motorola modem.en een e-tech broadband router (+ printerserver).

Ow ja... en in mijn motorale logs:
1970-01-01 00:05:14 4-Error 0x040D9A93 ToD request sent- No Response received
1970-01-01 00:00:09 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:11 4-Error 0x040D9A93 ToD request sent- No Response received
1970-01-01 00:00:11 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Ik zoek verder... als er iemand een tip heeft!

Verwijderd

oh jee... iedereen raakt besmet.... :o

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10 16:42
Ik kwam op het forum van chelloo.com de volgende tekst tegen:
heb ik ook gehad, heb toen het aantal connecties omlaag geschroefd tot dat het wel bleef werken. schijnt te maken te hebben met je eigen netwerkkaart of de nic in je modem die het aantal connecties niet meer aankunnen.
Er staan nog een aantal reacties bij over hetzelfde onderwerp... Ik heb zelf inderdaad wel eMule een tijd al draaien... maar toch vaag dat een modem daarover zou struikelen. Snap het toch nog niet helemaal...
Pagina: 1