Toon posts:

A8N-SLI kan geen PCI kaarten vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, ik zet nu voor de eerste keer zelf een pc in elkaar en alles werkt perfect... echter 1 dingetje, de computer ziet helemaal geen pci kaarten bij hardware in Windows XP, helemaal niks.

Ik heb een pci netwerkkaart (realtek), audiokaart (terratec aureon space 7.1) en nog een scsi kaart die hij allemaal niet kan vinden. Ik heb al van alles geprobeerd, kaarten erin en eruit, omgewisseld... dat maakte allemaal niets uit. In de Bios heb ik ook gekeken en naar mijn weten staat alles goed?

Het systeem is: AMD 64 3200, 1GB HyperX van Kingston, Maxtor 200gb S-ATA, Asus A8N-SLI moederbord met een Leadtek Geforce 6600GT extreme (PCI-E).

Heeft iemand enig idee waarom ik nergens mijn pci kaarten terug kan vinden?? Ik heb natuurlijk gegoogles en de search gebruikt maar zonder resultaat, alvast bedankt! ik zie vast iets over het hoofd (hoop ik)... :'(

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:01:
Ik zit met een probleempje, ik zet nu voor de eerste keer zelf een pc in elkaar en alles werkt perfect... echter 1 dingetje, de computer ziet helemaal geen pci kaarten bij hardware in Windows XP, helemaal niks.

Ik heb een pci netwerkkaart (realtek), audiokaart (terratec aureon space 7.1) en nog een scsi kaart die hij allemaal niet kan vinden. Ik heb al van alles geprobeerd, kaarten erin en eruit, omgewisseld... dat maakte allemaal niets uit. In de Bios heb ik ook gekeken en naar mijn weten staat alles goed?

Het systeem is: AMD 64 3200, 1GB HyperX van Kingston, Maxtor 200gb S-ATA, Asus A8N-SLI moederbord met een Leadtek Geforce 6600GT extreme (PCI-E).

Heeft iemand enig idee waarom ik nergens mijn pci kaarten terug kan vinden?? Ik heb natuurlijk gegoogles en de search gebruikt maar zonder resultaat, alvast bedankt! ik zie vast iets over het hoofd (hoop ik)... :'(
Blader eens door je BIOS en kijk daar eens of je iets met PCI slots kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Wokkel1982 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:02:
[...]
Blader eens door je BIOS en kijk daar eens of je iets met PCI slots kan vinden.
Net nog eens gedaan en kan alleen onderstaande vinden:

PCIPnP>
plug&play O/S: "yes"
Init display first: "PCI slot"

Resources controlled by: "auto"

dat is het... ik heb al eerder deze instellingen aangepast om te kijken of dit uitmaakte, maar nee...

Verwijderd

Topicstarter
het is toch niet normaal dat mijn pci kaarten niet eens gedetecteerd worden? zal mijn moederbord kapot zijn? alles werkt perfect alleen pakt de pc helemaal geen pci kaarten.

het moederbord is een nieuwe Asus A8N-SLI.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn maand oude a8n-sli deluxe. Hij heeft het een poos gedaan tot dat de bios niet meer mee wou werken (de 1003 versie) na die met wat geluk terug geflasht te hebben naar 1002 ben ik dus ook me pci sloten kwijt.

Dit bord gaat waarschijnlijk retour.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-08 22:44

pistole

Frutter

heb je wel een al dan niet generieke "PCI bus" staan in je device manager?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Ter aanvulling, bij staat de "PCI-bus" en de 4 "PCI standard host CPU bridge" bij Apparaatbeheer - Systeemapparaten.

Je hebt wel de chipset drivers van de nForce4 geinstalleerd? Dat is dacht ik wel nodig.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:01:
heb je wel een al dan niet generieke "PCI bus" staan in je device manager?
In de Device Manager onder 'system devices' staat eenmaal de "PCI bus", verder viermaal 'PCI standard host bridges', maar ja die staat er dus in?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:12:
Ter aanvulling, bij staat de "PCI-bus" en de 4 "PCI standard host CPU bridge" bij Apparaatbeheer - Systeemapparaten.

Je hebt wel de chipset drivers van de nForce4 geinstalleerd? Dat is dacht ik wel nodig.
ja staan er allemaal bij, en de chipset drivers van nForce4 zijn ook geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:58:
Ik heb het zelfde probleem met mijn maand oude a8n-sli deluxe. Hij heeft het een poos gedaan tot dat de bios niet meer mee wou werken (de 1003 versie) na die met wat geluk terug geflasht te hebben naar 1002 ben ik dus ook me pci sloten kwijt.

Dit bord gaat waarschijnlijk retour.
Ik heb alleen nog helemaal niks geen updates uitgevoerd voor mijn bios, ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem heb! ..

Verwijderd

Hier staan ook die pci bus devices in de devicemanager.

Tijdens het opstarten in het hardware overzicht komt er ook niks te staan. Voorheen kreeg de hardware nog adressen toegekent. Ook linux kan de haredware niet meer vinden. Gaat hier trouwens om een Realtek 8139 netwerk kaart en een ymf 724 geluids kaart van Yamaha.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:25:
[...]

Ik heb alleen nog helemaal niks geen updates uitgevoerd voor mijn bios, ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem heb! ..
Er zijn ook nog geen andere BIOSsen voor je moederbord ><, alleen 1001, maar dat is gewoon de default BIOS. Erg raar probleem :/. Hopelijk komt er nog iemand met een heldere ingeving. Probeer in ieder geval nog maar een keer alles opnieuw te installeren :s

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Aangezien ik nog steeds wacht op m'n pci-express videokaart, heb ik er tot nu toe gewoon een pci FX5200 in zitten.

Vanaf het begin (standaard BIOS) zag hij de pci kaart. Daarna heb ik er nog een Creative Audigy II ZS bij gezet. Ook geen problemen.
Ik blijf lekker van m'n bios af zolang ik geen problemen heb.

Verwijderd

Net zoals bij sommige MSI K8N Neo2, komt het bij dit board ook voor dat er tussen zitten met rotte PCI-Bus. Het lijkt wel een nForce 3/4 trekje te zijn!

Gewoon MoBo richting RMA.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Betekent dit dan dat ik beter een ander moederboard kan gaan kopen? Ben er al een tijdje voor aan het sparen.(+ 3500+ en pci-e video)

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Niet kopen, een ander claimen...

Verwijderd

Nee hoor, het is een goed moederbord hoor, maar het springt er niet zo bijzonder uit, maar dat heb je met eigenlijk alle nForce 4 top-planken. Hoewel ik persoonlijk liever de MSI K8N Diamond zou hebben, simpelweg omdat ik niet zo weg ben van Asus (hoewel ze een paar juweeltjes hebben gehad, A7N8X series...), is dit zéker geen slecht moederbord. Hij is behoorlijk compleet uitgerust, mede te danken aan de nForce4. Er zijn alleen af en toe wat probleempjes mee, zoals een klein foutje, waardoor de PCI sloten niet werken, gewoon iets niet goed aangesloten. Dat komt wel meer voor, niet alleen bij Asus. De MSI K8N Neo2 staat er bekend om! En toch ben ik blij met mijn plank, die zat PCI devices d'r in heeft.

Mocht hij niet goed zijn, jammer, maar gelukkig heb je garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 08:47:
Net zoals bij sommige MSI K8N Neo2, komt het bij dit board ook voor dat er tussen zitten met rotte PCI-Bus. Het lijkt wel een nForce 3/4 trekje te zijn!

Gewoon MoBo richting RMA.
Ik heb windows nog eens helemaal nieuw erop gezet en nog van alles geprobeerd maar de PCI-bus moet wel kapot zijn... ik ga deze week nog terug met het moederbord en hoop direct een nieuwe mee te krijgen aangezien ik geen zin heb om er nog veel langer op te moeten wachten... verdomme, ik kan hier echt pissig over worden! :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 19:27 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Hier doet de pci het gewoon op mijn Asus A8N SLI,

Ik heb er een Matrox 8MB videokaart opzitten! ;)

niet spotten! ;) PCI-E moet nog komen :'(

Portfolio

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 07:38
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:26:
[...]

Ik heb windows nog eens helemaal nieuw erop gezet en nog van alles geprobeerd maar de PCI-bus moet wel kapot zijn... ik ga deze week nog terug met het moederbord en hoop direct een nieuwe mee te krijgen aangezien ik geen zin heb om er nog veel langer op te moeten wachten... verdomme, ik kan hier echt pissig over worden! :(
kijk ook ff of je mem wel compatible is want een kamaraad van me had het zelfde maar bleek aan incompatible geheugen te liggen niet aan de pci kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Thrillseekah schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:22:
[...]

kijk ook ff of je mem wel compatible is want een kamaraad van me had het zelfde maar bleek aan incompatible geheugen te liggen niet aan de pci kaart.
ja is compatible, ook volgens het tweakers A8N-SLI topic: "Compatible Geheugen: Kingston Hyper X PC3200 512MB DDR400 Okay"

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:12:
[...]

Net nog eens gedaan en kan alleen onderstaande vinden:

PCIPnP>
plug&play O/S: "yes"
Init display first: "PCI slot"

Resources controlled by: "auto"

dat is het... ik heb al eerder deze instellingen aangepast om te kijken of dit uitmaakte, maar nee...
Voor XP moet P&P OS op DISABLED staan.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:08:
[...]Voor XP moet P&P OS op DISABLED staan.
bron?
Dit lijkt me nml. de grootste onzin...
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 07:40:
[...]

Er zijn ook nog geen andere BIOSsen voor je moederbord ><, alleen 1001, maar dat is gewoon de default BIOS. Erg raar probleem :/. Hopelijk komt er nog iemand met een heldere ingeving. Probeer in ieder geval nog maar een keer alles opnieuw te installeren :s
Er zijn wel nieuwere biossen dan 1001:
1002
1003
flashtool

Staat qua omschrijving niks mbt pci sloten maarja, niet gewaagd, niet gewonnen...

[ Voor 69% gewijzigd door Occy74 op 11-02-2005 21:19 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Ik heb ook eerst een paar dagen, totdat m'n PCIe kaartje binnenkwam, met 2 verschillen PCI VGA kaarten gewerkt (beide S3 kaartjes)
Geen enkel probleem, behalve dat ze erg traag waren ivm m'n nieuwe PCIe 6600GT :9

Verwijderd

Occy74 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:11:
[...]

Er zijn wel nieuwere biossen dan 1001:
1002
1003
flashtool

Staat qua omschrijving niks mbt pci sloten maarja, niet gewaagd, niet gewonnen...
Oh lol dacht dat hij de non-deluxe versie had ><.

Verwijderd

Occy74 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:11:
[...]
bron?
Dit lijkt me nml. de grootste onzin...
http://support.microsoft.com/?kbid=321779

En als je goed leest zul je zien dat je die optie beter altijd DISABLED zet om eventuele problemen te vermijden.

Shadowing van system of video rom moet je ook uitzetten vanaf 2000 en hoger. Dit ook om memory overlap-problemen te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 20:37 ]

Pagina: 1