Toon posts:

Linux kenners????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, is het mogelijk om met Linux deze kaart te ondersteunen.
>> 3Com® HomeConnect™ Cable Modem TMI
(Ik hoop dat het kan in een 486 dx4 100 mhz 16 mb op een Intel Ninja plankje!)

Informatie:
http://www.3com.com/products/dsheets/7036.html

Er staat dat hij alleeen onder WINDhoos draait maar ik moet :r van Winhoos!!
Welke versie van Linux ondersteund deze kaart????

Bedankt

Verwijderd

Is dit een ethernetkaartje, of is dit een complete internet kabelmodem? Misschien dat je 'm hier vindt als het een Ethernetkaart is, of anders in de Cable Modem Howto...

Wat betreft je systeem, dat zit wel goed...ik draai zelf slack op m'n dx4 100MHz, met 21MB RAM (tijdje 16 gedraait en deed het ook perfect)...

Verwijderd

Anders kun je nog altijd proberen of ie compatible is aan een ander kaartje.
't is wel een beetje te hopen dat het een PCI'tje is want ISA is flink rommelen zo af en toe.

16mb is prima werkt heel goed hier.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je moet 1 forum naar benee wezen.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

wel 2 :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heh shit..d8 dat we in Win os zaten :)

Verwijderd

Fout! Welke versie van linux kan dit kaartje aansturen....??? Zo werkt het niet!

Linux is alleen een kernel.. daar langs heb je een heleboel programma's utilities en drivers. Om nou te voorkomen dat je alles zelf handmatig bij elkaar moet gaan zoeken zijn er distro's op de markt gekomen. Een distro (of dit nu redhat, debian, suse of weet ik wat is..) heeft bepaalde proggies e.d. bij elkaar gezocht.

Op de vraag welke distro ondersteunt netwerkkaart... X is dus het antwoord.. Allen of geen!

Tsja aan dit antwoord heb je natuurlijk niks.

Je moet nu de juiste module (driver) zoeken voor je netwerk kaart. Deze module moet weer gebouwd zijn in de zelfde versie van je kernel.. dus als je Linux Kernel 2.2.17 draaid dan zul je ook je module in de 2.2.17 kernel moeten hebben gecompiled.
Misschien dat de module van je nic al standaard in de kernel ondersteund word maar dat ie niet geinstalleerd is. Dan moet je ff je kernel opnieuw compile-uh. (is nie moeilijk... volg gewoon de instructies in de betreffende howto)

Het makkelijkste zou natuurlijk zijn als je de juiste module zou kunnen vinden. Da's ff zoeken maar moet ook te doen zijn. Op http://www.linuxrouter.org staan wel een aantal links die je misschien in de goede richting kunnen sturen!

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je verhaaltje!!!!
Aan dat gemeud over of het nou wel of niet in het juiste forum staat........LINUX = toch SOFTWAAR???
Bedankt gelukkig zijn er ook mensen die wat zinnig te zeggen hebben!!!
Pagina: 1