Toon posts:

brandplekje op geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zal er merkbaar prestatieverlies zijn of schade aan bijvoorbeeld het moederbord doordat 1 klein goudkleurig connectortje weg is gebrand aan 1 kant van het geheugen?

Het SDR-SDRAM geheugen doet overigens nog wel, hoewel het merkbaar trager is (niet dramatisch) dan DDR-SDRAM bij counter strike source spelen. Is dit normaal?

(verbrande) SDR-SDRAM : Infineon 256MB SDR-SDRAM 133mHz CL2
DDR-SDRAM : Siemens 256MB DDR-SDRAM PC2100 CL2
Moederbord: K7S5A

Foto: http://rapidshare.de/files-en/585304/geheugen.JPG.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 21:20 ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
misschien is dit wat handiger

Afbeeldingslocatie: http://rapidshare.de/files-en/551213/76/geheugen.JPG

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:35

Tys

Uhm, DDR is bij voorbaat al veel rapper dan SD-RAM, overigens doet je foto niks.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Dat DDR-SDRAM geheugen is theoretisch 2x zo snel dat SDR-SDRAM ;)
De traagheid ligt het denk ik niet aan het verbrandde connector.

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 09-02-2005 16:42 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Als hij het nog doet, heb je geluk. Ikzelf zal die dimm niet meer vertrouwen. Het is simpel: hij doet het, of hij doet het niet. Hij doet het niet een beetje. En ja, SD-RAM is véél trager dan DDR-RAM, zeker voor de athlon XP, die een alpha-inspired DDR-FSB heeft.

Verwijderd

Topicstarter
De foto doet het wel bij mij. Je moet als je op de link drukt even helemaal onderaan op de "free" knop drukken en dan moet hij helemaal onderaan verschijnen.

Dan is er dus waarschijnlijk geen prestatieverlies. Maar zal het wel het moederbord kunnen schaden?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 20:48 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Aan die sticker te zien op die DIMM en dat contactpuntje, is dat ding gewoon andersom in een slot gedrukt, die DIMM is verbrand. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat ding het nog doet.

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:43:
Als hij het nog doet, heb je geluk. Ikzelf zal die dimm niet meer vertrouwen. Het is simpel: hij doet het, of hij doet het niet. Hij doet het niet een beetje.
Dat is nog niet zeker. Het kan wel zijn dat hij boot met het geheugen enzo maar het kan nog altijd instabiel zijn. Dus als je met het geheugen nog kan booten gewoon even memtest laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal memtest morgen of anders overmorgen doen. en of het er verkeerd om ingestopt is weet ik niet, in ieder geval niet door mij :7

Het geheugen lijkt trouwens nog stabiel te lopen zelfs op de snelste timings.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 00:14 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien word ik oud ofzo, maar ik heb nog nooit van de volgende termen gehoord:

SD-Ram (Secure Digital-RAM ofzo :? )
DDR-Ram (Double Data Rate-Ram... maar wat voor RAM dan :? )

Let eens op de terminalogie:

RAM: Random Access Memory
DRAM: Dynamic Random Access Memory

Dit is de meest fundamentele term voor computergeheugens - DRAM, SRAM, MRAM, flash-RAM enzo. Een trema tussen de D en de RAM is volstrekt uit den boze tenzij je DRAM tegenover SRAM zet ofzo..

Wat voor DRAM dan :?

Synchronous DRAM, S-DRAM als je per se ergens een trema moet zetten, maar SDRAM staat een stuk beter, vooral omdat dit een logisch geheel vormt.

En wat voor SDRAM :?

Momenteel heb je SDRAM in de smaken:

Single Data Rate (SDR)
en
Double Data Rate (DDR)

Dus SDR-SDRAM en DDR-SDRAM.

Wil je afkorten :?

Mag best, maar doe het dan goed. Als je het (zoals in deze topic) alleen maar over verschillende soorten SDRAM hebt, dan kun je rustig SDR tegenover DDR zetten. En als je het over SDRAM tov andere soorten DRAM (EDO-DRAM, RDRAM etc), dan kun je de SDR- of DDR-ervoor weglaten.

Zo, tot zover vadertje mierenneukerige digi-taalkundige. Maar het is meer dan alleen een taalkundige kwestie. Door iets als 'SD-Ram' te schijven geef je aan dat je geen donder snapt van waar de afkorting voor staat. En dat kan rustig tot meer denkfouten leiden...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb het veranderd. Vond het ook al allemaal vaag. :*)

Verwijderd

Jij hebt op dat moederbord SDR en DDR samen gebruikt? Of heb ik iets overgeslagen?

Verwijderd

Topicstarter
nee wel gewoon apart

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon een uurtje memtest draaien. Als het geheugen daar doorheen komt, is het blijkbaar wel ok. Zelf zou ik het btw niet in m'n pc douwen; dan pak ik wel een ander dimmetje :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt idioot, maar symptomatisch kan misschien wel helpen om met een gummetje de pinnetjes schoon te vegen.

Dat lost alleen de oorzaak van dat zwarte pinnetje niet op (kortsluiting oid)

Oslik blyat! Oslik!

• Native
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:10
Volgens mij heb je eerder een brandplek op je fototoestel ! Die foto is echt niet om aan te zien, wat moeten wij met zo'n onwijs onscherp plaatje ?

Verwijderd

Native schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:30:
Volgens mij heb je eerder een brandplek op je fototoestel ! Die foto is echt niet om aan te zien, wat moeten wij met zo'n onwijs onscherp plaatje ?
Ja gebruik anders ff de macro functie op je digi cam!

Verwijderd

Topicstarter
Haha valt toch niet veel aan te zien. Er is gewoon 1 gouden plaatje aan 1 kant weggebrand. Maar ik heb de link al veranderd naar een nieuwe link (heb de makro functie gevonden 8)).

Maar goed door memtest komt die zonder problemen door en hij lijkt ook nog gewoon stabiel en snel te werken dus ik ga er vanuit dat het gehugen nog ok is.

In ieder geval bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 21:21 ]

Pagina: 1