[X800 Pro] ATI2DVAG BSOD - daarna XP niet meer te booten

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een BSOD op ATI2DVAG, vervolgens kon ik mijn systeem niet meer booten, \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM zou corrupt zijn of ontbreken.

Ik kon via Google zo 1-2-3 niet veel vinden, alleen iemand die hetzelfde had en de tips om VDIMM iets omhoog te gooien (heb ik nu gedaan, van 2.5V naar 2.6V) en om de CAS-settings van het geheugen te veranderen. Van die CAS-settings ben ik nog maar even afgebleven, m'n systeem (MSI K8N Neo2 Platinum) draait nu op automatische settings voor CAS. M'n geheugen is 2x 512mb PC3500 DDR-RAM van GEiL.

Maarruh... de vraag is dus, kent iemand het genoemde ATI2DVAG BSOD / corrupt Windows SYSTEM bestand probleem?

Ik heb nu XP maar opnieuw geïnstalleerd, ik had alleen een oude backup van het SYSTEM bestand waar ik niet veel mee kon.

-- Edit: die BSOD kwam al gewoon na een tijd op het inlogscherm van Windows XP te hebben gestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 08-02-2005 21:07 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb dit ook, telkens ik PowerDVD gebruik. Een oplossing is voor mij om Nero ShowTime (aangepaste PowerDVD) te gebruiken.

edit:
Bij mijn Radeon 9500 @ 9700 Pro

[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 08-02-2005 20:34 ]

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Phuncz schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:33:
Ik heb dit ook, telkens ik PowerDVD gebruik. Een oplossing is voor mij om Nero ShowTime (aangepaste PowerDVD) te gebruiken.

edit:
Bij mijn Radeon 9500 @ 9700 Pro
Dat is niet echt een oplossing... meer een kwestie van de specifieke probleemsituatie vermijden door gewoon het programma in kwestie maar niet meer te gebruiken.

En dat wil ik dus juist wèl... afijn, ik heb vandaag toch een nieuwe XP install gedaan dus eens kijken hoe dat gaat.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Windows opnieuw installeren had ik al geprobeerd, andere drivers deed het ook niet en ja, wat veroorzaakt het he... Ik geef je gewoon mijn bevindingen.

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Phuncz schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 01:17:
Windows opnieuw installeren had ik al geprobeerd, andere drivers deed het ook niet en ja, wat veroorzaakt het he... Ik geef je gewoon mijn bevindingen.
Weet ik ook wel hoor. Maar ja, 't is en blijft Windows natuurlijk... :P

Wel raar dat ze bij Microsoft die error alleen kennen icm een snelle USB HD. Ik heb geen enkele USB HD, dus dat kan het probleem nooit zijn.

Afijn, ik heb zojuist Memtest86+ gedownload, ik zal -over drie kwartier wanneer ik de nieuwste Andromeda aflevering heb gekeken en dan ga slapen- vannacht alle tests eens laten lopen. Kijken hoe het gaat.

-- Edit: en na 14 probleemloze Memtest86+ passes kan ik, denk ik, wel zeggen dat het geheugen OK is... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 09-02-2005 09:10 ]