Computer doet niets na nieuwe bios

Pagina: 1
Acties:

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:58

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn computer en ik ben ten einde raad. Eerst had ik mijn bios verkeerd geflasht waardoor de computer niets meer deed en alleen piepen gaf. Dat betekende dat er geen DRAM geinstaleerd was.
Toen heb ik de bios naar ASUS gestuurt maar dat is nooit aangekomen dus de bios-chip ben ik ook kwijtgeraakt. Maar daarna heb ik een aanvraag formulier gestuurt, maar dat is nu al 2 weken geleden. Nu ben ik aan een nieuwe bios via marktplaats.nl gekomen.
Maar toen ik de bios instaleerde gaf de computer geen piepen meer maar verder deed ie ook niets, hardeschijf en cd-rom ratelen wel. Het beeldscherm word niet aangestuurd. Het lampje van de hardeschijf blijft wel de hele tijd branden.

Wat ik heb geprobeerd
- Het geheugen eruit gehaalt, dan geeft ie wel piepen, dezelfde als toen de bios verkeerde geflasht was.
- Hardeschijf ontkoppeld, gebeurd er ook niets
- Andere videokaart (PCI) geprobeerd, gebeurd er ook niets.
- Ook zonder videokaart geprobeerd, volgens het boekje moet hij dan gaan piepen maar dat doet ie niet.
- Gezocht op internet maar ik kon niet echt iets vinden.
- De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen.

Specs van PC

- Pentium 3 1000 EB
- Standaart koeler, geen fans extra
- ASUS CUV4X-CM
- 256 MB, IBM ECC PC-100 geheugen
- 1 keer 20gig 5400rpm, 1keer 40gig 7200rpm hardeschijven
- Onbord geluid
- 10\100 Netwerkkaart
- RIVA TNT 2 64MB (AGP)
- 52 keer merkloos cd-rom spelen
- LG cd-brander
- OS windows 2000 NL
- Voeding onbekend merk Delta Electronics, max. 180 wat

Ik heb ook op internet gezocht naar de handleiding van dit moederbord maar dit is een vaag moederbord, de enigste die precies het zelfde uitzag was de ASUS CUV4X-CME. Kan ik dan die handleiding vertrouwen.

...

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 12:10

DaOverclocker

Overclocker for life...

Toevallig een Medion systeem? (lijkt er wel op gezien de specs..)

Heb hier namelijk precies zo'n probleem.
Het originele bios voor de cuv4x werkt hier niet op. Je moet speciaal een voor medion hebben. (denk ik)

[ Voor 77% gewijzigd door DaOverclocker op 08-02-2005 20:39 ]

systeem specs

• Basti504

Basti504

Topicstarter
DaOverclocker schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:38:
Toevallig een Medion systeem? (lijkt er wel op gezien de specs..)

Heb hier namelijk precies zo'n probleem.
Het originele bios voor de cuv4x werkt hier niet op. Je moet speciaal een voor medion hebben. (denk ik)
Ik heb de computer 3 maanden geleden tweede-hans gekocht en alle stickers waren eraf gescheurd waardoor ik niet kon zien waarvan de computer was. Toen de computer het nog deed :P heb ik nooit iets van medion gezien, geen groot medion scherm, nergens kleine lettertjes.

EDIT:

Ik heb de computer nog eens goed bekeken en onderop zat een grote sticker met modelnummer : W0315 erop, bij medion weten ze van niets. En google weet er ook geen raad mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Basti504 op 08-02-2005 20:54 ]

...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 12:10

DaOverclocker

Overclocker for life...

Basti504 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:45:
[...]

Ik heb de computer 3 maanden geleden tweede-hans gekocht en alle stickers waren eraf gescheurd waardoor ik niet kon zien waarvan de computer was. Toen de computer het nog deed :P heb ik nooit iets van medion gezien, geen groot medion scherm, nergens kleine lettertjes.

EDIT:

Ik heb de computer nog eens goed bekeken en onderop zat een grote sticker met modelnummer : W0315 erop, bij medion weten ze van niets. En google weet er ook geen raad mee.
Dan zal het wel geen medion zijn, op het moederbord staat namelijk met grote letters, MEDION2001.
Als het een echte cuv4x is, zou een normale bios gowoon moeten werken.
Wanneer de pc aangaat zonder dat ie gaat piepen duid dat meestal toch op een kapotte bios chip, of een mislukte flash of een bios die niet geschikt is.
Probeer es in een andere pc een andere bios erin te flashen voor het mobo.
Een oudere versie ofzo.

systeem specs

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Hoe moet ik mijn bios flashen als hij helemaal niet meer aan wil. Hij reageert niet op de aan knop zeg maar.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Sorry ben weer lekker bij de les.

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Al eens geprobeerd met een bootable diskette en flash in de autoexec?

Zie hier: http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Verwijderd

Damn echt vervelend :s. Maargoed, probeer het eens bij www.flashbios.org. Ik weet niet ze ook de BIOS van jouw mobo hebben, maar het is meer te vertrouwen dan een bios van marktplaats.nl

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Misschien een heel domme opmerking maar je weet maar nooit, bios chip toevallig nie ondersteboven erin gestopt? Je merkt dat rap als je er aan voelt, dan wordt die namelijk heet :) (Ik spreek uit ervaring)

[ Voor 7% gewijzigd door Thomson op 08-02-2005 22:55 ]

• Basti504

Basti504

Topicstarter
Update:
Het is gelukt :)

Wat er moest gebeuren was dat de oude biosinstellingen gewist moeten worden (CMOS?). Dat is gelukt door de computer zonder stroom te zetten en de baterij eruit te halen, en 5 min laten staan. De eerste keer daarna gaf de computer wel een piep dat de boot gelukt was maar ik kreeg gen beeld, bij de tweede keer ging alles goed.

Bedankt voor alle tips _/-\o_

...

Pagina: 1