Ik heb een probleem met mijn computer en ik ben ten einde raad. Eerst had ik mijn bios verkeerd geflasht waardoor de computer niets meer deed en alleen piepen gaf. Dat betekende dat er geen DRAM geinstaleerd was.
Toen heb ik de bios naar ASUS gestuurt maar dat is nooit aangekomen dus de bios-chip ben ik ook kwijtgeraakt. Maar daarna heb ik een aanvraag formulier gestuurt, maar dat is nu al 2 weken geleden. Nu ben ik aan een nieuwe bios via marktplaats.nl gekomen.
Maar toen ik de bios instaleerde gaf de computer geen piepen meer maar verder deed ie ook niets, hardeschijf en cd-rom ratelen wel. Het beeldscherm word niet aangestuurd. Het lampje van de hardeschijf blijft wel de hele tijd branden.
Wat ik heb geprobeerd
- Het geheugen eruit gehaalt, dan geeft ie wel piepen, dezelfde als toen de bios verkeerde geflasht was.
- Hardeschijf ontkoppeld, gebeurd er ook niets
- Andere videokaart (PCI) geprobeerd, gebeurd er ook niets.
- Ook zonder videokaart geprobeerd, volgens het boekje moet hij dan gaan piepen maar dat doet ie niet.
- Gezocht op internet maar ik kon niet echt iets vinden.
- De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen.
Specs van PC
- Pentium 3 1000 EB
- Standaart koeler, geen fans extra
- ASUS CUV4X-CM
- 256 MB, IBM ECC PC-100 geheugen
- 1 keer 20gig 5400rpm, 1keer 40gig 7200rpm hardeschijven
- Onbord geluid
- 10\100 Netwerkkaart
- RIVA TNT 2 64MB (AGP)
- 52 keer merkloos cd-rom spelen
- LG cd-brander
- OS windows 2000 NL
- Voeding onbekend merk Delta Electronics, max. 180 wat
Ik heb ook op internet gezocht naar de handleiding van dit moederbord maar dit is een vaag moederbord, de enigste die precies het zelfde uitzag was de ASUS CUV4X-CME. Kan ik dan die handleiding vertrouwen.
Toen heb ik de bios naar ASUS gestuurt maar dat is nooit aangekomen dus de bios-chip ben ik ook kwijtgeraakt. Maar daarna heb ik een aanvraag formulier gestuurt, maar dat is nu al 2 weken geleden. Nu ben ik aan een nieuwe bios via marktplaats.nl gekomen.
Maar toen ik de bios instaleerde gaf de computer geen piepen meer maar verder deed ie ook niets, hardeschijf en cd-rom ratelen wel. Het beeldscherm word niet aangestuurd. Het lampje van de hardeschijf blijft wel de hele tijd branden.
Wat ik heb geprobeerd
- Het geheugen eruit gehaalt, dan geeft ie wel piepen, dezelfde als toen de bios verkeerde geflasht was.
- Hardeschijf ontkoppeld, gebeurd er ook niets
- Andere videokaart (PCI) geprobeerd, gebeurd er ook niets.
- Ook zonder videokaart geprobeerd, volgens het boekje moet hij dan gaan piepen maar dat doet ie niet.
- Gezocht op internet maar ik kon niet echt iets vinden.
- De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen.
Specs van PC
- Pentium 3 1000 EB
- Standaart koeler, geen fans extra
- ASUS CUV4X-CM
- 256 MB, IBM ECC PC-100 geheugen
- 1 keer 20gig 5400rpm, 1keer 40gig 7200rpm hardeschijven
- Onbord geluid
- 10\100 Netwerkkaart
- RIVA TNT 2 64MB (AGP)
- 52 keer merkloos cd-rom spelen
- LG cd-brander
- OS windows 2000 NL
- Voeding onbekend merk Delta Electronics, max. 180 wat
Ik heb ook op internet gezocht naar de handleiding van dit moederbord maar dit is een vaag moederbord, de enigste die precies het zelfde uitzag was de ASUS CUV4X-CME. Kan ik dan die handleiding vertrouwen.
...