Toon posts:

8RDA terug van RMA: BIOS flashen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe (nou ja gebruikte) mobo RMA teruggekregen van Epox aangezien mijn eigen mobo lekkende condensators had.

Nu schroef ik dus mijn pc weer in elkaar en wil opstarten en het gepiep begint. Eerst zie ik op mijn monitor dat ik een A: drive aan moet sluiten dus gedaan. Daarna wil hij een opstart diskette hebben met nieuwe bios. Nou meteen ff gedownload AWDFLASH.exe en xxxxxx.bin bij de opstart diskette gezet. Weer opstarten en nu kom ik dus in bios flash scherm en moet ik mijn bios code invoeren, maar hier komt dus het probleem :

Mijn toetsenbord werkt niet ! Ik kan dus nix intikken.

Ik heb nu dus de CMOS reset gedaan en ook de Harde reset (batterij in / uit volgens de FAQ handleiding). Ook al andere TB's erop aangesloten, maar nog steeds nix.

Wat kan ik nou nog proberen ?? OF is het mobo gewoon gaar ??

Zal nog ff mijn specs neerzetten :

AMD XP 2000+ (Palomino)
EPOX 8RDA+
2x 512 MB DDR 266 (Kingston)
HD 1: 120 GB Maxtor
HD 2: 200 GB Maxtor
DVD

Tagan 480-u01 voeding (splinter nieuw)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Heb je al je bios gereset :?
Wel zorgen dat de stroom volledig weg is. Dus stekker uit de PC. PC aanzetten. Jumper omzetten. PC aanzetten. Jumper weer terugzetten. Stekker erin en gaan met die banaan.

Probeer ook het keyboard eens in te pluggen als de PC aanstaan. Helpt dat niet, probeer dan eens een reboot.

Ik had nl. ook na een biosupdate (op een EPoX 8RDA) dat mijn keyboard niet goed meer werkte. De 3 en de 5 deden het iig niet meer. Een aantal multimedia knoppen ook niet meer.
Ik heb toen een ander keyboard ingeplugged en dat hielp niet, na een poos klooien en gemier deed het zaakje het op eens weer :).

Tevens wacht ik ook nog op nieuwe condensatoren van EPoX, deze had ik al lang binnen moeten hebben. Ik had gemaild en ze zeiden dat ik ze over 2 dagen kon ontvangen (Zaterdag had ik ze dus moeten hebben) maar ik heb nu nog steeds niks :(
Mijn geduld raakt wel op omdat ik het mobo 11 Februari weer nodig heb i.v.m. een lanparty

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus de pc opstart zonder diskette dan geeft hij aan dat ik er een disk in moet doen en op enter moet rammen ... gekke is dus dat tb dan wel werkt, maar zodra ik in bios flash scherm zit niet meer ......

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Maak het systeem eens zo kaal mogelijk. Trek daarbij ook aansluitingen van de hdd/power led van het mobo.

Alleen mobo, ram, CPU, floppydrive en aan/uit knop. Meer niet (Op powerconnectors na ;) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schrijf gewoon een autoexec.bat met daarin de commando weg naar de flop, zodat de BIOS automatisch wordt geflasht :) Zie de FAQ van dit subforum onder "Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?" voor details :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 08-02-2005 21:59 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

BalusC schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:59:
Schrijf gewoon een autoexec.bat met daarin de commando weg naar de flop, zodat de BIOS automatisch wordt geflasht :) Zie de FAQ van dit subforum onder "Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?" voor details :Y)
Dat kan niet volgens mij. Als ik de TS goed lees zie ik dat hij een scherm krijgt waarin staat dat z'n bios geflashed moet worden.
Dit scherm komt normaal alleen als je op ALT+F12 drukt (Op een EPoX 8RDA(+)). Hij krijgt dat scherm meteen en kan dus niet normaal een OS gaan booten.

Verwijderd

Topicstarter
K mensen bedankt voor de replies ... ik het in mijn frustratie eens extra hard lopen rammen op alle aansluitingen van het Mobo en een ander stekkertje mijn Vid kaart gehangen .. et voila opeens deed hij het ...

Weet dus ook niet wat het was, maar er zat waarschijnlijk iets los ... wel weird, maar bios in nu geupdate en alles doet het weer !! Thank God!

Nogmaal bedankt, maar nu mag er weer een slotje op :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Thandor schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:32:
Dat kan niet volgens mij. Als ik de TS goed lees zie ik dat hij een scherm krijgt waarin staat dat z'n bios geflashed moet worden.
Dit scherm komt normaal alleen als je op ALT+F12 drukt (Op een EPoX 8RDA(+)). Hij krijgt dat scherm meteen en kan dus niet normaal een OS gaan booten.
Hmm, hij had het over een opstartdiskette met AWDFLASH en de BIOS file. Hij kon kennelijk wel ermee booten, maar niet het toetsenbord gebruiken. Dus ik dacht, met een autoexec'je kun je de commando's automatisch laten uitvoeren tijdens het opstarten met de flop :Y)

edit:
Ow, opgelost 8)7 OK :)

Opgeloste topics hoeven niet per-se op slot hoor :) Gewoon laten wegzakken dus ;)

[ Voor 51% gewijzigd door BalusC op 08-02-2005 22:39 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Dat had ik dus ook, na veel klooien werkte de boel opeens weer. Vaag, maar tot een aantal weken terug draaide mijn mobo perfect. Weinig problemen. Alleen nu met die condensatoren...

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:43:
Dat had ik dus ook, na veel klooien werkte de boel opeens weer. Vaag, maar tot een aantal weken terug draaide mijn mobo perfect. Weinig problemen. Alleen nu met die condensatoren...
Ja ik had nieuwe vid kaart gekocht en toen kwam ik dus bij het inpluggen erachter dat die condensators lekte .. ook niet 1, maar de hele rij .. gelukkig had ik nog net garantie (2 jaar bij Epox, best netjes) en heb nu dus een andere gekregen. Ik had een 8RDA en nu dus een 8RDA+ opzich netjes.

Maar dat van die bios. Dat met die autoexec aanpassen had ik ook al gedaan, maar op de een of andere manier deed hij het toch niet automatisch. Ik kwam dan ook niet in Dos ofzo, maar meteen in Flash scherm ..
Pagina: 1