download limiter

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hallo,

ik ben vandaag opzoek gegaan naar een tooltje waarmee ik onze computers kan blokkeren zodat ze niet meer als een bepaald volume downstream en eventueel upstream kunnen hebben, daar hier in huis voortdurend met x box live wordt gespeeld (aangesloten via mijn server met win xp prof), mn andere broertje doet de hele dag niets anders als online gamen en downloaden, ikzelf ben dan ook nog eens een fervent downloader, maar dat ten koste van onze limiet die reeds het maximumvolume bedraagd, er is geen mogelijkheid om in mn router poorten te limieren/blokkeren en ik vind niet bepaald degelijke wereknde tools, wel waarmee ik de snelheid kan beperken maar het is het vlume waar het me om te doen is,

MVG fromalk

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

netlimiter beperkt het volume niet hoor.
En fromalk ik heb er ook veeeel achter gezocht en nooit iets goeds gevonden.
Buiten 1 extreem moeilijk programma waar ik niet aan uit kon. Geloof me ik ben geen leek maar dit sloeg alles, je moest je router opbouwen op schema met bepaalde onderdelen enzo Heel flexible maar ook heel moeilijk. Maar ik wijk af.

Denk beste dat je kan doen is bv progje van kerio te pakken waarmee je het volume meet
en dan af te spreken hoeveel je elke dag mag downloaden. Met kerio winroute lukt dit aardig. Je kan zelf als client connecteren op de server en kijken hoeveel je al gebruikt hebt enzo.

Verwijderd

Met netlimiter kan je wel gewoon de overall download/upload knijpen hoor !!

Maar anders koop bouw je een unix routertje en schrijf je daar zelf een limiter ofsow.
En als je wat meer centen heb koop je een switch waarbij je per poort de boel kan klemmen!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Als je geen oplossing kan vinden en net limiter niet werkt kan je ook overwegen ieders verbinding zo e beperken in snelheid dat er ook geen problemen meer zijn met het overschrijden van een limiet

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als je de up en download kan knijpen dan gaat het volume toch auto matisch mee naar beneden ???

Of je nu de hele tijd met 8Mbit zit te downen of met 4 Mbit, scheelt toch wel in volume ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 22:44

Surkow

$µr|{0w

Groeten doen we elkaar hier altijd. Je kunt dat laatste dus achterwege laten.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• fromalk
  • Laatst online: 15-01 14:35
Wel netlimiter heb ik reeds op elke client geinstalleerd, nu dat helpt niet meteen zoveel, ze hebben een downstream van 50kb/sec downstream... en 8kb/sec upstream! Nu du meter heb ik om te zien hoeveel er gedownload wordt maar daar wordt helaas niet al teveel rekening mee gehouden...

Toch bedankt!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 22:14
Misschien ook het vinkje aanvinken om daadwerkelijk een limit aan te geven :o? Netlimiter werkt hier perfect hoor.

• LinuZZ
  • Laatst online: 08:26
met du meter kan je een pop-up krijgen als je bijvoorbeeld de daglimiet te pakken hebt (of een voorspelde maand limiet) hij blokkeert echter niks zover ik weet...

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

mss moet je samen met netlimiter eens een rekensommetje maken.

want als je op iedere PC/xbox een limiet zet van X megabyte en daarna de handel afknijpt op 0 dan heb je ook geen oplossing.

dus een aardig rekensommetje zou zijn:
bereken je limiet per dag.
deel die limiet door het aantal personen.
bekijk hoeveel actieve uren per dag iedere persoon op internet zit. en met welke gemiddelde downloadsnelheid dit actief downloaden/gamen gemiddeld overeenkomt.
en knijp af op de waarde in KB/sec die je uitkomt, evt maal een bep. factor aangezien je nu waarsch een te strikte bovengrens hebt vastgelegd.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 22:56
of je gaat van de zomer bollenpellen en neemt een duurder abootje zodat je geen limiet meer hebt :P ;)

voegt niks toe natuurlijk

kpn had vroeger altijd een tijd limiter voor de telefoon mischien hebben ze hier ook wel iets voor zal eens kijken voor je

[ Voor 43% gewijzigd door wippo76 op 08-02-2005 20:47 ]

Ja zou ik ook zeggen

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:40
wippo76 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:46:
of je gaat van de zomer bollenpellen en neemt een duurder abootje zodat je geen limiet meer hebt :P ;)

voegt niks toe natuurlijk

kpn had vroeger altijd een tijd limiter voor de telefoon mischien hebben ze hier ook wel iets voor zal eens kijken voor je
Maar een tijd limiter heb je niks aan omdat die voor dezelfde hoeveel dataverkeer zorgt, hij begint all1 te mekkeren als je bv. 3 8ter mekaar zit te internetten.

Ik zou gewoon Netlimiter gebruiken, ik gebruik hetzelf ook om mijn upload/download te cappen. Werkt echt perfect! Dan kan je tenminste ook nog fatsoenlijk internetten en online spelen met mijn PS2 }) :)
Pagina: 1