Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

msn.nl verspreidt spyware?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:56
Omdat MSN messenger vanavond niet in wilde loggen, en ik wilde weten waar de fout ligt, heb ik een bezoekje gebracht aan http://www.msn.nl
Dat is op zich niet zo bijzonder, ware het niet dat ik in Firefox een foutmelding krijg als ik de status van de MSN service wil opvragen.
Daarom toch maar IE opgestart om daarmee ook eens te kijken op msn.nl

Tijdens het laden van de site krijg ik een melding van Spybot S&D resident dat ik spyware genaamd
"/Avenue A, Inc." wil downloaden, en dat dat een "known threat" is. Die block ik dus, maar daardoor werkt de rest van de MSN site niet meer. Ik krijg dan alleen een blauwe achtergrond te zien.

Mijn systeem:
Windows XP SP 2 (volledig up to date als het goed is)
Firefox 1.0 (Site werkt wel, maar met foutmeldingen, geen meldingen van spyware)
IE 6.0 (Melding van spyware)
Spybot Search & Destroy 1.4 beta2 met definities van 28-1-2005 (de nieuwste als het goed is)

Voor zover ik weet heb ik geen spyware of virussen op mn pc, ook gechecked met Hitman Pro
Ik gebruik F-Prot als virusscanner.

Ik zou er heel vreemd van opkijken als MS via een website spyware aan het verspreiden is, ik denk (hoop) dat dat dus niet het geval is... Maar wat is er dan wel aan de hand?

[ Voor 2% gewijzigd door Dr_Hell op 08-02-2005 20:00 . Reden: Typen blijft moeilijk... ]

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 20:23

b3ta

Hallo

Ik heb ook gelijk even spybot geinstald. En ja hoor bij mij geeft hij de melding ook als ik de msn hoofdpagina probeer te openen.

Het kan heel goed zijn dat er in 1 van de banners op de site deze spyware verborgen zit. Misschien bestaat er een verband tussen dit en dat msn op ze gat ligt? Ben benieuwd....

PC gescand op virussen en adware maar niks bijzonders gevonden alleen op die melding op de msn pagina na dan...

[ Voor 25% gewijzigd door b3ta op 08-02-2005 20:25 ]

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

edit: laat maar. had een typo gemaak bij invullen webadres, was niet website van msn. vond het al zo raar

edit2: krijg met IE het zelfde als TS, zo'n melding en scherm blijft blauw. In firefox werkt het prima

[ Voor 129% gewijzigd door Toet3r op 08-02-2005 20:37 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:32

Surkow

$µr|{0w

maaarten schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:30:
als ik msn.nl open in IE dan staat er dit in de titelbalk in hoofdletters: "we love you all please come in and cum 2 orgasm lekker orgasme voor ons2en,weloveyou, we love y" :X
Site gehacked?

In Firefox en IE zie ik geen problemen.

Edit:
Misschien is het inderdaad zo'n zelfde probleem als die van enige tijd geleden. Waarbij grote nieuws sites voor onrust zorgen nadat bekend was geworden dat het advertentie systeem was gehacked. Hiermee werd toen een hoop spyware verspreid (http://www.webwereld.nl/nieuws/18890.phtml).

[ Voor 48% gewijzigd door Surkow op 08-02-2005 20:49 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik wil graag nog even melden dat posts in de trend van "Hier werkt het wel / niet" niet de bedoeling zijn. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door pasta op 08-02-2005 20:35 ]

Signature

Verwijderd

Gaf het runnen van HitmanPro ook een melding? Het zou kunnen dat het aan de beta versie ligt van Spybot. In beta-versies durven nogal eens bugs voorkomen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:09:
Gaf het runnen van HitmanPro ook een melding? Het zou kunnen dat het aan de beta versie ligt van Spybot. In beta-versies durven nogal eens bugs voorkomen.
HitmanPro en foutmeldingen geven? Helaasch niet.

Wellicht is het wel handig om de Spybot S&D versie te vermelden die gebruikt wordt.

Overigens krijg ik momenteel op http://messenger.msn.nl/ een ASP server error.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Avenue A, Inc. is een marketing bedrijf:
http://www.avenueainc.com/privacy/opting.asp

Wellicht dus in 1 van de reclames weggewerkt.

[ Voor 25% gewijzigd door dreeke op 08-02-2005 21:16 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zie altijd Avenue A cookies voorbij komen, misschien dat S-SD daarover loopt te piepen.

Gewoon een banner die een cookie wil plaatsen, om in de gaten te houden waar je heengaat op de MSN site (en andere sites waar Avenue A een relatie mee heeft)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:56
Ik heb net alle nieuwe updates van MS geinstalleerd
(om één of andere reden zag windoos update ze eerst niet, of ze zijn pas net vrij gegeven ofzo?)
en nog een keer hitman pro uitgevoerd: weer niks gevonden
MSN wil nu wel weer aanmelden, alsof er niks gebeurd is.

En het gekke is, dat msn.nl het ook weer gewoon doet, zonder problemen

EDIT: messenger.msn.nl geeft nog steeds een errorpagina

[ Voor 8% gewijzigd door Dr_Hell op 08-02-2005 22:27 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dr_Hell schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:25:
Ik heb net alle nieuwe updates van MS geinstalleerd
(om één of andere reden zag windoos update ze eerst niet, of ze zijn pas net vrij gegeven ofzo?)
en nog een keer hitman pro uitgevoerd: weer niks gevonden
MSN wil nu wel weer aanmelden, alsof er niks gebeurd is.

En het gekke is, dat msn.nl het ook weer gewoon doet, zonder problemen

EDIT: messenger.msn.nl geeft nog steeds een errorpagina
Dat heeft verschillende redenen, de nieuwe updates komen omdat het weer de 2e dinsdag is van de maand. Microsoft geeft dan altijd nieuwe patches vrij. :)

MSN heeft er vanavond uitgelegen, het is dus nu weer online. :)

Qua MSN.nl, misschien dat ze een banner van Avenue Inc. hadden draaien en deze na klachten van de gebruikers verwijderd hadden. :)

Signature

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07
pasta schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 02:46:
[...]

Qua MSN.nl, misschien dat ze een banner van Avenue Inc. hadden draaien en deze na klachten van de gebruikers verwijderd hadden. :)
Het zit er nog steeds, ik krijg ook dezelfde melding als de TS als ik met 'display dialog when blocking' msn.nl bezoek. Echter als ik met 'block all bad pages silently' surf kan ik msn.nl gewoon bekijken.

Kan me herinneren dat ik het vroeger ook wel met andere sites had, Fok bijvoorbeeld

Ik gebruik Spybot S&D v1.3 met idd de laatste updates qua spyware definities ed.

[ Voor 10% gewijzigd door Sassie op 09-02-2005 09:49 ]

Pagina: 1