Passe-partout vellen... waar voordelig in te slaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.935 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Schop me maar als ik dit niet mag posten.... Ik zie geregeld vragen over prijzen van camera's staan, dus waarom dit niet een niveautje hoger schoppen?

Ik ben op zoek naar passe-partout vellen... Ik heb een aantal foto's gemaakt die ik in huis op wil hangen. Heb gisteren 24 fotolijsten besteld afmeting 50*60 (geloof het of niet, maar de levertijd is TWEE maanden).

Nu wil ik om de foto een passe partout, maar kan nergens die vellen karton vinden voor schappelijke prijzen. Ik snij zelf wel het 'gat' erin, dus gewoon de volle vellen heb ik nodig. Bij Expo rekenen ze EUR 15 inclusief het snijwerk, maar voor een 10'tje heb ik het vel. Andere zaken gezocht, en kom tot nu toe tot het laagste bedrag van 7 euro 50 per vel... Dat moet toch VEEL goedkoper kunnen lijkt me? De lijst kost 25 Euro, maar daarvoor krijg je een glasplaat, 4 stukken flink breed alluminium, een achterplaat en een degelijk ophangsysteem....

Ik kan er met mijn pet niet bij dat dat karton zo duur moet zijn... iemand een idee???

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 00:08
Probeer het eens bij een gewone hobby zaak?
In enschede zit de bertus workel, daar zijn ze wel gewend aan hobbyende tweakers :P :+

Maar moet het ook van dat dikkere spul zijn, of eigenlijk gewoon zwaar papier, evt. met kleurtje?

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 06:01
Bij fotolijstjes zit toch standaard al een passe-partout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
nee, ik bedoel echt die kartonnen vellen die een milimeter of 2 dik zijn.... Niet de standaard vel papier die vaak bij een lijstje zit.. daarvoor vindt ik mijn foto's iets te mooi.... Misschien tijd voor een showcase?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

cryforhelp schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:01:
In enschede zit de bertus workel, daar zijn ze wel gewend aan hobbyende tweakers :P :+
offtopic:
Gaan we z'n foto hier ook spammen? :P

offtopic:
@cryforhelp: Wow, 13373 h4ckz0rs :P

[ Voor 14% gewijzigd door koraks243 op 08-02-2005 23:32 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 00:08
koraks schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:34:
[...]

offtopic:
Gaan we z'n foto hier ook spammen? :P
Ow hell yeah!
Zie ons dan 1337 zijn :D :+

Afbeeldingslocatie: http://www.bertusworkel.nl/bertusworkel/afbeeldingen/bertus_groot.jpg

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Kijk hier eens:

www.dekwast.nl

Passe Partoutkarton met witte kern
Formaat 82x112 cm. Zuurvrij. In 31 kleuren.
Minimale afname 5 platen, kleuren naar keuze.
Verzendtoeslag: eenmalig 5 euro extra voor
verpakking en verzending, ongeacht het aantal
platen. Maat 100x140 cm. is niet zuurvrij.
Leverbaar In wit, crême en zwart.
Alleen per pak met 10 platen van één kleur.

kwast internetprijs € 12,95

Wil je zelf het gat snijden, heb je wel een passepartout snijder nodig.
Dat is zo'n lineaal met een mesje onder een hoek van zo'n 45 graden.
Hebben ze daar ook wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 47828 op 08-02-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22591

Harolds Rotterdam? Zal ook niet goedkoper zijn denk ik hoor...? succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 09:10
Anoniem: 47828 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:53:
Kijk hier eens:

www.dekwast.nl

[...]

Wil je zelf het gat snijden, heb je wel een passepartout snijder nodig.
Dat is zo'n lineaal met een mesje onder een hoek van zo'n 45 graden.
Hebben ze daar ook wel.
Kijk dat is interessante info. Ik was al een tijdje op zoek naar een goedkoop adres.

Weet iemand ook een online adres voor een goedkope passe partout snijder. Ik vind het genoemde adres iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Ben inmiddels compleet hoor... Uiteindelijk de lijsten kleiner besteld (van 50*60 naar 40*50 gegaan), die hadden een kortere levertijd. Kosten lijsten € 20.- per stuk... Passepartout vellen hier lokaal gekocht voor € 16.- per stuk, waar ik 2 foto's uit kan halen... Zuurvrije tape om de foto's vast te plakken, bleven ze alsnog bobbelen... Dus maar weer naar zo'n zaakje gegaan, en zelfklevend karton gehaald.. ook weer 17.95 per vel (haal je 4 foto's uit)... Ik dacht rond de € 25,- per foto kwijt te zijn, maar na dit alles is het toch meer iets van € 35,- en dan reken ik de passe-partout snijder van € 70.- er niet eens bij...

Maar het resultaat is erg mooi aan het worden!!! En dat is toch heel wat waard denk ik!

Als iemand info nodig heeft hierover, ik ben inmiddels aardig geoefend....

[ Voor 7% gewijzigd door Droopey op 20-02-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
Tsjonge..., das wel een dure oplossing. Ik heb hier voor m'n vergrotingen gewoon wat lijsten bij de IKEA gekocht (à €22.95 per stuk) en de foto's op het bijgeleverde passe-partout vastgeplakt met schilderstape. Kosten per lijst, inclusief vergroting, minder dan dertig euro.

Als je foto's gaat bobbelen is dat niet afhankelijk van het gebruik van zuurvrije tape of niet maar gewoon aan spanningsverschillen in de opgeplakte zijden. Zorg ervoor dat als je een foto inplakt je op één hoek begint, en dan de andere hoeken zo strak mogelijk aantrekt en vastplakt. Hierna kun je eventueel de randen nog vast maken.

Maar goed, krijgen we ook nog de inhoud van de lijstjes te zien?
* T_knoop is wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Tja, dat zeiden ze tegen mij ook... Ik kreeg ze echter niet echt mooi strak, tevens werd me verteld dat de kans groot was dat ze later nog zouden gaan bobbelen door zonlicht, vochtigheid, etcetera... Dus maar voor het zekere gegaan ;)

Lijsten van Ikea hebben wat nadelen.... Ze zijn (denk ik) minder stevig dan de aluminium lijsten die ik nu heb... en de passepartouts zijn al gesneden, dus je zit aan 1 maat vast... Nu heb ik een hoop verschillende maten passe-partouts in identieke frames.

De foto's staan in mijn eerste showcase [url] [rml][ showcase] zwart/wit[/rml] [/url]... Let hierbij wel, ze zijn A3 afgedrukt, waardoor ze stukken minder donker overkomen dan je ziet in de showcase... En verder, ja, ze zijn niet gecropt zoals ik met de passe-partouts heb gedaan...

Tegen de tijd dat alle lijsten binnen zijn (2 van de 25 zijn al binnen :X) maak ik wel een foto van het resultaat en post ik het wel ff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Zeker A3 afdrukken dien je op te plakken.
Ikzelf koop opplakkarton van scanstick of easystick, deze zijn 70x100 en kosten 7 euro.
dit karton is zo'n 2mm dik.
Ik koop dit lokaal bij een verfwinkel die ook in schildersbenodigdheden doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22591

Droopey schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:18:
Tja, dat zeiden ze tegen mij ook... Ik kreeg ze echter niet echt mooi strak, tevens werd me verteld dat de kans groot was dat ze later nog zouden gaan bobbelen door zonlicht, vochtigheid, etcetera... Dus maar voor het zekere gegaan ;)

Lijsten van Ikea hebben wat nadelen.... Ze zijn (denk ik) minder stevig dan de aluminium lijsten die ik nu heb... en de passepartouts zijn al gesneden, dus je zit aan 1 maat vast... Nu heb ik een hoop verschillende maten passe-partouts in identieke frames.

De foto's staan in mijn eerste showcase [url] [rml][ showcase] zwart/wit[/rml] [/url]... Let hierbij wel, ze zijn A3 afgedrukt, waardoor ze stukken minder donker overkomen dan je ziet in de showcase... En verder, ja, ze zijn niet gecropt zoals ik met de passe-partouts heb gedaan...

Tegen de tijd dat alle lijsten binnen zijn (2 van de 25 zijn al binnen :X) maak ik wel een foto van het resultaat en post ik het wel ff!
Ga je ermee exposeren in een gallerie of je hele huis volhangen? ;) Ben benieuwd naar je werk ik zal zo effies kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Nee, ik ben nog ver weg van gallerie-waardige kiekjes, ook al vind ik van mezelf dat ik al aardig kan fotograferen. Het ging in principe om 1 muur vol te hangen in huis, maar na een hoop meetwerk krijg ik ze er wrschlk net niet allemaal op. Tegen de tijd dat ze hangen post ik wel wat resultaat foto's!

Pagina: 1