Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaring met de AeroCool GateWatch Fan Controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ten eerste ben ik sinds héél kort actief op dit forum, en het ziet er enorm leuk uit.
Ik ben zelf helemaal gek van het bekijken van Casemods die hier op dit forum staan.

Terzake:
Ik wil graag de AeroCool GateWatch Fan Controller gaan bestellen. Deze kost
ca. €55,-. Is 'ie zijn geld waard, en hoe gedraagt het ding zich? Je kunt de
technische verhalen beter achtewege laten, denk ik :)

Hier i.i.g. een URL naar het product op de website van de fabrikant

Bij voorbaat dank voor jullie, hopelijk serieuze, reacties!
Wessel.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik vind het jammer dat er op dit topic weinig reacties zijn, ik heb ook enige vergelijkingen gedaan omdat ik een fancontroller wil aanschaffen en deze komt echt heel erg goed uit de bus.

Tegelijkertijd even een vraag over de GateWatch...
als iemand 'm kan beantwoorden...

Ik heb een Chenbro Gaming Bomb kast, en daar zitten van die afgeronde bevels rond de 5,25" bays, en ik vraag me eigenlijk af of de fancontroller daar wel achter past. Punt 2, deze kast heeft rails, kan ik hem daar gewoon aanschroeven?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Ik heb deze fancontroller sinds een tijdje en vind hem :r
knopjes waar de text op staat slijt er af en om de rpm van de fans in te stellen moet je eerst langs te instellingen van de klok :? hij is mega groot ik heb er gewoon spijt van kabels wegwerken van dat ding is ook een ramp en het metertje van het geluid gaat al half omhoog door het lawaai in je kast en hij reageert ook nog eens :z traag.

zo kan ik nog wel ff doorgaan over als je 5.1 geluid heb hoe moet je dan het geluid regele |:(
als je fan snelheid instelt kan je nog eens x minuten wachten todat die goed draaien blabla :X

klinkt misch beetje heel erg maar ik had liever veeeeel liever een andere gekocht 8)7
ik hoop niet dat ik je bang heb gemaakt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 11:40 ]

• ScuL
Mja ik lees ook nog iets anders negatiefs en dat ging om het feit dat hij traag zou reageren.
Dwz als je temperatuur met veel graden plotseling stijgt (door 100% CPU load) dan duurt het 2 minuten voordat de controller de fans op de juiste snelheid had..

Lekker link als je daar je CPU dan door laat regelen :?
Ervaar jij dat ook?

Verwijderd

Mwa ik vind die wel heel groot,
Ik zelf heb deze
http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=LLC-U01&other_title=+LLC-U01+Musketeer

Ik vind em prachtig maar je kan maar 1 Fan er mee besturen das het enigste nadeel.

Verwijderd

ja zoals ik al zij dat ding reageert echt mega traag.. en vind zoiezo de auto regelaar bagger want me fans blijven mega traag ookaal word het 50graden bij me hd's :(

• ScuL
Pff ik vind het nu toch wel moeilijk worden hoor, heb zo'n beetje iedere fancontroller in de pricewatch bekeken en er reviews van gelezen maar kan niet vinden wat ik zoek :{

Ik wil gewoon een flex uitziende fancontroller met zwart frontje en liefst blauwe LED's of display.. verder geen handmatige draaiknopjes maar gewoon een systeem dat a/d hand van de temperatuur de juiste RPM's kiest.... daar leek die GateWatch me aan te voldoen..
of zijn er nog meer :?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik raad het je af! Dat ding werkt voor geen meter. Het is gewoon zonde van het geld! De Fan van je CPU wordt nauwelijks geregeld. Deze staat bijna altijd op 100% ook al is je CPU maar 26 graden.

Je kan beter voor een andere gaan want dit is echt zonde van je geld.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

ff off-topic maar hoe kom jij aan een cpu van 26 graden :P

maar ik zelf heb juist het probleem precies anders om bij een hete cpu blijven de fans traag, en zoals mento al zegt zonde van je geld

• Mentox
Hoe ik aan een CPU van 26 kom simpel. Mijn Pentium 1 is 24 graden :P

Nee ik heb een AMD 64 3500+ 130nm op 2400Mgz. Dit alles met een Zalman CNPS 7700 ALCU op 5v en een stacker met 8 Fans alle Paps eveneens op 5v. Ik gebruik een professionele temp meter van mijn oom die geeft bij verschillende metingen ongeveer 22 graden aan.

Hoe ik dit doe geen idee gewoon mazzel denk ik 8)

maar :r AeroCool GateWatch :r

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb hem ook gehad en alleen even aangesloten op de stroom. Hier op het forum was namelijk verteld dat het background licht uit kon. Handig voor op de slaapkamer. Dit kon echter niet. Heb hem dus weer gelijk verkocht. Na deze verhalen ben ik daar ook blij mee. Ik regel nu mijn fan speed via de software meegeleverd met mijn DFI bordje. Veel beter....

• Mentox
lol ik was het die beweerde dat het licht uit kon :X
maar ik dacht dat er twee kleuren waren blauw en rood het paarse licht deed het niet bij mij 8)7
eerst vond ik het wel goed werken enzo maar toen ik de fans lager wou zetten lukte dat niet. De letters zitten er bij mij nog op maar het ziet er alleen nog voor de sier en soms om de temps te zien

Verwijderd

dan vind ik het nog gaar, ik heb een p4-3ghz prescott met 5casefans en nog eens 2 in de voeding en dan nog eens 2 op me cpu cooler dus 9 fans in totaal als ik die allemaal @ 12v
cpu cooler is een : AeroCool HT-101 CPU Cooler
en nog zit ik @ 55 graden stressed niet oc
ik weet niet in wat voor kamertemp je leeft maar ik vind het heel raar voor een luchtkoeling en zou het zelfs btje raar vinden voor watercooling

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 00:26 ]

• Mentox
Ja, maar een Intel is niet echt te vergelijken met een AMD. Ik heb wel Cool‘n’Quiet aanstaan dus als ik niet doe dan gaat het naar de 1.1Ghz (5x220) op een temparatuur van 26 en stressed gaat is naar de 2420 met een temp van ongeveer 42 graden. Dit alles met een geweldige stacker :) in BTX style.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:25:
dan vind ik het nog gaar, ik heb een p4-3ghz prescott met 5casefans en nog eens 2 in de voeding en dan nog eens 2 op me cpu cooler dus 9 fans in totaal als ik die allemaal @ 12v
cpu cooler is een : AeroCool HT-101 CPU Cooler
en nog zit ik @ 55 graden stressed niet oc
ik weet niet in wat voor kamertemp je leeft maar ik vind het heel raar voor een luchtkoeling en zou het zelfs btje raar vinden voor watercooling
Je zegt zelf dat je een Prescott hebt...dan weet je toch al genoeg? Zeker AMD64's zijn tegenwoordig lekker Cool'nQuiet

Default blanke hetero

Verwijderd

ja ok dan heb je gelijk maar 26 graden is zowat kamertemp en das vrij moeilijk om hem daar op te krijgen,,

*vooral als je een aerocool @ auto hebt ofzo >:) *
Pagina: 1