Toon posts:

Stekkertjes passen niet in Audiophile

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een gloednieuwe audiophile gekocht, passen de stekkertjes van microfoon en soundlbasters niet

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/bWlkaW1hbi1hdWRpb3BoaWxlMzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg

de stekkertjes zijn te groot voor deze in en uitgangen...

wat voor stekkertjes heb ik nu nodig? en wat heb ik aan een in en out voor een microfoon? heb je toch alleen een IN voor nodig?

ik heb zelf van die stekkertjes die bijvoorbeeld aan mp3speler ook zitten, en dus ook aan soundblasters etc zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.dustin.se/DustinPictures/Products/H/5010064134.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 19:44 ]

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Even een koppelstukje kopen?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Duh, als je voortaan zo'n professionele en dure geluidskaart koopt, laat je dan ook even informeren over de kabels die je nodig hebt. Natuurlijk gewone tulp-stekkers aka Cinch connectors.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben pas net begonnen met digitale studio dus echt veel verstand heb ik er nog nie van, maar wat heb ik aan een IN en OUT bij microfoon?

en hoe heten die koppelstukjes? (zal het moeten uitleggen morgen in de winkel)

en ik heb dan maar 1 stekkertje maar wel 1 IN en 1 OUT is dat erg als er eentje niet gevuld wordt?

zo duur valt trouwens wel mee (120euro)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

ehh.. misschien is het handig om ff de manual te lezen. Lijkt me dat daar het meeste in staat...

Waar sluit je het ding op aan? Wat voor stekkers zitten daar?

Neem gewoon een voorbeeld mee van de ene kant van de kabel, en van de andere kant, dan snappen ze het in de winkel wel ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:16:
ehh.. misschien is het handig om ff de manual te lezen. Lijkt me dat daar het meeste in staat...

Waar sluit je het ding op aan? Wat voor stekkers zitten daar?

Neem gewoon een voorbeeld mee van de ene kant van de kabel, en van de andere kant, dan snappen ze het in de winkel wel ;)
staat niet in de manual, anders had ik het het hier niet gepost... ;)

denk dat ik morgen de hele pc ff in de auto zet en naar audio-winkel hier in de stad rijd, heb geen zin om weer naar utrecht te rijden

waar ik het op aan sluit? gewoon microfoon direct in de geluidskaart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 20:28 ]

Verwijderd

Heb je uberhaupt enig idee wat je gekocht hebt en waarom?:D

Je kaart heeft:
1x analoog uit (de rechter twee cinchbussen)
1x analoog in (de linker twee cinchbussen)
1x digitaal in en uit (die cinch-contrastekkers op je splitkabeltje)
1x midi in en uit (die grotere stekkers op je splitkabeltje)

Dr zit dus geen microfoon ingang op, en de analoge uitgang is niet bepaald geschikt om een koptelefoon aan te hangen (ook niet met een verloopje), deze moet je aansluiten op je mengpaneel of versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:30:
Heb je uberhaupt enig idee wat je gekocht hebt en waarom?:D

Je kaart heeft:
1x analoog uit (de rechter twee cinchbussen)
1x analoog in (de linker twee cinchbussen)
1x digitaal in en uit (die cinch-contrastekkers op je splitkabeltje)
1x midi in en uit (die grotere stekkers op je splitkabeltje)

Dr zit dus geen microfoon ingang op, en de analoge uitgang is niet bepaald geschikt om een koptelefoon aan te hangen (ook niet met een verloopje), deze moet je aansluiten op je mengpaneel of versterker.
WAT? de man in de winkel waar ik um gekocht heb zei anders dat ik er wel een mic op kon aansluiten :? dus dat begrijp ik niet. Hoef trouwens geen koptelefoon maar boxen erop aan te sluiten.... kan dus niet volgens jou?

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dude, die kaart heeft geen versterkte uitgang, een headset aansluiten gaat dus niet.
Speakers kan wel MITS deze een eigen versterker hebben. Indien je een digitaal setje hebt, dan gewoon aan de digital-out hangen.
En idd, heeft geen microfoon aansluiting, je zou evt. een microfoon voorversteker kunnen kopen en deze op de ANALOG IN kunnen aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
--edit--

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Madshark schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:37:
Dude, die kaart heeft geen versterkte uitgang, een headset aansluiten gaat dus niet.
Speakers kan wel MITS deze een eigen versterker hebben. Indien je een digitaal setje hebt, dan gewoon aan de digital-out hangen.
En idd, heeft geen microfoon aansluiting, je zou evt. een microfoon voorversteker kunnen kopen en deze op de ANALOG IN kunnen aansluiten.
wat versta jij onder een digitaal setje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:32:
[...]

WAT? de man in de winkel waar ik um gekocht heb zei anders dat ik er wel een mic op kon aansluiten :? dus dat begrijp ik niet. Hoef trouwens geen koptelefoon maar boxen erop aan te sluiten.... kan dus niet volgens jou?
Dr valt niet zoveel aan te begrijpen, het is gewoon zo... Maar voordat je het forum hier verder gaat vervuilen met open deuren, is het misschien een idee dat je je eventjes wat gaat verdiepen in de materie *hint*google*hint*, en vervolgens even telefonisch contact opneemt met het bedrijf waar je deze kaart hebt gekocht. Zij hebben je namelijk verkeerd voorgelicht en het is aan hun om dit probleem op te lossen en niet aan de welwillende GoT bezoeker.

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgende keer dus gewoon op de doos kijken wat erop kan :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik er nu een mixer tussen zet met mic ingangen en deze wire via geluidskaart doet mic het dan wel?

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

als je op de mixer een mic kunt aansluiten wel :) Is toch al een betere oplossing, omdat de mic-pre-amps van de geluidskaarten meestal toch al waardeloos zijn.

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:02:
als je op de mixer een mic kunt aansluiten wel :) Is toch al een betere oplossing, omdat de mic-pre-amps van de geluidskaarten meestal toch al waardeloos zijn.
fieuw dacht al bijna dat ik um voor nix gekocht had.... trouwens hoe krijg ik mijn geluid eigenlijk afgespeeld, kan via deze geluidskaart geen boxen aansluiten, dus hoe moet dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
--edit--

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:09:
[...]

fieuw dacht al bijna dat ik um voor nix gekocht had.... trouwens hoe krijg ik mijn geluid eigenlijk afgespeeld, kan via deze geluidskaart geen boxen aansluiten, dus hoe moet dat dan?
Een versterker ertussen hangen :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
ok.. volgens mij hebje beetje miskoop gedaan en nog een dure ook.. wat was eigenlijk het doel van deze kaart? dit is een pro kaart bedoelt voor pro's... die weten wat ze ermee willen.. niet omgekeerd dat ze lekker eens gaan testen wat dit IS.

denk dat jij een geluidskaart nodig hebt.. zoiets als een Soundblaster audigy ofzo?

[ Voor 51% gewijzigd door Jazco2nd op 08-02-2005 23:39 ]

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:09:
trouwens hoe krijg ik mijn geluid eigenlijk afgespeeld, kan via deze geluidskaart geen boxen aansluiten, dus hoe moet dat dan?
:X Wat dacht je van een versterker (is ook al eerder genoemt). Hoe speelde je op je oude kaart dan geluid af? Een amp heb je altijd nodig. In PC speakersetjes zit die in de speakers verwerkt, bij echt hifi heb je die (meestal) los. Heb je al een speakerset, kun je die gewoon gebruiken, je moet alleen een ander kabeltje hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:38:
ok.. volgens mij hebje beetje miskoop gedaan en nog een dure ook.. wat was eigenlijk het doel van deze kaart? dit is een pro kaart bedoelt voor pro's... die weten wat ze ermee willen.. niet omgekeerd dat ze lekker eens gaan testen wat dit IS.

denk dat jij een geluidskaart nodig hebt.. zoiets als een Soundblaster audigy ofzo?
Nee heb zeker geen miskoop gedaan, heb alleen geen idee hoe ik hem moet aansluiten...
maar ga morgen een mixer kopen en ertussen zetten zodat mic er ook op kan, en dan ist probleem opgelost lijkt me toch?

ik heb een digitale studio met alles erop en eraan alleen had nog een Avance Ac'97 geluidskaart, die is zowat antiek en is gewoon niet mee te werken als je semi-professionele resultaten wilt bereiken.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
Ik denk dat de TS beter uit was met een Audigy ZS of een Aureon oid... :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

je sluit dat ding net als een cd speler met een tulpkabeltje op een versterker aan, die je op je speakers aansluit. Als je dat niet weet, vraag ik me af wat je met een studio moet.

Je PC speakers sluit je aan met een verloopplugje (je zal dan alleen je voorste twee speakers kunnen aansluiten), of je koopt een normale geluidskaart waar je wel pc speakers normaal op aan kan sluiten.

Als je de kaart meeneemt naar de winkel en zegt dat je hier PC speakers op aan wil sluiten, kan hij je wel verder helpen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.