[XP-SP2] Checkdisk na iedere reboot.

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Na het recentelijk installeren van SP2 (wat laat, maar het moest er nu toch echt van komen) voor Windows XP professional start elke keer dat windows laad (zowel bij koude start als na reboot) scandisk/checkdisk om een van de schijven (elke keer dezelfde) te controleren op fouten (die niet worden gevonden).

Is iemand misschien bekend met dit probleem en/of weet iemand hoe dit opgelost kan worden, aangezien ik het nu toch echt een beetje beu begin te worden.

Verwijderd

HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager
Maak de waarde van BootExecute:
autocheck autochk *

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

Of vanuit de recovery console eenmalig checkdisk draaien (op alle stations), dat schijnt ook te werken :)

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:32:
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager
Maak de waarde van BootExecute:
autocheck autochk *
Ik had er nog even wat meer info over opgezocht, voor ik deze key ging aanpassen:
Key : HKLM \SYSTEM \CurrentControlSet \Control \Session Manager
Entry : BootExecute
System : NT, 2K
Type : REG_BINARY
Default : autocheck autochk *
Indicates a program to execute at startup. After a crash, it will contain ChkDsk. After converting a FAT volume to NTFS, it will contain AutoCheck AutoConv \DosDevices \x: /FS:NTFS.
Helaas staat er nu al de default waarde in de registry, dus zit hier de oorzaak van probleem niet...

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 07:47

jbr

Right back @ ya

Ik weet niet of het nog steeds werkt onder XP SP2, maar uit de root van C het bestand bootlog.txt wegmikken en vervolgens een handmatige schijfcontrole uitvoeren. Dat werkt(e) altijd bij mij...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Cpt.Morgan
jbr666 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:44:
Ik weet niet of het nog steeds werkt onder XP SP2, maar uit de root van C het bestand bootlog.txt wegmikken en vervolgens een handmatige schijfcontrole uitvoeren. Dat werkt(e) altijd bij mij...
Dat bestand is helaas niet aanwezig...

Wat ik ook vreemd vind, is dat ie niet een volledige chkdsk uitvoerd, maar alleen van schijf 'D', en de rest van het systeem niet...

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

Cpt.Morgan schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:50:
[...]
Wat ik ook vreemd vind, is dat ie niet een volledige chkdsk uitvoerd, maar alleen van schijf 'D', en de rest van het systeem niet...
Heb je mijn post wel gelezen :?

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

• Cpt.Morgan
Greenstick schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:55:
[...]
Heb je mijn post wel gelezen :?
Ja.. maar ik wilde eerste de dingen proberen die zonder reboot konden (zat film te kijken). Een CHKDSK vanuit de recovery console lostte inderdaad het probleem op (alleen CHKDSK op de probleemschijf, de rest was niet nodig). Wel suf dat een chkdsk vanuit de console wel werkt en vanuit Windows zelf niet (dat had ik al geprobeerd). Ik snap wel dat er vanuit de recovery console meer mogelijk is, maar toch een beetje raar dat alleen van de recovery console het probleem opgelost kon worden...
Pagina: 1