Toon posts:

Asus A8N-Dlx HDD en geheugen onzekerheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat vele van jullie als eerste reactie Search + google hebben, dit heb ik gedaan, ik kom alleen redelijk veel tegenstrijdige info tegen en wil toch wel een beetje zekerheid voor ik 2000 euro aan spullen bestel. Ik hoop dat jullie (en de mods) hier begrip voor hebben.

Ik heb een ASUS A8N deluxe mobo reeds in huis, en zat te denken aan 2 WD Raptor's 74 Gig in Raid 0. Nu lees ik op verschillende fora dat er mensen zijn die problemen hebben met het installeren hiervan en dat het iets te maken zou hebben met of je wel of niet een IDE cd/rom hebt? Kan iemand hier mij duidelijkheid over verschaffen?

Ik dacht persoonlijk aan deze setup:

AMD Box Athlon 64 3500+ Box WINCHESTER (S939)
Corsair TWINX1024-3200XLPRO
Zalman CNPS7000B- CU
2x WD 74GB Raptor SATA WD740GD

MSI CR52-M 52X32X52 RETAIL Zwart
NEC ND-3520 16 Speed + Dual Layer Zwart
NEC 1.44Mb Floppy Disk Drive Zwart

Nu vroeg ik mij nog af of door de LED's van het geheugen de Zalman koeler nog wel past?

Bij voorbaat dank,

musk

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
het enige waar ik je een zinnig advies over kan geven op het moment is de schijven. Leuk hoor 2x 74GB (denk 10k) in raid 0 maar waarom koop je niet 2x 36 GB 15k sata schijfjes en zet je die in raid 0 dat is sneller en bovendien kun je daarnaast een extra sata schijf kopen voor opslag Bijvoorbeeld een 200gb schijf ata voor je mp3tjes.

ik ben altijd voor snelle os schijven en mp3tjes en filmpjes afspelen boeit geen kont

Verwijderd

Topicstarter
anyone?

Verwijderd

Ik heb zelf ongeveer dezelfde setup, met 2 SATA DVD-branders.
(http://www.tweakers.net/gallery/sys/8725)
Om Windows te installeren had ik een IDE drive nodig, omdat voor booten van een SATA DVD-drive deze als eerste bootdevice moet staan. (Bij boot wordt ook niet naar de HDD gekeken als de DVD-drive leeg is)

Als je later de bootorder omgooit, dan kan windows niet gevonden worden. Je kan dus beter even een IDE DVD-drive gebruiken. (Kan ook later via een bootdisk de boot.ini aanpassen denk ik, maar ik vond dit makkelijker)

jij hebt een IDE optical drive; 2 zelfs, dus mag het geen probleem zijn.
Er is geloof ik iets van een tool van nVidia om later een Raid-0 te maken van een installatie op één schijf. Die heb ik *niet* gebruikt, gewoon RAID inschakelen in het BIOS (nVidia raid), en vervolgens in de RAID setup-tool direct na post.

Op de mainboard CD staat een tool om een diskette met drivers te maken (even een andere PC nodig dus), druk bij windows install op F6 om extra drivers te installeren. Installeer *beide* drivers die op de disk staan (2x op "S" drukken).

En blazen maar...!

Wat betreft het geheugen: ik heb Corsair 3200XL, wat nog nét geplaatst en verwijderd kan worden onder de zalman 7700 door. Het geheugen met LEDs krijg je er vooraf misschien in, maar de LEDs zullen sowieso niet zichtbaar zijn van één module. Ik zou dus gewoon 3200XL halen :)

Mikevanrooijen: Waar vind jij die 36Gb 15K SATA schijfjes? Denk dat je in de war bent met SCSI?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 08:45 ]