Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Communicatie error Norton Antivirus Corporate Edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Win2k3 PC in het netwerk staan met daarop Norton Antivirus Corporate.

Op de cleints heb ik ook Norton Antivirus Corporate Cleint geinstalleerd. Deze heeft ook de server gevonden.
Het probleem is als ik op de server kijk bij Symantec System Center, dan zie ik dus ook gewoon de cleints die allemaal op het netwerk zitten en die Norton Antivirus draaien.

Het probleem is als ik ze een opdracht geef, bijvoorbeeld een LOG bekijken, of om nieuwe updates binnen te halen, dan krijg ik een error:

SymantecAntiVirus was unable to start a definition download on the following cleints: <de cleint>. Verify that the cleints are working correctly. Retry?

Deze melding krijg ik dus. Dit heb ik op alle PC's.

Aan de firewall kan het niet liggen, want de server en de cleints zijn firewall-loos.

P.S. Ik weet niet of ik dit in Beveiliging & Virussen of Network Troubleshooting moet plaatsen

Wie o wie kan mij helpen?

EDIT: Ik ben vergeten te vertellen welke versie ik gebruik... nou... ik gebruik Norton Antivirus Corporate Edition 9.0 :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 07:53 ]

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:41

SandStar

DPC-Crew

Zandster

er is een update beschikbaar om 9.0 correct te laten werken met Windows XP service pack 2... misschien dat dat het is?

Verwijderd

Topicstarter
SandStar schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:06:
er is een update beschikbaar om 9.0 correct te laten werken met Windows XP service pack 2... misschien dat dat het is?
Op de cleintsmet XPP heb ik geen Service Pack 2 geinstalleerd. Dus dat zal dan waarschijnlijk niet helpen, of wel? :(

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:56
Het lijkt me sowieso verstandig om eerst alle updates te installeren (voor Windows en voor Norton)
En als het dan nog niet werkt kan je altijd verder zoeken

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:38
heb je we genoeg rechten op die client pc's :? maw: hangen die pc's wel in het windows domain of hangen ze nog in een werkgroup (en heb je dus geen toegang)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:33:
heb je we genoeg rechten op die client pc's :? maw: hangen die pc's wel in het windows domain of hangen ze nog in een werkgroup (en heb je dus geen toegang)
PC's hangen allemaal op het domein. Ik heb Norton Antivirus Corporate Edition 9.0 geinstalleerd op het LOKALE administrator account van de PC's. Dat kan het dus niet zijn. Rechten heb ik dan genoeg lijkt mij :)

Ik zal zo eens kijken wat een test PC doet als ik Service Pack 2 erbij zet en dan Norton er opnieuw opzet

EDIT: Ik ben vergeten welke versie ik gebruik van Norton. Ik gebruik 9.0 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 07:55 ]

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:41

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 07:53:
[...]

PC's hangen allemaal op het domein. Ik heb Norton Antivirus Corporate Edition 9.0 geinstalleerd op het LOKALE administrator account van de PC's. Dat kan het dus niet zijn. Rechten heb ik dan genoeg lijkt mij :)

Ik zal zo eens kijken wat een test PC doet als ik Service Pack 2 erbij zet en dan Norton er opnieuw opzet

EDIT: Ik ben vergeten welke versie ik gebruik van Norton. Ik gebruik 9.0 :)
Probeer het eens op de clients te installeren via de server en niet door op de lokale pc's in te loggen.
Pagina: 1