Toon posts:

Printer geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP III thuis staan met (standaard) 1MB geheugen. Nu loopt dat kreng iedere keer vast als ik pdf- of ps-files print. Meestal na enkele zwaargevulde pagina's. Is het nu aan te raden meer geheugen te kopen?? En dan 2MB ($59) of 4MB ($69)??
De vraag is eigenlijk wat het geheugen van een printer nou voor nut heeft.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:22
Ik heb ook een HP LJ III
ik heb er voor 100 piek 4mb extra bij gedaan en scheelde echt heeeeel veel
pdf-jes van 100 paginas zijn nu echt peanuts, eerder kreeg ik daar steeds memory overflows van.

greetz
FX

Stay safe

• Onno
  • Niet online
Het aantal pagina's zou niet uit moeten maken. Een laserprinter print per pagina.

• php
  • Niet online

php

PDF files worden als plaatje geprint, en 1 MB is te weinig om een 300 DPI plaatje in op te bergen. Ik heb zelf nu 4 MB erin zitten, en dat werkt een stuk prettiger. Kan je ook "Page Protection" aanzetten, als de printer vastloopt, spuugt hij gewoon de mislukte pagina's nog een keer uit.

Ik zoek trouwens nog een bordje met wat geheugen voor een vriend. Als iemand wat heeft (linkje of bordje) dan is dat zeer welkom.

Verwijderd

*kick*

Weet iemand waar je zo'n geheugenbordje (gaan daar gewoon simms op??) kunt kopen? Want ook mijn HP III werkt moeizaam (:Z) met grote files.

En dan nog een vraagje. Als ik print komen de pagina's er heel erg gebold uit, zo erg dat ze bijna zichzelf oprollen. Als ze afkoelen wordt het wel iets minder en ik kan er altijd even een boek op leggen maar het is niet fijn want voor grote files moet ik steeds bij de printer blijven omdat hij de blaadjes niet netjes in de tray legt. Kent iemand dit probleem of weet iemand wat ik er aan kan doen?