[ME] Emprex 8x brander brand wel cds maar geen dvds

Pagina: 1
Acties:

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:30

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Mijn excuses als ik hier verkeerd zit. Als ik hier verkeerd zit kan dit topic verplaatst worden.

De titel geeft al aan wat er mis maar er gaat nog wat vooraf.
Onlangs heb ik op een wat ouder systeem van mijn oom en tante een oude maxtor hd van40 gig geinstalleerd. Deze heb ik in plaats van een nog ouder 8 gig schijf geplaatst. Toen die 8 gig schijf er nog in zat heb ik ook een dvd brander (Emprex 8x DVDRW) geplaatst.

Voor de installatie van die nieuwe 40 gig kon men nog dvds en cds branden.

Na de installatie kwamen er problemen. Men kon alleen nog cds branden. Bij het branden van een zelfgemaakte dvd kwamen (die overigens wel via een ander systeem te branden is) kwamen de problemen. In Nero kwam net nadat het brandproces begon deze foutmelding naar voren:

Opdrachtsequentiefout.

Waarna het branden afgebroken werd.

Ik heb op GOT en google gezocht maar daar kwam niets nuttigs uit. Ook heb ik diverse nero versies geprobeerd en de firmware van de brander geupdate. Ook dat hielp niet, de fout blijft bestaan.

Ikzelf begin er bijna aan te denken dat het aan de 40 gig hd ligt. Maar waarom werkt de brander wel met de oude hd en niet met de nieuwe?

Ik hoop dat iemand me een oplossing kan bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Arethusa op 08-02-2005 17:42 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Is er niemand die een idee heeft? Het zou erg prettig zijn als iemand me helpen kan.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Brand je vanaf die harddisk? Is die disk al eens goed getest op fouten? En je geheugen ook? Mijn ervaring is dat het bijplaatsen van een apparaat als deze in een ME machine niet zo'n succes is. Haal die disk er weer eens uit? Kan het dan ineens wel weer? En heb je dit met een image of meerdere? Kan natuurlijk ook een foutje in de disk/image zitten.

Als het allemaal echt niet wil zou ik ME eens reinstallen. Ik raad het niet graag aan, maar in het geval van Windows ME lost het soms meer problemen op dan je denkt. Let wel op dat je bij een format alle belangrijke bestanden backupt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Bedankt voor je reply. Ik brand de dvd inderdaad via de hard disk. De is 2 of 3 jaar oud en recentelijk niet getest op fouten dat kan ik nog doen.

In de pc zit 192mb geheugen (2x 64 en 1x 128; dat is ook nog een probleem die ik oplossen moet). Het geheugen heb ik ook nog niet getest.

Het branden met de oude 8 gig schijf verloopt zonder problemen in de nieuwere 40 gig wil het echter niet met en ik krijg de fout: "opdrachtsequentie fout". Ik heb nog steeds geen idee wat dit inhoud. Ik heb geprobeerd om een film die mijn oom en tante origineel gekocht hebben (lotr 2: the two towers) om te zetten via dvd decrypter en via dvd2one weer passend te maken. Dit heb ik als testcase gedaan en dit resulteert in de zelfde fout. Een dvd branden met bijvoorbeeld de afbeeldingen binnen mijn documenten geeft ook dezelfde fout.

Mocht er geen verdere oplossing komen dan lijkt het mij ook handig om Windows ME opnieuw te installeren en te hopen dat het werkt. Dit is alleen wel het laatste redmiddel.

[ Voor 9% gewijzigd door Arethusa op 10-02-2005 20:47 . Reden: Meer info ]

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik ben toch nog benieuwd of er ondertussen al mensen zijn die mij aan nog wat oplossingen kunnen helpen.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb je de MOBO drivers geinstalleerd?
Staat "simulatie" aangevinkt?
Heb je geprobeerd om op een lagere snelheid te branden?
Staat DMA aan?
Heb je een andere ASPI layer geinstallerd? (Probeer deze eens).

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:08

frapex

got r00t

mag ik je er op wijzen dat Windows ME enkel FAT32 bestandssystemen ondersteunt, wat vervolgens het maximum van een bestand op 4GB brengt.

Windows ME is niet echt geschikt om DVD's mee te branden. Ik adviseer je dan ook om ten minste naar Windows 2000 te upgraden.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
frapex schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:56:
mag ik je er op wijzen dat Windows ME enkel FAT32 bestandssystemen ondersteunt, wat vervolgens het maximum van een bestand op 4GB brengt.

Windows ME is niet echt geschikt om DVD's mee te branden. Ik adviseer je dan ook om ten minste naar Windows 2000 te upgraden.
Ik heb geen problemen met het branden van DVD's met WinME, dat de grootte van een bestand max. 4GB is klopt, maar tenzij ze ISO's downloaden zal dat geen probleem zijn, Video DVD's bestaan tenslotte meestal uit meerdere VOB files van 1GB.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Nogmaals het gaat om de fout:"Opdrachtsequentiefout" Deze fout verschijnt in Nero als ik wil branden. Ik simuleer niets.
Wat betrefd Windows ME en FAT32 wat 4 gig ondersteunt was ik even vergeten. Maar zoals al gezegd is: De VOB files zijn 1GB groot, dus dat moet te doen zijn.

Zoals ik eerder al zei: Op een 8 GB grootte schijf heeft het branden van DVD's wel gewerkt.
Ik heb de pc nu thuis naast me staan en zal alle tips nog eens nalopen en mogelijk overstappen naar Windows 2000.

Pagina: 1