Toon posts:

Games lopen vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
MSI ILSR mobo
1024 ddr 400 mhz dual channel twinmos
amd 2600+
sapphire radeon 9600xt
western digital 80gb 7200rpm

Ieder spel wat ik tot nu toe probeer loopt om het kwartier vast, de ene keer reboot mijn pc vanzelf. De andere keer vliegt het spel eruit en zit ik weer in windows, met de melding dat er een fout is opgetreden in het spel. Dit gebeurt meestal wanneer er een save word gemaakt in het spel.
Ik dacht eerst dat het aan de VGA zou liggen, maar die heb ik eruit gehaald, en toen heb ik de onboard VGA geprobeert en liep mijn pc nog steeds vast... Maar toen viel gelijk mijn pc uit en dan krijg ik niet meer de melding dat een fout is opgetreden in het spel. Op de 9600xt heb ik ook al meerdere drivers geprobeert maar dat hielp ook niets (catalyst, omega,...)
In windows zelf reboot mijn pc soms ook plotseling zonder aanleiding, bij het rebooten geeft hij dan in windows de melding ( het systeem is van een ernstige fout herseld )

Iemand enig id wat het probleem kan zijn...?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:40

Outerspace

Admin General Chat
Hoe warm word je computer :?
Gebruik SpeedFan en hoe warm word je mobo : MBM 5

Daarnaast hoeveel watt is je voeding, het kan zijn dat je voeding het niet trekt.
Kijk daarnaast ook eens in je eventviewer ( start -> uitvoeren -> eventvwr)

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 08-02-2005 17:36 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

}) heb ook niks dan geklooi gehad met mijn sapphire 9600xt
liep ook telkens vast bij spellen
heb hem nooit lekker aan de praat gekregen

heb hem maar omgeruild voor een asus 9800xt toen had ik nergens meer last van

Verwijderd

heb je directX geinstaleerd ? je chipset drivers ? windows update gedaan ?
Heb je al is naar je voeding gekeken ? een brakke voeding kan hiervan ook de oorzaak zijn heb ik zelf ondervonden.
of een probleem met je processor /FBS / geheugentimings 8)7
En hoe goed zijn je koelers, werken ze alemaal nog goed ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP PRO met SP2 en de drivers zijn allemaal de nieuwste die beschikbaar waren, verder is het een 300 Watt voeding. DirectX 9.0b geinstalleerd. De temperaturen liggen allemaal rond de 30 graden, dus nix extreem hoog....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:40

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:46:
Ik heb Windows XP PRO met SP2 en de drivers zijn allemaal de nieuwste die beschikbaar waren, verder is het een 300 Watt voeding. DirectX 9.0b geinstalleerd. De temperaturen liggen allemaal rond de 30 graden, dus nix extreem hoog....
Hmm. ik denk dat die 300 watt je bottleneck is. Het is namelijk een redelijk snel systeem, met veel spullen erin blijkbaar. Dus ik zou eerst kijken naar de voeding. Ga dan voor minimaal 400 watt oid als je een nieuwe koopt.

Wat geeft eventvwr aan :?
en draai toch nog even voor de zekerheid Memtest om je geheugen te testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 08-02-2005 17:52 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de hulp allemaal, ik zal die tests een andere keer uit moeten voeren, heb nu niet mijn pc bij de hand namelijk... ik hoop dat t allemaal goed komt:)

grtzzz
Pagina: 1