Op maandag 08 januari 2001 20:08 schreef faraway het volgende:
Wat wij aan de wereld toevoegen is zingeving. Er is geen enkel ander dier op deze planeet die zichzelf de vraag zou stellen of hij zou willen dat zijn soort uitstierf. Dit komt omdat geen enkel ander dier in staat is om na te denken over de waarde van zijn bestaan. Wij voegen dus wel degelijk iets toe aan de wereld en de vraag 'Wie zou willen dat de mensheid uitsterft?' is daar alleen maar een voorbeeld van.

maar de andere kant van het verhaal is dat alle andere levende organismen dus ook helemaal geen behoefte hebben aan zingeving. Niets behalve de mens zou dit missen.
Het zou voor de mensheid overigens niks uitmaken als iedereen op hetzelfde moment een snelle dood zou sterven; niemand die er ook maar iets van merkt of zal gaan merken. (De theisten zullen alleen moeten ritsen bij de hemelpoort

)
edit: OMG! ik maar denken dat de post van faraway op pagina 2 de laatste was

dan maar weer ff ontopic gaan.
Wat ik weet van de zon is dat het alle materie zal gaan "verbranden" om er meer energie uit te verkrijgen.
Het begint logischerwijs met de stoffen met die dat met een lage temperatuur doen, maar zal langzaam maar zeker moeten overstappen op stoffen met een hogere reactie-temperatuur. Door de hogere temperatuur hebben de gassen die vrijkomen meer kracht en zullen de zon verder uitelkaar trekken. Het wordt langzaam maar zeker een rode reus. Dit proces zet zich voort en uiteindelijk zal alle brandstof op zijn, en de zon inelkaar zakken onder haar eigen zwaartekracht omdat er geen energie meer is hitte te produceren om de zon groot te houden. De overgebleven materie zal inelkaar krimpen tot een witte (en later zwarte) dwerg, waarvan de dichtheid _enorm_ groot is.
De aarde zal niet verzwolgen worden, maar wel verschroeid. Al het water zal verdampen hier op aarde, waardoor leven niet meer mogelijk is. Het zal zijn dampkring verliezen door de hoge temperaturen, en aarde zal eindigen als een planeet als mars denk ik.