Toon posts:

[Routers] Het Grote E-Mule probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al wel een tijdje bekent is, hebben veel routers last van het download / share programma E-Mule omdat dit programma een bult aan verkeer te weeg brengt...

Ik vroeg me nu af hoe ik kan zorgen dat mijn Geweldige ( :r :r :r ) U.S. Robotics wireles blabla
niet meer zo irritant gaat resetten ...

Ik dacht aan de volgende oplossingen :

1. De modem aan de server's 1e netwerkkaart, en vanuit de 2e netwerkkaart, door de router (en dus naar de rest van de computers, en Wireless). Mijn vraag hierbij is alleen, verhoogt dit de acces times niet, dus zeg maar de "ping" ?

2. De router in AP modus zetten, dus firewall prut en alles uit (dit zit ook in de modem)... Helpt dit tegen het reset probleem ?

3. Optie 2 + het naar beneden zetten van E-Mules max. connections/minute (wat als ik dat alleen doe niet helpt ...

Alvast bedankt, want ik ben zeker niet de enige met die probleem

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
1) Dit verhoogt de latency wel wat, maar het zou een goede oplossing kunnen zijn

2) Als je modem al een firewall heeft is het een beetje dubbelop op die van de router ook aan te zetten, kan dus uit, geen idee of dit het probleem op lost, mijn routertje heeft geen last van dit probleem.

8)

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

Verwijderd

Topicstarter
Virtugon schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:25:
1) Dit verhoogt de latency wel wat, maar het zou een goede oplossing kunnen zijn

2) Als je modem al een firewall heeft is het een beetje dubbelop op die van de router ook aan te zetten, kan dus uit, geen idee of dit het probleem op lost, mijn routertje heeft geen last van dit probleem.

8)
2 -> Ja, maar die U.S.R. heeft wel een iets betere NAT dan het standaard speedtouch modempje :P...

en bij die speedtouch kan je geen ranges gebruiken bij poortmappen, wat ook erg lastig is

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1, ja als je emule op de server draait. En uiteraard kun je dan ook meteen 2 toepassen.

KAD /udp verkeer uitzetten help bij veel routers. (het helpt emule natuurlijk niet)

ping: voor games van belang, maar wireless kan toch al flinke pings veroorzaken. Voor huistuin en keuken surfen zou ik me er niet zo druk over maken. Veel verkeer van emule veroorzaakt meer ping/lag dan die configuratie denk ik.

En uiteraard firmware upgrades doen tot er eentje voorbij komt die het beter doet. Usrrob houd zich lekker dom wat betrekft emule torrent support.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:31:
1, ja als je emule op de server draait. En uiteraard kun je dan ook meteen 2 toepassen.

KAD /udp verkeer uitzetten help bij veel routers. (het helpt emule natuurlijk niet)

ping: voor games van belang, maar wireless kan toch al flinke pings veroorzaken. Voor huistuin en keuken surfen zou ik me er niet zo druk over maken. Veel verkeer van emule veroorzaakt meer ping/lag dan die configuratie denk ik.

En uiteraard firmware upgrades doen tot er eentje voorbij komt die het beter doet. Usrrob houd zich lekker dom wat betrekft emule torrent support.
Hmmm, KAD gebruik ik toch wel veel, omdat het goede searchresults geeft, en lekker snel ...

Overigens zit ik zelf + server nu op de gewone LAN interface van de U.S.R., het wireless is bedoeld voor mijn ouders + zus ;).

Ik zal UDP even uitzetten, en nogmaals een dagje proberen (ik dacht nml. dat alleen het aantal connections / minute hielp), en dus even de impact op de d/l tijden hiervan beoordelen