Headphones voor film/muziek/lanparties

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Aangezien ik mijn hoofdtelefoons erg vaak gebruik wil ik er ook wel een extra duit voor uitgeven. Niet richting de 3000€ ofzo, maar 150€ lijkt me een leuk bedrag. Welke ik op het oog had was deze:

Sennheiser HD 280 Silver

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/resources/8E927895EAA86F56C1256EF400559B4E/$File/05327_pro2.jpg

Transducer principle: dynamic, closed
Nominal impedance: 64 Ohm
Sound pressure level (SPL): 102 dB (IEC 268-7)
Load rating: 500 mW
THD, total harmonic distortion: 0,1 %
Ear coupling: circumaural
Contact pressure: 6 N
Weight w/o cable: 220 g
Jack plug: 3,5 / 6,3 mm stereo
Connection cable: Coiled cable (min1m/max 3m)
Frequency response (headphones): 8.....25000 Hz

Al bij al lijkt het me een leuke headset, voor 110€ kan ik hem krijgen. Nu is de vraag: is een versterker nuttig/nodig ? Aangezien de nForce2 audio (AC'97 AL650 geloof ik) oplossing een versterkte jack ontbreekt (zover ik weet toch). Of is een extra geluidskaart een betere oplossing ? Verder heb ik (nog) geen 5.1 set ofzo, simpele 2.1 doet hier zijn werk voorlopig nog goed :)

Zijn er misschien andere interessante headphones voor rond deze prijsklasse ? Het boeit me weinig of het geluid "vol" of zo van die dingen is, ben geen hifi guru, maar het moet goed klinken. Een goede continu basweergave is belangrijk voor me, mede als weinig vervorming op een hoog volume.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je een koptelefoon wilt hebben die:

- comfortabel zit
- mooi neutraal klinkt
- hele lage tonen en hele hoge tonen perfect weer kan geven
- goed afsluit
- niet warm wordt
- niet klemt
- keihard kan zonder te vervormen

dan moet je de MDR-V900 van Sony kopen. Kost je flink wat duiten, maar hij is elke cent waard kan ik je vertellen. Wordt al jaren bij de radio gebruikt, ook in geluidsstudio's wordt hij veel gebruikt. Zelf gebruik ik hem voor DJ-en, behoorlijk hoog volume, geen irritatie en goede afsluiting benodigd dus. Voor mij nooit meer wat anders. :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dan zit ik al bijna aan 300€, zowat het dubbel wat ik wou uitgeven maximum :P
Nu ja, het is wel leuk dat hij dat allemaal heeft, alleen is het veel te duur voor een headphone vind ik.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stap eens een mediamarkt in, vaak kun je daar gewoon verschillende koptelefoons beluisteren...
Ik heb gisteren toevallig deze hd280 beluisterd en vond hem erg dof klinken eerlijk gezegd... Maar dat is natuurlijk weer persoonlijk, dus gewoon gaan luisteren ;)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik zou gaan voor de

Senheiser 555/595/580/600, Philips hp1000/hp890 eventueel de sony mdr-cd580.

Beyer heeft btw ook een paar leuke koptelefoons in die prijsklasse.
AKG zou ik laten liggen, klinken zeer goed, maar zeer neutraal en daardoor vrij saai om mee te luiteren, of je moet dat kunnen waarderen dan is het een goede keus ;)

[ Voor 55% gewijzigd door _Drake_ op 08-02-2005 22:23 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• _Drake_
  • Nu online
TimMer schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:30:

dan moet je de MDR-V900 van Sony kopen.
Sorry maar behalve het gemak van de kantelbare schelpen is het wat je krijgt voor je geld veeeel te duur, vooral de geluidskwaliteit laat veel te wensen over ik vind hem vreselijk (veel te schell en de bass is veel te boemerig, plus de midrange word door de boom bass behoorlijk in het hoekje gedreven).Plus comfortable is hij niet, (de schelpen zitten op je oren en niet eromheen wat tot gevolg heeft dat het gaat irriteren, in iedergeval bij mij wel :) )

en ik ben niet de enige die daarover zal denken:
http://www6.head-fi.org/f...hp?t=75477&highlight=v900

[ Voor 12% gewijzigd door _Drake_ op 08-02-2005 22:15 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hmm de Sennheiser 555 ziet er doenbaar uit. Zou je je motivatie voor die keuze willen geven boven de HD280 ? Ook, zou je me kunnen zeggen of het versterken nut heeft en betaalbaar is ? Het hoeft geen high end te zijn, ik ben tevreden met degelijkheid :)

Verwijderd

Ik gebruik zelf een Bose Triport hoofdtelefoon (niet gelijk anti-Bose geblaat posten), het is een superlicht dingetje en knelt niet, niet bij mij. Had hiervoor altijd een sony en die vond ik nogal knellen en zwaar, kreeg altijd koppijn van die dingen na enkele uren (lan-parties bij mij duren vaak 4-5 dagen), de Bose die is met vlag en wimpel geslaagd. Verder zit er een prima mid/hoog weergave in een een zeer flinke bas. Ideaal voor games en was stevigere muziek. Zelf heb ik hem vergeleken met een Sennheiser rond die prijsklasse (Bose kost 195,-), maar vond de Sennheisers toch te log en zwaar, begon door te wegen op de lange duur, iets wat de Bose niet heeft. Zelf ben ik niet zo'n grote Bose fan, maar de Triport vind ik een product wat voor lan-parties zeer geschikt is, zeker geen misser. Voor de audiofiel is het geen aanrader, zeker omdat een Sennheiser voor 2 tientjes minder een wat 'neutraler' geluidsbeeld geeft. Maar het ligt eraan wat je ermee gaat doen, voor de TS vind ik het zeker eentje om te overwegen. Verder wordt de Triport compleet geleverd met draagzakje, verlengsnoer en verloopplug, standaard zit er al een 3,5mm plug aan.

• _Drake_
  • Nu online
Phuncz schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:25:
Hmm de Sennheiser 555 ziet er doenbaar uit. Zou je je motivatie voor die keuze willen geven boven de HD280 ? Ook, zou je me kunnen zeggen of het versterken nut heeft en betaalbaar is ? Het hoeft geen high end te zijn, ik ben tevreden met degelijkheid :)
de 555 is sowieso een nieuwer model dan de 280, de 555 geeft in mijn ogen beter geluid (voller en dichterbij geluid de bass is wat strakker) zit comfortabeler en ziet er mooier uit (hoewel dat laatste persoonlijk is) de 595 is in princiepe dezelfde koptelefoon, alleen zijn de hoge tonen gedetaileerder en is de bass wat voller, (ik vind kwa prijs de 595 het extra geld waar, maar ik denk dat je met de 555 al heel tevreden zal zijn).

• _Drake_
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:07:
Ik gebruik zelf een Bose Triport hoofdtelefoon (niet gelijk anti-Bose geblaat posten)..
Ik heb hem gehoord, hij is super comfortable, maar het geluid is vreselijk hol, bass is modderig en niet laag/strak. midden is slecht. treble is redelijk.
maar voor die prijs zijn er veel betere hooftelefoons.

Het zou een prima hooftelefoon zijn... als hij 50 euro koste en niet dik 150 euro.
plus wat je koopt is feitelijk de naam (je begrijpt hopenlijk wat ik bedoel)

plus dit zegt wel genoeg :

http://www6.head-fi.org/f...t=97521&highlight=triport

http://www6.head-fi.org/f...t=93173&highlight=triport

http://www6.head-fi.org/f...t=89743&highlight=triport

[ Voor 20% gewijzigd door _Drake_ op 08-02-2005 23:17 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik gebruik een Sennheiser HD570, ik heb hiermee al lans gedaan. Ik speel ook probleemloos een nachtje Enemy Territory, een enorme verbetering tov ouwe Philips koptelefoon.

Zalig geluid, het wordt weergegeven zoals het hoort, dus bassen als het nodig is [Trance, Retro (zoals we dat in Belgische dancings kennen), films, games,...]. Het gaat ook hoog als het nodig is.

Ik overleeft geen halve dag met die Philips koptelefoon, dus erg belangrijk dat een koptelefoon rond je oren klemt ipv op je oren. En liefst stoffen ipv plastic-achtig spul (daarvan ga je zweten).

De koptelefoon heeft geen extra versterking nodig, ideaal voor laptops. Een wereld van verschil tussen de laptopspeakers en zo'n koptelefoon.

• _Drake_
  • Nu online
rapture schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:44:

Zalig geluid, het wordt weergegeven zoals het hoort,
.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens (met name de treble/hoge tonen)
maargoed ik zal niet verder in discussie gaan,

laat de ts zelf maar kiezen ;)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Morgen zal ik eens bij de winkel binnenspringen en zien wat de beestjes kosten. Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de HD555.

Kan niemand me wat meer uitleg geven over de versterkers voor hoofdtelefoons ? Er zijn bouwpakketten van Electuur geloof ik die wel redelijk waren naar het schijnt.

• TimMer
  • Niet online
Drake schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:14:
[...]

Sorry maar behalve het gemak van de kantelbare schelpen is het wat je krijgt voor je geld veeeel te duur, vooral de geluidskwaliteit laat veel te wensen over ik vind hem vreselijk (veel te schell en de bass is veel te boemerig, plus de midrange word door de boom bass behoorlijk in het hoekje gedreven).Plus comfortable is hij niet, (de schelpen zitten op je oren en niet eromheen wat tot gevolg heeft dat het gaat irriteren, in iedergeval bij mij wel :) )

en ik ben niet de enige die daarover zal denken:
http://www6.head-fi.org/f...hp?t=75477&highlight=v900
Ik lees precies die review terug, heb je hem ooit weleens op gehad?

Schel is hij zeker niet, bas is zwaar, maar niet overdreven. Ik vind hem zelf bijzonder comfortabel, heb hem soms 8 uur achter elkaar op (DJ-en, computer). Het is niet voor niets dé koptelefoon in PA- en radioland.

André Huisman, de eigenaar van New Line, over de MDR-V900:
Product placement wordt inderdaad vaak gebruikt voor "mode" artikelen.

De V900 is echter GEEN mode artikel. Het is een lompe "kleurloze" koptelefoon ZONDER franje (GELUKKIG).

Het is echter ook de BESTE koptelefoon die een DJ OOIT op z'n kop zal hebben.

De V900 is champagne van kleur (NIET zwart). Als je een zwarte wilt dan kom je bij de MDR-7509 terecht. Da's precies dezelfde koptelefoon maar dan in een andere Sony tak (een profi tak waar dingen fiks anders gaan). Nadeel: Prijs. De 7509 is, hoewel identiek, zo'n 20% duurder.
De DT 250 is een goed klinkende koptelefoon MAAR hij is NIET geschikt voor gebruik "in het veld". Je zult hem dan in no-time opblazen (zoals een aantal anderen reeds gedaan hebben).

De V900 is een dijk van een koptelefoon MAAR dat zie je ook terug in de prijs. Als je hem op feesten gaat gebruiken dan is hij het geld zeker waard.

Dus: DT-250 voor thuis en studiogebruik, V900 voor thuis, studio en op pad werk. Of een walkman deze koptelefoon (die een behoorlijk lage impedantie heeft) aan kan sturen zul je zelf uit moeten proberen. Voordeel is wel dat hij een hoge gevoeligheid heeft en dus weinig vermogen nodig heeft om een hoge(re) geluidsdruk te produceren.
Een reactie van een knulletje:
Weg met de V900..Koop gewoon de Pioneer HDJ 1000 das pas een super koptelefoon. Ik heb de V700 en de v900 (bakbeest) gehad..Maar sinds de HDJ1000 ben ik helemaal verkocht.
De reactie van Huisman hierop:
Dikke ... 3 bier.

De Pioneer 1000 is een leuke koptelefoon MAAR qua geluid kan hij NIET tippen aan de V900. Sterker nog: Qua geluid kan hij niet tippen aan de V700!

Uiteraard ga je zulke dingen pas horen met goede muziek (dus niet die house herrie).
Een medewerker van Radio Veronica over de MDR-V900:
Als muziek één van de belangrijkste zaken in je leven is .. en als je op zoek bent naar de allerhoogste kwaliteit en een perfect natuurgetrouw geluid dan moet je voor de Sony MDR - V900 gaan.

Deze koptelefoon is wel wat duurder dan 50,- maar wil je gewoon een goede hebben, dan even doorsparen. Maar dan heb je ook het beste van het beste.

[ Voor 25% gewijzigd door TimMer op 09-02-2005 01:32 ]

• _Drake_
  • Nu online
TimMer schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 01:20:
[...]

Ik lees precies die review terug, heb je hem ooit weleens op gehad?

Schel is hij zeker niet, bas is zwaar, maar niet overdreven. Ik vind hem zelf bijzonder comfortabel, heb hem soms 8 uur achter elkaar op (DJ-en, computer). Het is niet voor niets dé koptelefoon in PA- en radioland.
Ik heb opgehad :O en zelfs 4 uur lang mogen testen :) (een kennis van mij had hem meegenomen naar een lan)

Audiofiel is het ding absoluut niet, een philips hp890 klinkt nog veel beter.
de meeste mensen die een reactie erop geven (ow wat is hij fantastisch) hebben waarschijnlijk nog nooit een andere (fatsoenlijke) koptelefoon opgehad, anders zouden ze wel beter weten (hint!) :/

En die reactie van die gast van veronica is helemaal belachelijk :D , Het beste van het beste,tuurlijk beter dan een sony cd3000/sennheiser orpheus, maar niet heus.

[ Voor 14% gewijzigd door _Drake_ op 09-02-2005 14:19 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik denk toch te gaan voor de Sennheiser HD 555:

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/resources/DB2A2E3685CAE287C1256F7000454843/$File/05342_pro2.jpg

Alleen dit stoort me:
Op de site staat dat hij 50 Ohm impedancie heeft, echter op een folder van Sennheiser staat dat hij 120 Ohm is. Nu werd me gezegd dat ik hem dan moet gaan versterken om er een deftig geluid uit te krijgen indien het 120 Ohm is. Klopt dit en is er een aan te raden versterker hiervoor (bouwpakket is ook goed) ?

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:35:
Ik denk toch te gaan voor de Sennheiser HD 555:

[afbeelding]

Alleen dit stoort me:
Op de site staat dat hij 50 Ohm impedancie heeft, echter op een folder van Sennheiser staat dat hij 120 Ohm is. Nu werd me gezegd dat ik hem dan moet gaan versterken om er een deftig geluid uit te krijgen indien het 120 Ohm is. Klopt dit en is er een aan te raden versterker hiervoor (bouwpakket is ook goed) ?
De HD580 heeft zelfs een impedantie van 300Ohm en daar komt op een onversterkte uitgang ook nog wel genoeg geluid uit. :)

Hoofdtelefoonversterkers zijn erg duur maar het geld wel waard. Als je iets beters wilt dan je line-uitgang kan je beter een (oude) stereoversterker fixen met een redelijk hoofdtelefoonuitgang (dus niet eentje met een paar weerstandjes geschakeld aan de eindversterker).

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja ik ga niet op een LAN een versterker van 10kg meesleuren he :P

Is dit niet iets:
http://raymondaudio.nl/projects/project7/project7.html

• _Drake_
  • Nu online
valt wel mee, 120 ohm hoeft niet perse versterkt aangestuurd te worden, het geluid zat wel beter worden met een hooftelefoonversterker maar dat is bij bijna elke hooftelefoon zo

• TimMer
  • Niet online
Drake schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:17:
[...]

Ik heb opgehad :O en zelfs 4 uur lang mogen testen :) (een kennis van mij had hem meegenomen naar een lan)
4 uur wel, op een LAN-party zelfs... Ik draai er al 2 jaar mee, zeer intensief.
Audiofiel is het ding absoluut niet, een philips hp890 klinkt nog veel beter.
de meeste mensen die een reactie erop geven (ow wat is hij fantastisch) hebben waarschijnlijk nog nooit een andere (fatsoenlijke) koptelefoon opgehad, anders zouden ze wel beter weten (hint!) :/
Ik heb genoeg fatsoenlijke koptelefoons gehoord en André Huisman helemaal, die al tientallen jaren in de audiobusiness zit. Maar jij, als 20-jarige, zal het ongetwijfeld beter weten dan een man met zoveel ervaring...
En die reactie van die gast van veronica is helemaal belachelijk :D , Het beste van het beste,tuurlijk beter dan een sony cd3000/sennheiser orpheus, maar niet heus.
Heb je die uitzending voor Azië gezien waar al die DJ's zaten? Stuk voor stuk hadden ze een V900 op hun hoofd zitten, typisch...

Over die heilige Sennheisers gesproken: ik heb al vele modelletjes van Sennheiser gehoord, maar die vind ik dus stuk voor stuk kut klinken. Veel te veel mid en veel te weinig bas. En nee, ik ben geen bassboost-idioot, maar als er bas is, moet hij wel eerlijk weergegeven worden.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Persoonlijk ben ik erg tevreden van mijn Sony MDR CD-380, maar deze begint toch wel na te laten qua kwaliteit. Als oordopjes heb ik altijd Sony gehad (met nu de in ear plugs waar ik enorm tevreden van ben). Ik heb éénmaal op aanraden van half GoT de Sennheiser dopjes gekocht, MX500. Wat een waardeloze troep me dat was. Oncomfortabel, veel te lage basweergave, constructie die zijn prijs niet waardig is... Nu ja, qua hoofdtelefoons heeft Sony niet veel leuks in het prijsgebied waar ik voor ga en ik wil Sennheiser een 2de kans geven. Die MDR-V900 is gewoon het dubbel van het budget dat ik ervoor over heb, dus dat gaat helaas niet door.

Verwijderd

zelf heb ik de triport...
SUPERDING echt
als je iets leuks wil neem die, voor rond de 200 euri heb je die

• _Drake_
  • Nu online
laat ook maar, jij leeft blijkbaar in een wereld waar niks beters is dan een v900 :)

wat ik wil duidelijk maken is dat er veel betere koptelefoons zijn dan die v900 in dezelfde prijsklasse
en dan heb ik hiet niet over alleen modellen van sennheiser, sterker nog ik ben zelf geen fan van sennheiser, maar hun duurdere moddellen bieden veel voor de gemiddelde luisteraar.

hoe ik zoveel weet voor een 20 jarige: www.head-fi.org

vraag daar maar eens wat ze van de v900 vinden, ze zullen je uitlachen als jij verteld dat er niks beters is voor dat geld (dat forum bestaat uit de meest grote audiozeikerds van de wereld maar ze hebben er wel verstand van zaken).

de v900 is weer typies een mooi comercieel product van sony daarom hebben de meeste mensen het ding op hun hoofd, maarja daar weet jij alles van ;)

hier btw een perfecte beschrijving van de v900:

The Sony MDR-V900 is not worth its high price, IMHO. The upper bass and lower midrange are so severely overboosted that they tend to bury whatever little real bass response that it delivers. And its bass is made even muddier and more lifeless by the severely reduced upper midrange and lower treble response. Regular bass and treble tone controls cannot fix either of those problems correctly - reducing the bass control to correct the mid-bass bloat will only make that headphone bassless, while turning up the treble control to fix the upper-mids/lower-treble problem will only turn up the mid-treble (which doesn't need boosting to begin with) and thus causing the sound to become piercingly bright.

The only real advantage is that it delivers very loud sound from even a very weak portable player. But in this case, the extra efficiency limits its maximum potential sound quality to no better than mediocre, since that 'phone boosts the lower midrange and upper bass in order to push volume.

[ Voor 38% gewijzigd door _Drake_ op 10-02-2005 22:32 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hela mensen, geen V900 discussie please, start your own goddamn topic ;) Als iemand me nog eens kon helpen met de vragen over koptelefoon versterkers (welke en het nut) was ik heel erg dankbaar !

• TimMer
  • Niet online
Drake schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:14:
[...]
een hele berg argumenten van mensen die je niet eens kent.
Prima knul, leef lekker verder in je eigen kleine wereldje van pr0n en warez op LAN-parties...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een beetje offtopic :P

Weten jullie goede online shops waar je headphones kan bestellen? Op de sites van Peter Verspuy en Feedback kan ik er geen vinden :? Musik Produktiv heeft weer wel een hele collectie, maar die zit in Duitsland.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar nieuwe headphones. Mijn insteek is denk ik wel iets anders dan die van de TS. Ik ben namelijk op zoek naar headphones voor studio gebruik. Das toch net iets anders :P

Ik heb zojuist gebeld naar 2 verschillende vestigingen van Feedback en naar Peter Verspuy. Ik heb gevraagd naar:
1. Persoonlijke mening
2. Welke headphones worden het meest verkocht voor deze toepassing

Voor het geval de mensen hier deze bedrijven niet kennen: dit zijn zo'n beetje de grootste professionele muziekzaken van Nederland. Ik ga er van uit dat zij weten waar ze het over hebben.

Ik heb dus 3 verschillende mensen gesproken, en 3 verschillende meningen. Bijna alle gegeven opties kwamen overeen. Ook heb ik gezegd dat geld geen rol speelt, maar toch kwamen ze met opties die ik niet al te duur vind. Opmerkelijk.

Ik heb de verschillende opties op een rijtje gezet, misschien dat andere mensen hier nog iets aan hebben. Ik moet wel zeggen dat ik de meeste headphones spuuglelijk vind, maar het gaat om de kwaliteit hè ;)

Beyerdynamic DT770 Pro
Prijs: ongeveer €150
Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.de/standard/images/big/dt770pro_bg.jpg

Beyerdynamic DT990 Pro
Prijs: ongeveer €170
Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.de/standard/images/big/dt990pro_bg.jpg

AKG K 271 Studio
Prijs: ongeveer €180
Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/image/96/image1079364451_k271studio4055cb629deb7.jpg

AKG K240 Studio
Prijs: ongeveer €140
Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/image/50/image1079364426_k240studio4055cb4939d21.jpg

Sennheiser HD 25
Prijs: ongeveer €199
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/resources/0F5D95068054F9BFC1256F4F003BEBFA/$File/02976_pro2.jpg

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja, jouw doelstelling is idd anders. Ik zoek een all-round headphone die stevig is, en niet boven de 150€ uitkomt. Comfort is belangrijk, maar vooral een goede weergave van de bas. Niet boenk boenk, maar continu. Ik luister veel drum&bass en zie graag films, waar ik ook liefst heb dat de bass niet als een leeglopende ballon klinkt.
Pagina: 1