Aangezien ik mijn hoofdtelefoons erg vaak gebruik wil ik er ook wel een extra duit voor uitgeven. Niet richting de 3000€ ofzo, maar 150€ lijkt me een leuk bedrag. Welke ik op het oog had was deze:
Sennheiser HD 280 Silver

Transducer principle: dynamic, closed
Nominal impedance: 64 Ohm
Sound pressure level (SPL): 102 dB (IEC 268-7)
Load rating: 500 mW
THD, total harmonic distortion: 0,1 %
Ear coupling: circumaural
Contact pressure: 6 N
Weight w/o cable: 220 g
Jack plug: 3,5 / 6,3 mm stereo
Connection cable: Coiled cable (min1m/max 3m)
Frequency response (headphones): 8.....25000 Hz
Al bij al lijkt het me een leuke headset, voor 110€ kan ik hem krijgen. Nu is de vraag: is een versterker nuttig/nodig ? Aangezien de nForce2 audio (AC'97 AL650 geloof ik) oplossing een versterkte jack ontbreekt (zover ik weet toch). Of is een extra geluidskaart een betere oplossing ? Verder heb ik (nog) geen 5.1 set ofzo, simpele 2.1 doet hier zijn werk voorlopig nog goed
Zijn er misschien andere interessante headphones voor rond deze prijsklasse ? Het boeit me weinig of het geluid "vol" of zo van die dingen is, ben geen hifi guru, maar het moet goed klinken. Een goede continu basweergave is belangrijk voor me, mede als weinig vervorming op een hoog volume.
Sennheiser HD 280 Silver

Transducer principle: dynamic, closed
Nominal impedance: 64 Ohm
Sound pressure level (SPL): 102 dB (IEC 268-7)
Load rating: 500 mW
THD, total harmonic distortion: 0,1 %
Ear coupling: circumaural
Contact pressure: 6 N
Weight w/o cable: 220 g
Jack plug: 3,5 / 6,3 mm stereo
Connection cable: Coiled cable (min1m/max 3m)
Frequency response (headphones): 8.....25000 Hz
Al bij al lijkt het me een leuke headset, voor 110€ kan ik hem krijgen. Nu is de vraag: is een versterker nuttig/nodig ? Aangezien de nForce2 audio (AC'97 AL650 geloof ik) oplossing een versterkte jack ontbreekt (zover ik weet toch). Of is een extra geluidskaart een betere oplossing ? Verder heb ik (nog) geen 5.1 set ofzo, simpele 2.1 doet hier zijn werk voorlopig nog goed
Zijn er misschien andere interessante headphones voor rond deze prijsklasse ? Het boeit me weinig of het geluid "vol" of zo van die dingen is, ben geen hifi guru, maar het moet goed klinken. Een goede continu basweergave is belangrijk voor me, mede als weinig vervorming op een hoog volume.