Toon posts:

Hard disk installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een hd aangeschaft en die wil ik aan mijn systeem tovoegen. Alleen heb ik geen controller over op mijn moederbord. Nu is mijn vraag: is het mogelijk om hem aan te sluiten op een PCI slot van een fire wire kaart. En zo ja hoe kom ik aan een geschikte kabel?
Het is een seagate Barracuda 7200.7 hard disk.
Groeten Iwijn ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

PCI slot van een firewire kaart :?
Wat bedoel je hier in hemelsnaam mee?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

MOet dat dan heb je geen plek op je idekabel zelf ? Wat zijn je specificaties

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee, je kan een schijf niet op een PCI slot aansluiten, wel kan je een externe HDD case halen met firewire aansluiting zodat je de schijf op die firewire kaart kunt aansluiten. Ook kan je een interne IDE controller erbij zetten zodat je de schijf wel intern aan kunt sluiten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt een nieuwe disk gekocht, dan is het inderdaad vervelend dat je niet direct aan de slag kan. Het is echter wel de bedoeling eerst wat onderzoek te plegen. Zo zijn er verschillende oplossingen, bijvoorbeeld een PCI IDE controller kopen en deze gebruiken om de disk aan te sluiten en een losse eterne firewire case halen en hier de disk inzetten. (zie ook de reactie van AtleX)

Als je je iets meer verdiept in de materie, zullen dingen al snel duidelijk worden. Daarbij is bijvoorbeeld Installing a Hard Drive en PC Guide - Reference Guide - IDE/ATA Configuration and Cabling wel handig om door te nemen. :)

De pricewatch staat overigens altijd klaar om te helpen; hier staan verschrikkelijk veel producten in waarmee je gemakkelijk kan kijken hoeveel bepaalde oplossingen gaan kosten.

Dit topic is gesloten.