Dell voeding vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 09:55
Een paar jaar geleden hebben wij thuis hier een pc'tje gekocht met een pc-prive projectje, via de werkgever van mijn pa hebben wij toen dus een dell gekocht voor een goede prijs... maar nu ben ik dus langzamerhand de hele pc aan het vervangen... en dadelijk ga ik een 6600gt ophalen.. tot dus ver geen probleem. al was het zo dat ik meende te herinneren dat er een 300 watt voeding in zat (moest net genoeg zijn voor een 6600gt) maar net nu blijkt dus maar weer dat er helaas een 250w voeding in zit, en dat is dus niet genoeg...

Nou heb ik nou gekeken naar de aansluitingen van het moederbord en de voeding en kwa moederbord scheelt het niks met een atx aansluiting en bij de voeding ook niet, behalve dat het 1 kabeltje mist namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://img180.exs.cx/img180/4760/plug15mv.jpg
daar zit dus geen contactje in...maar die zit wel op het moederbord...

Nou mijn vraag dus; maakt dat uit? of kan ik er een nieuwe voeding in gooien?

Verwijderd

Je zal de -5 VDC wel missen (en daar mis je behoorlijk weinig aan, aangezien deze bijna voor geen enkel stuk hedendaags hardware meer nodig is - vandaar ook dat deze niet meer voorkomt in ATX 2.x/24pin).

Voeding pinouts

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 15:13 ]

• Matjas
Mooi... alle keurtjes komen overeen met mijn dell voeding behalve die witte... die overigens wel op het moederbord zit.... er gaat dus een nieuwe voeding in :P

Verwijderd

Mocht je mobo er een probleem van maken dat er ineens wél een -5V lijn is, dan kun je die pin ook uit je ATX loshalen (en even krimpkousje oid eroverheen ter isolatie). Op die manier kun je het altijd weer herstellen in de oorspronkelijke staat. Alternatief kun je ook die -5V pin onderbreken op het mobo of de pin desolderen.
Even testen met die -5V kan geen kwaad, iig niet voor de voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 15:30 ]

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:50
Pas op he! Ik wilde hele tijd terug 250 watt dell voeding van mn dimension4100 vervangen door een 350 watt model. Ging dus mooi niet op! PC wilde niet starten en je hoorde een pieptoon.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Let wel dat een 250W PSU in een Dell computer veel beter is dan een 350W PSU van Qtec of sweex. Ik heb thuis een Astec 200W PSU liggen, als ik daarvan alle waarden optel kom ik tussen de 350W en de 400W uit, iets wat Sweex of QTEC gewoon op de PSU zou plakken (overigens ook een merkvoeding uit een Tulip P133, die dingen hadden toen al ATX :P)

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Één dingetje, pas met vervangen van Dell voeding wel op. Heb eens een moederplankje van een oude Dell willen vervangen maar dat ging niet omdat de pin-layout van de voedingsstekker anders was, ik zou als ik jou was hier even over op inet kijken. Met modelnr ben je er zo achter of dit ook voor jouw het geval is.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Verwijderd

Ik zou binnekort ook mijn voeding willen veranderen uit een dell 5000 maar kan hier gewoon een atx voeding in? 8)7

• Matjas
bedankt voor al de waarschuwingen.... maar zoals ik al zei komen al de kleurtjes van de atx stekker overheen met de link die hier eerder werd gegeven.... en natuurlijk ga ik hem niet vervangen door een bagger voeding :P

edit: en voor diegene boven mij
ATX to Dell Adapter
Some Dell computers made after September of 1998 use a proprietary PSU specification that is only compatible with an ATX power supply when used with an adapter. Although an ATX power supply may physically fit in a Dell computer, and the electrical connections will mate, damage to the motherboard and/or PSU may result unless an adapter is used.

This adapter is not compatible with the Dell 8100. Some Dell models that utilize a Pentium 4, including the 4300, 4400 and 8200, do not require an adapter.

link: http://www.siliconacoustics.com/atxtodelad.html

[ Voor 60% gewijzigd door Matjas op 09-02-2005 00:43 ]

Pagina: 1