[nieuwe kruidvat medion notebook] kan niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 09:53
heb vanochtend voor 999 euri de notebook uit de actie van kruidvat gekocht.
staat standaard windows xp home op incl. een heleboel 'rommel' (software)

wil met de laptop op het domein komen op mijn bedrijf.
Heb windows XP Prof (incl licentie etc.) geinstalleerd.

Software cd die bij de notebook zit erin gedaan, alle drivers geinstalleerd. Echter de drivers voor de wireless kaart worden niet gevonden.

Gewone netwerkkaart doet het wel, maar ik wil draadloos op het netwerk en internetten.
Heb de helpdesk gebeld van medion (het is een cybermaxx notebook, built by medion).

Helpdesk zei dat de drivers waarschijnlijk niet onder winxp PRO werken, maar wel onder home. Ik weet het niet zeker maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt dus twijfel ik aan zijn conclusie.

Hoe moet ik de kaart installeren ? of weet iemand met 100% zekerheid te vertellen wat voor kaart het is. (op de CD staan tig drivers, ik zit te zoeken bij broadcom want de helpdesk 'dacht te weten' dat het een broadcom is. Mischien is het geen broadcom want de gewone netwerkkaart is broadkom dus het is mogelijk dat de helpdesk zichzelf 2x vergist.

terzijde: de helpdesk wist ook niet dat je met xphome niet op een domein kan komen, dus waar moet ik naartoe voor technische vragen ? (alle lof aan GOT _/-\o_ )

To Tweak Or Not To Tweak

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.medion.de/ -> support?

in het allerberoerste geval de windows HOME cd (image van harde schijf?) weer instaleren en kijken hoe de wireless meuk heet.

zoeken op wireless bij medio geeft o.a.
Wireless LAN Treiber FID 2060
Wireless LAN Treiber FID 2100 (CTX712)
Wireless LAN Treiber FID 2100 (CTX714)
Wireless LAN Treiber Prism
Wireless LAN Treiber WAD 2000
WLAN Software FIM 2000
WLAN Treiber FIM 2000 (802.11.b)
WLAN Treiber FIM 2000 (802.11.g)
WLAN Treiber MAM 2010
WLAN Treiber MAM 2020
WLAN Treiber RAM 2000
wellicht dat dan er een lichtje gaat branden bij je?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• justanotheruser
  • Laatst online: 05-05 09:53
jawel, het is een prachtig apparaat, zeker voor dat geld. Breedbeeldscherm is prima !
Jammer dat de DVD brander alleen DVD- formaat kan schrijven. Is trouwens een slot in apparaat (Geen lade).

Weet nog niet goed wat ik met het wireless doe. Helemaal opnieuw installeren alleen om te kijken welke driver de standaardinstallatie gebruikt is natuurlijk het laatste wat ik wil doen.

Missch over een week de helpdesk nog eens bellen, de actie begint vandaag, dus over een week hebben ze hopelijk heel veel klachten gehad over de wireless drivers ofzo, dan doen ze er wel iets aan, toch ?

What to do ??

To Tweak Or Not To Tweak

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:47
Weet je zeker dat de Wireless functie is ingebouwd? Mijn vader had onlangs ook zo'n kruidvat Medion gekocht, waarbij geen wireless adapter was ingebouwd. In de handleiding stond deze wel beschreven, maar ergens stond "optioneel". (ff gecheckt: in de kruidvat folder staat "Voorbereid").

Oftewel: ik gok dat er geen wireless adapter inzit ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Doe eens een type nummer (MD1234 ofzo? )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

justanotheruser schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:58:

Helpdesk zei dat de drivers waarschijnlijk niet onder winxp PRO werken, maar wel onder home. Ik weet het niet zeker maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt dus twijfel ik aan zijn conclusie.

Hoe moet ik de kaart installeren ? of weet iemand met 100% zekerheid te vertellen wat voor kaart het is. (op de CD staan tig drivers, ik zit te zoeken bij broadcom want de helpdesk 'dacht te weten' dat het een broadcom is. Mischien is het geen broadcom want de gewone netwerkkaart is broadkom dus het is mogelijk dat de helpdesk zichzelf 2x vergist.

terzijde: de helpdesk wist ook niet dat je met xphome niet op een domein kan komen, dus waar moet ik naartoe voor technische vragen ? (alle lof aan GOT _/-\o_ )
Ik ben (nog) niet een driver tegengekomen die wel werkt onder home en niet onder pro. Helaas had het handiger geweest om het op te schijven welke driver home gebruikte maar dat is achteraf ....

2e snap ik alleen niet. Je kunt met home wel op een domein komen. Het is niet zoals in pro waarbij je aangeeft dat je in een domein wilt inloggen. Bij home geef je gewoon bij de werkgroep de naam van het domein op en als je verbinding wilt maken met een server, printer....(nadat je in home bent ingelogd) wordt er vanzelf om een inlognaam en ww gevraagd...

maar goed weer verder met je wireless als je geen zin hebt om te wachten of urenlang op het internet te surfen zou ik willen aanraden om met ghost een image te maken en dan de restore cd van home erin doen (zit deze er wel bij???) na de install kijken welke driver , zoek hem op de cd op en zet de image terug en install de driver.

<edit> kleine foutjes </edit>

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:02:
2e snap ik alleen niet. Je kunt met home wel op een domein komen. Het is niet zoals in pro waarbij je aangeeft dat je in een domein wilt inloggen. Bij home geef je gewoon bij de werkgroep de naam van het domein op en als je verbinding wilt maken met een server, printer....(nadat je in home bent ingelogd) wordt er vanzelf om een inlognaam en ww gevraagd...
Dat is toch iets anders dan echt op het domein inloggen waarbij je vanzelf je goede instellingen / networkshares enzo krijgt... maargoed hier ga ik even niet verder op in, ben niet zo into netwerken ;)

"XP home drivers" moeten iig gewoon werken in XP Pro... kun je anders niet met Everest (nieuwe naam van AIDA32, geloof ik :P) kijken wat voor kaart erin zit?

offtopic:
Gunner: Je icon is dood

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 08-02-2005 16:08 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:46
Niet zo gek he dat wireless niet werkt, er zit namelijk geen wireless in, maar hij is wel voorbereid. Moet je dus zelf nog ff een kaartje kopen.

http://www.kruidvat.nl/do...ainimage/1_afbeelding.jpg

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Toen ik het krantje doorlas is bij mij ook niet geregistreerd dat het ding geen wireless zou kunnen out-of-the-box eigenlijk? :P

Het staat er twee maal vermeld - een maal onder de 'features' (rechts bovenaan), en een keer onder de specificaties (links), op z'n minst raar om te adverteren met features die er niet in zitten :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18

Gerco

Professional Newbie

Ik heb sterk het idee dat er een leeg minipci slot in die laptop zit met wat draadjes daarbij die van de antenne in het scherm komen. Er zit dus helemaal geen wifi kaart in, maar die kun je zo bijplaatsen.

De feature bestaat dus uit de antenne die alvast ingebouwd is, vandaar de term "voorbereid".

[google=minipci draadloos]

[ Voor 17% gewijzigd door Gerco op 08-02-2005 16:19 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

richard_1st schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:10:
Niet zo gek he dat wireless niet werkt, er zit namelijk geen wireless in, maar hij is wel voorbereid. Moet je dus zelf nog ff een kaartje kopen.

Even een quote uit die folder:
Uit de folder:
Geheeld geconfigureerd en voorbereid voor het gebruik van wireless LAN (draadloos internet)
Hieruit zou je kunnen opmaken dat er inderdaad geen WLAN kaartje inzit.
Overigens doet deze quote ons geloven dat WLAN alleen maar is bedacht voor draadloos internet, klopt tuurlijk niet, maar dit terzijde.

Even verderop in dezelfde folder staat te lezen:
Ook uit de folder:
Draadloos internet voorbereiding (Wireless LAN 802.11g)
Met een overdrachtssnelheid van max. 54Mbit/sec.
Veel leken zouden nu gaan denken dat er nu een WLAN kaartje in zit gebouwd.
Zeker omdat er een snelheid staat vermeld.
Ook ik twijfel of er nu wel of niet zo'n ding in zit.

Ik moet een beslissing nemen, dus ik zeg: het woordje "voorbereid" uit de eerste quote en "voorbereiding" uit de 2e is in mijn opzicht de doorslaggevende faktor.
Er zit geen WLAN kaartje in deze Laptop.
Mocht ik gelijk hebben, dan vind ik deze reclame folder wel erg twijfelachtig en enigszins misleidend.

Alles kan stuk.

Verwijderd

tsja, er staat imo wel heel erg duidelijk "voorbereid". als er staat dat hij goed is in gamen wil dat nog niet zeggen dat half life, doom 3 en NFS HP er ook al bij zitten :)

wbt die snelheid: zou goed kunnen dat ze de antenne getest hebben met 54 mbits, en daardoor dus kunnen garanderen dat het werkt. als je een 1st gen wifi laptop neemt en het 11 mbits kaartje vervangt voor een 54 mbits kaartje, is de schermantenne soms niet toereikend voor het volle bereik. (nee dat wist ik ook niet totdat ik er na uren prutsen achter kwam :( )

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28
Bij medion heb je meestal een 2e (of 3e) partitie waar ook apart de drivers en andere software op staan. Misschien staat dat erbij.

Als het zo is dat er staat "WLAN voorbereidt" dan vindt ik dat zeker misleiding. Ik denk dan dat je met enkele klikken dan op een WLAN kunt komen, niet dat je dan nog apart een kaart voor moet kopen !! Denk maar eens aan al die leken die niet weten dat je een aparte kaart kunt kopen!
Om zeker van te zijn: Er moeten ook stickers met informatie over de WLAN frequentie op de laptop moeten zitten. Op mijn bedrijfslaptop missen deze, dus ookal staat op de fabrikants site dat het er standaard in zit, het zit er bij mij niet in.

let the past be the past.

• Nobby
  • Laatst online: 16:53

Nobby

Nuts!

M'n moeder heeft hem ook gekocht en wil hem ook gaan gebruiken om draadloos mee te netwerken, hoe krijg ik het dan voor elkaar dat dit lukt?

Heeft iemand hem al open gehad om te zien hoe of wat voor een draadloos netwerkkaartje je erin kunt proppen?

Ik zal er morgen ook zelf eens naar kijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nobby op 08-02-2005 22:01 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Er zit een ingebouwde wlan in, FN+F2 intoetsen om deze te activeren.

• Nobby
  • Laatst online: 16:53

Nobby

Nuts!

richard_1st schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:10:

Die zit er dus wel degelijk in, het is een PRISM 802.11g Adapter (3886), doet het perfect :) Ik moest zelf ook ff kijken hoe ik hem aanzette.

Door FN+F2 in te drukken gaat er een ledje branden op je laptop en zie je dat hij ingeschakeld is.

[ Voor 49% gewijzigd door Nobby op 10-02-2005 19:27 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Hier in Belgie zijn deze ook ter beschikking gekomen, nu is de enige struikelblok van die laptop. Nergens informatie over te vinden, buiten het feit dat het een ATI is...
Pagina: 1