Toon posts:

socket 754 of 939

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand de nadelen en de voordelen van de beide socket's 754,939

want ik wil misschien wel een 64 kopen

Verwijderd

Google is your friend... en btw er zijn al zoveel topics hierover verschenen dat ik hem een beetje nutteloos vind maargoed...

pak een socket 939 dan kan je later nog upgraden ( tot de dual cores komen)

succes 8)7

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit kan je zelf ook wel opzoeken
939 is voorlopig nog even de toekomst. 754 is uitontwikkeld en zal weinig verder meer gebruikt worden en dus een latere upgrade van de CPU zit er niet in.

Er zit ook een verschil in de geheugencontroller die (correct me If I am wrong) ingebouwd zit in de 939 cpu's en die dual channel kunnen draaien en dat is niet het geval bij de 754.

De 754 is nog wel wat goedkoper en dat is dan dus het voordeel. Maar kijk gewoon even op internet. Je hebt gewoon niet veel gezocht, als je al gezocht hebt.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Met een socket 939 heb je ook als voordeel dat je de Athlon met dual-channel memory-controller hebt. Dus een s939-mobo heeft het voordeel.

-Niet snel genoeg getikt-

[ Voor 10% gewijzigd door Daneel op 08-02-2005 14:45 ]

Verwijderd

Hann1BaL schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:44:
Dit kan je zelf ook wel opzoeken
939 is voorlopig nog even de toekomst. 754 is uitontwikkeld en zal weinig verder meer gebruikt worden en dus een latere upgrade van de CPU zit er niet in.

Er zit ook een verschil in de geheugencontroller die (correct me If I am wrong) ingebouwd zit in de 939 cpu's en die dual channel kunnen draaien en dat is niet het geval bij de 754.

De 754 is nog wel wat goedkoper en dat is dan dus het voordeel. Maar kijk gewoon even op internet. Je hebt gewoon niet veel gezocht, als je al gezocht hebt.
754 heeft ook een ingebouwde en dus ondie geheugencontroller ( north-bridge)
verschil is dus dat 939 een dual en 754 single channel is

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder Welke processor moet ik nemen? :) Daairn staat haarfijn het verschil tussen So754 en So939 uitgelegd.

Omdat het hier op GoT de bedoeling is dat je research pleegt eer je een topic opent, gaat dit topic dicht. We kunnen namelijk op geen enkele manier uit je topic afleiden of je zelf ook maar iets hebt uitgezocht danwel uitgevonden met betrekking tot deze vraag.

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] eens te herlezen. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum door eer je een topic start. Daarin staat namelijk een handige samenvatting van wat je dan minimaal moet kennen en uitvoeren.

[ Voor 88% gewijzigd door BalusC op 08-02-2005 14:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.