Toon posts:

[vb / vbs ??] Van vbs script naar exe conversie

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende script wil ik overgezet hebben naar (VB)? zodat een exe gemaakt kan worden die op command line hetzelfde doet als mijn vbs. Mijn collega en ik is het niet gelukt (wij zijn vb n00bs) google geeft geen goed antwoord, behalve iets waar ik me nog niet bij neer wil leggen.
Het moet toch mogelijk zijn een exe te maken zonder window, hetzij in .net c# c++ watever it may take to do the job. Wie heeft er de wijsheid in pacht voor deze uitdaging?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Dim objDomain, objDisStatus, objStatus, strDomain, obArgs, LastLogoff

Sub ListUsers(strDomain)
Set objDomain = GetObject("WinNT://" & strDomain)
objDomain.Filter = Array("User")
For Each DomainItem In objDomain
    If (DomainItem.AccountDisabled) Then
        objDisStatus = "Disabled"
        Else
        objDisStatus = "Enabled"
    End If
        On Error Resume Next
        objStatus = DomainItem.lastlogin
        WScript.Echo DomainItem.Name & "," & objDisStatus & "," & Left(objStatus, 10)
Next

End Sub

Set obArgs = WScript.Arguments
cArgs = obArgs.Count
   If cArgs <> 1 Then
      WScript.Echo "Usage: cscript blaat.vbs DomainController"
      Exit Sub
      Else
      ListUsers (obArgs.Item(0))
   End If
End Sub

gebruik wel cscript bij het uitvoeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 14:42 ]

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06
Wat je kunt doen is een VB-project starten met alleen een module erin.
In die module plaats je dan een sub main op de volgende manier:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
Sub Main()

MsgBox "euh"
    'jouw code
    End

End Sub

En bij Project | Properties | Startup Object | Sub Main invullen.

Compile to exe.
Kom er niet in 2 tellen achter hoe je naar een console toe kunt schrijven (debug.print werkt iig niet maar dat is ook wel logisch).

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:41

ThunderNet

Flits!

welke versie van VB? VB6 of VB.Net

bij vb.net is t een eitje (gewoon projectform)
bij vb6 moet je via de win32 api werken

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik op mijn werk vb6 geïnstalleerd, maar dat is inmiddels redelijk gedateerd dus als ik bv .net moet gebruiken om het voor elkaar te krijgen is dat geen probleem. Dat zal ook wel ergens binnen de organisatie te vinden zijn.

Ik denk zelf dat het vb6 niet mogelijk is, oudere postings aangaande die onderwerp zijn er genoeg zonder echte antwoorden. Bij de recente postings zie ik niets meer staan dus is het goed moegelijk dat ik een andere vb versie nodig heb.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:39:
Het volgende script wil ik overgezet hebben naar (VB)? zodat een exe gemaakt kan worden die op command line hetzelfde doet als mijn vbs. Mijn collega en ik is het niet gelukt (wij zijn vb n00bs) google geeft geen goed antwoord, behalve iets waar ik me nog niet bij neer wil leggen.
Het moet toch mogelijk zijn een exe te maken zonder window, hetzij in .net c# c++ watever it may take to do the job. Wie heeft er de wijsheid in pacht voor deze uitdaging?
Genoeg mensen hier denk ik. Alleen is dit niet de bedoeling van Programming & Webscripting . Hier gaat het om het zelf ontwikkelen. Als je zelf gaat ontwikkelen dan kan je gerust weer een nieuw topic openen, gelet op de P&W FAQ - De "quickstart".

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.