Toon posts:

draadloos netwerk <-> vast lan (via Sitecom)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein thuisnetwerk:
drie pc's, hub, kabelmodem, alles werkt :o dmv win 98SE en sygate 4.0.
Sinds kort heb ik het draadloze thuisnetwerk van sitecom om een laptop aan het bestaande netwerk te koppelen. De 'host' voor het draadloze netwerk is de pc (onze server) waarop ook Internet binnenkomt.
Wat werkt wel: de server ziet alle pc's, ook de laptop.
De laptop ziet alleen zichzelf en de server.
Dit is op zich geen probleem maar... tcp/ip ligt dwars.

Als zowel de 'gewone' netwerkkaart als de draadloze 'kaart' werken zijn er twee adapters actief. Ik heb beide adapters in tcp/ip een eigen ip-nummer gegeven uit de 192.-reeks. Hier onstaan de problemen.
Wanneer ik vanaf de laptop ping naar de server krijg ik het ip-adres van de draadloze kaart :P. Vanaf de server pingen levert niks op. Ik vermoed dat windows enigszins confuus is :r en niet weet wie er moet pingen waar naar toe. Internet werkt dus ook niet op de laptop.
Als ik de vaste netwerkkaart uitschakel en alles configureer heb ik wel internet op de laptop maar uiteraard niet op het vaste netwerk.
Help, ik heb al teveel tijd verknoeid met ##%&%*&% 98.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

de 2 netwerk kaarten in de server moeten wel een ander subnet hebben, dus vast netwerk 192.168.0.x (waarbij 192.168.0.1 de server is bijv) en draadloos 192.168.1.x (waarbij 192.168.1.1 de server is)
dat de netwerken elkaar niet zien kan je oplossen door het verkeer goed te routen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20
[off-topic]
Is het met het wireless netwerk van Sitecom ook mogelijk om 2 laptops en 1 server met elkaar te verbinden zonder dat je een accespoint nodig hebt?
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!!
Het tcp/ip probleem is geschiedenis.
Nu nog een proxyserver vinden die beide verbindingen kan doorleiden, dat doet sygate 4.0 helaas niet.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

winroute pro?

werkt prima. met ingebouwde dhcp server, mail server en dns server. (die je naar keuze aan kunt zetten)

er zijn programma's voor om de trial versie een langer leven te geven :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!