Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antec 1000AMG, fans uitzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:55
Hallo,

Ik heb pas een nieuw systeem aangeschaft in een Antec 1000AMG-kast, echter wat mij, en vooral mijn vrouw opvalt is dat hij "iets meer lawaai maakt dan normaal".

Dat komt uiteraard door de 2 fans in die kast die constant draaien.

Mijn vraag is nu : kan ik die niet uitzetten ,al is het maar 1, dat zal al wel schelen denk ik.

In mijn systeem zitten verder geen gekke dingen ,1HD, 1Videoplank etc. dus die extra koeling zou mi wel iets minder mogen, het is ook een SOHO-kast van oorsprong.

Alvast bedankt!

Groeten, Jacco.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 14:57

@r!k

It is I, Leclerq

misschien vervangen door zogenaamde silent fans?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Ten eerste welkom op GoT :) !
(en je vrouw)

Hoezo maakt hij meer lawaai als "normaal". Zeker als jullie vorige computer(kast)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb dezelfde kast, de fans op 7volt laten draaien doet wonderen!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Jake V
Speedfight schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:08:
Ik heb dezelfde kast, de fans op 7volt laten draaien doet wonderen!
Hmm... Spanningsregelaartje of zo ??

• Jake V
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:08:
Ten eerste welkom op GoT :) !
(en je vrouw)

Hoezo maakt hij meer lawaai als "normaal". Zeker als jullie vorige computer(kast)
Inderdaad, die oude bak (P90 uit ´95, jawel !!) hoorde je bijna niet, en aangezien hij in de woonkamer staat...

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 21:54
Je kan die ventilatoren er rustig uit halen.

Ik merk hier thuis wel dat als ik een ventilator rustig heb draaien(of 2, want op 7 volt hoor je ze in principe niet) dat de hardeschijven een stuk koeler zijn, dus het advies is om ze wel te laten draaien, maar dan op 7 volt!

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Jake V
Vraagje dus : hoe zet je ze op 7V ?

Loskoppelen kan altijd nog natuurlijk..

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Jake V schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:31:
[...]

Vraagje dus : hoe zet je ze op 7V ?

Loskoppelen kan altijd nog natuurlijk..
Je kunt er zelf een weerstandje of potmetertje tussen zetten of een standaard fan-regelaar (fancontroler - bijvoorbeeld zalman fanmate) kopen.
Dat laatste is wel zo makkelijk als je er geen verstand van hebt en geen zin hebt in solderen etc.
Zie hier voor verkooppunten van de Fanmate.
pricewatch: Zalman FanMate 2

Is in de meeste computerwinkels waarschijnlijk wel te krijgen als je er naar vraagt.

[ Voor 25% gewijzigd door kazz1980 op 08-02-2005 14:39 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 15:00

Skyline GT-R

RB26DETT

ja maar, mijn broer heeft die kast ook, en die fans dus ook, je kan die niet op een fan controller aansluiten omdat ze geen 3 pins connector hebben maar de fans zitten rechtstreeks op de 12V van een molex. En ze maken inderdaad wel wat herrie :). Mogelijke oplossingen zijn:
- fans eruit halen en stille erin zetten
- met een weerstand ze op 7V laten lopen
- ze via wat modwerk op een fancontroller hangen
- ... (be creative :P)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
4 pins connector? Dan gewoon de rode draad op de plek van een zwarte zetten aan de FAN-connector... Pinnen krijg je uit de connector door de kleine nokjes aan de binnenkant in te drukken...

Wel de mod op de fan uitvoeren, en niet op de voeding, want wanneer je het op de voeding doet, en je steekt de gemodde connector in een HD, auw..... :X

• BreeeZe
  • Laatst online: 18:27

BreeeZe

Devt

De fans op 7 volt laten lopen is erg simpel uit te voeren, staat zelfs in de faq: Frequently Asked Questions CME

(raar dat niemand eerder op het idee van de faq gekomen is :?)

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/fan1257.gif

[ Voor 12% gewijzigd door BreeeZe op 08-02-2005 15:33 . Reden: nu met mooi plaatje uit de faq :9 ]

Verwijderd

Voor alle kasten geldt: test het en je weet het.

Fans met een voedingsmolex aansluiting kun je ook aansluiten op fancontrollers etc. Kwestie van een 3pin fanheader naar 4pin molexconnector verloopje. Het enige wat je dan mist is de RPM uitlezing, maar die had je in de oorspronkelijke staat ook al niet.

Fans langzamer laten draaien kan op honderden manieren ([search=fan herrie] :P), vandaar ook dat er een starter in de CME Faq staat - met oa. de 7V truuk.

Kortom: ga eerst eens zelf aan de gang met de info uit de naslagwerken en werk vandaar uit wat je nu precies wilt en op welke wijze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.