Toon posts:

[KPN ADSL] niet de snelheid na verhoging feb 2005

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu bij mijn centrale de verhoging er door is heb ik niet de beloofde snelheid.
nu weet ik dat er allerlei verhalen c.q. smoesjes zijn van je woont te ver van de centrale
of je kabel is slecht.

maar het feit dat we 18 jaar geleden een telefoon verbinding gingen huren.
verwachtje dat wanneer het gehuurde schade krijgt of defect raakt dat het gehuurde
ook vervangen of gerepareerd gaat worden.

de snelheid van 786/3200 is bij mij 704/1952 de upload is wel goed maar de download niet.
ik woon op 600 a 700 meter van de centrale.

is er niet een wetgeving die KPN verplicht de telefoon kabel te vervangen.????
ik zie het niet anders als wanneer je een huis huurt en dat de verhuurder het huis ook onderhoud..

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Kan je modem de nieuwe snelheid wel aan? Modem gereset? Misschien even bellen met je provider omdat er eventueel wat mis is gegaan?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:00:
verwachtje dat wanneer het gehuurde schade krijgt of defect raakt dat het gehuurde

de snelheid van 786/3200 is bij mij 704/1952 de upload is wel goed maar de download niet.
KPN heeft het voorbehoud gemaakt dat wellicht de snelheid niet gaat werken. Neem eens contact met ze op en vraag ze de oude sneleid anders weer in te stellen.

Bij sommige providers kun je evt ook naar een lager abbo gaan.

En de snelheid is afhankelijk van veel meer dan 600-700 meter, dat is 18 jaar geleden ook niet over nagedacht toen men de lijnen legde.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er stond toch in die brief dat ze gingen verhogen tussen februari en april ofzo?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tsja, wat niet werkt, dat werkt niet. Je kunt niet van de KPN verwachten dat ze de centrale gaan verhuizen, of nieuwe kabels gaat leggen omdat jij een paar kbit tekort komt.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Ik bemerk hier wat negatieve gevoelens van TS.
Zou je wellicht kunnen vertellen wat je allemaal hebt gedaan om een oplossing te krijgen voordat je hier gal komt spuien?

Overigens huurde je waarschijnlijk de telefoon (TDK) maar ben je een abbonee wat betreft het gebruik van de daadwerkelijke verbinding.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Monski
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
als het goed is haalde je dus voorheen ook al de volledige snelheid niet , dan is het een beetje vreemd om te verwachten dat je de nieuwe (hogere) snelheid opeens wel haalt

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tsja, wat niet werkt, dat werkt niet. Je kunt niet van de KPN verwachten dat ze de centrale gaan verhuizen, of nieuwe kabels gaat leggen omdat jij een paar kbit tekort komt.
Natuurlijk kan dat. Zeker in dit geval het is meer dan een paar kbit hoor.
Het is toch niet normaal dat een bedrijf kan zeggen we gaan de snelheid verhogen, maar als het niet werkt heb je pech. Je betaald er net zoveel voor als iemand die wel de juiste snelheid krijgt.

Maar misschien kan een telefoontje met KPN wat oplossen want zover zit je niet bij de centrale vandaan dus de oorzaak zal wellicht ergens anders zitten.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je nu 3200/768 zou moeten hebben dan heb je Basic, die had 2240/416, en dat is al meer download dan de 1952/704 die je nu hebt. Had je voorheen ook een probleem? Zo niet dan is er meer aan de hand.
Verder mag je me uitleggen hoe je weet dat je op 6-700 meter van de centrale woont. Ja, hemelsbreed of over de weg kan ik het ook uitrekenen, maar het gaat er om hoe lang de telefoonkabel is die naar de centrale gaat, en die kan best een omweg maken. Heb je mensen in de buurt die ook ADSL Basic hebben en waarvan je de snelheid even kunt navragen?
En, zoals al gezegd, KPN maakt geen garantie mbt de snelheid. Ik zou er zeker even over bellen met de KPN, maar als zij uiteindelijk zeggen 'jammer maar helaas' dan kun je ook weinig doen.
[edit]
En als laatste: het kan best zijn dat KPN een foutje in de centrale heeft gemaakt. Er zijn al meerdere voorbeelden geweest van mensen die even een hele vreemde UL/DL hadden maar wat na een paar dagen weer rechtgetrokken werd.

[ Voor 15% gewijzigd door Maasluip op 08-02-2005 14:46 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Servor
  • Niet online
Het is ongelooflijk waar mensen recht op denken te hebben nav een simpel adsl contract van een paar tientjes in de maand. KPN garandeert bijzonder weinig wanneer het op consumenten ADSL aankomt hoor. En dat staat allemaal netjes in je overeenkomst, maar die leest niemand natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik bedoel is niet overstappen op een lager abbo.
maar kpn verplichten om de gehuurde apparatuur waaronder ook de kabel..

maar wat blijkt nu je huurd een telefoon verbinding. niet een internet verbinding
de adsl verbinding is een xtra dienst. en staat los van de telefoon verbinding.

maar onder tussen weet ik dat de kabel dermate slecht is.

is het niet zo dat wanner je een gebreke aan een huur product, {bijv een huis},
een gebreke aantreft dat je dit meld bij de verhuurder en dat deze verplicht is
deze gebreke te verhelpen.??
of heeft KNP geen verhuurders plichten.

Ik had KPN gebeld hun mededeling was dat je kostenloos kunt overstappen op een lager abbo.
(schikking)???
maar eigenlijk wil ik die 3200 waar ik nu voor betaal..

Het zou een leuke boel worden als de verhuurder zou zeggen tja het huis valt uit elkaar .. ik doe er niks aan. maar je hoeft nu minder huur te betalen als je je mond maar dicht houd..

en onder tussen zijn er genoeg mensen die niks in de gaten hebben en nog steeds €50 betalen voor adsl basic terwijl ze de snelheid van ADSL-lite krijgen. Is dit dan niet oplichting op grote schaal?? Dient KNP haar klanten niet op de hoogte te brengen van het feit dat ze niet krijgen voor wat ze betalen.?

KPN lapt zonder meer al meerdere regels aan hun laars en gaan mij dan een schikking doen ??

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 09:09
Je huurt volgens mij de lijn niet. Je gebruikt hem en daar betaal je voor volgens mij. En was voordat de snelheid omhoog ging wel alles goed? Ook wel handig om te weten.

[ Voor 71% gewijzigd door MADG0BLIN op 08-02-2005 14:53 ]

• Servor
  • Niet online
KPN garandeert je alleen een telefonie dienst, en sinds een paar jaar een ADSL dienst. Aangezien deze in verschillende vormen en maten te krijgen is, is het heel reeel van ze om je aan te bieden een wat mindere dienst voor een lager bedrag af te nemen.

Het wordt een heel ander verhaal wanneer jouw lijn echt defect zou zijn, waardoor telefonie en/of ADSL totaal niet mogelijk zou zijn, of geeneens het nivo van ADSL Lite zou halen.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Maar in principe heeft de TS natuurlijk wel een punt dat KPN een slechte telefoonlijn zou moeten repareren. Daarvoor moet hij aantonen dat de lijn slecht is en KPN moet dan laten zien dat er een verbetering kan worden verwacht. Vaak is het zo dat een slechte lijn niet zoveel uitmaakt.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• [Roland]
  • Niet online
Servor schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:46:
[...]

Het is ongelooflijk waar mensen recht op denken te hebben nav een simpel adsl contract van een paar tientjes in de maand. KPN garandeert bijzonder weinig wanneer het op consumenten ADSL aankomt hoor. En dat staat allemaal netjes in je overeenkomst, maar die leest niemand natuurlijk.
Het maakt niet uit wat in een overeenkomst staat, KPN bied een dienst aan en uiteraard staat er in een overeenkomst dat KPN niets kan garanderen, niets mis mee. Echter heeft de KPN wel zijn best te doen om wat ze aanbieden te leveren. Als jij relatief veel geld voor een 3200 kb verbinding en je krijgt maar 1900 kb geleverd dan mag de KPN erg zijn best doen om daar verbetering in te brengen (wat ze vast ook wel gaan doen als je ze belt).
Je hebt als consument meer rechten dan je denkt en je zou wel gek zijn om te denken, ach wat het is maar een ADSL verbinding van een paar tientjes, laat ik maar tevreden zij met wat ik heb.
<b>5. Garandeert KPN de nieuwe snelheden?</b>
Zoals steeds het geval is met snelheidsverhogingen, kan het incidenteel voorkomen dat u niet de maximale nieuwe snelheid ervaart. De afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de nummercentrale kan te groot zijn. Daarnaast speelt de lengte en kwaliteit van de bekabeling thuis een rol. En ook de gebruikte randapparatuur. Garanties kan KPN dus niet geven.
Van de KPN site.

600 meter vanaf de centrale is niet te ver, mocht de bekabeling thuis ook in orde zijn dan heeft de KPN zeker de plicht om hier wat aan te doen.

Maar ik denk nog steeds dat er andere oorzaken voor deze relatieve traagheid zijn.

• Servor
  • Niet online
Tjsa, de TS zegt dan wel 600m maar ik ken situaties waarbij er een dramatisch verschil zit tussen hemelsbrede afstand en werkelijke kabellengte.

Verwijderd

Topicstarter
Servor schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:55:
waardoor telefonie en/of ADSL totaal niet mogelijk zou zijn, of geeneens het nivo van ADSL Lite zou halen.
ADSL is dan gewoon niet leverbaar op jouw adres als het nivo van lite niet haalbaar is.

het gaat mij er nu om dat ik kan aantonen dat de kabel veroudert is // slecht
bij een normaal huurcontract is het zo dat wanneer het verhuurde product veroudert/ verslechtert
of defect raakt, de verhuurder dit MOET verhelpen.

en ik heb al eens eerder geklaagt bij kpn .. voor de vorige snelheids verhoging dat ik niet de gewenste snelheid haalde .. toen hebben ze me ook een lager abbo aangeboden.
maar ik wil graag sneller internet niet langzamer.

Ik wil het nu graag over een andere balk gooien..
Dat ik kan aantonen dat het gehuurde product defecten bevat. En dat KPN deze defecten
moet repareren.

En je huurt weldegelijk een telefoon lijn .. Je betaald immers voor een aansluiting van de centrale naar je huis. deze lijn huur je (vast bedrag permaand), hier van worden ook onderhouds kosten voor de centrale betaald. en als de centrale wel onderhouden wordt waarom dan de kabels niet ??

• Servor
  • Niet online
KPN kan vrij snel en simpel vaststellen of er aanleiding is tot uitgebreid kabelonderzoek, daarnaast komt het zeer en dan ook zeer zelden voor dat er een enkele telefoonlijn 'stuk' is. Heb je KPN al verzocht tot een onderzoek? Volgens mij kunnen ze zelfs een lijntest doen terwijl jij aan de telefoon hangt als je de goede afdeling aan de lijn treft,

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

godklaas, weet je zeker dat je de boel correct hebt aangesloten??
Dus het modem zo dicht mogelijk bij de plek waar je telefoonlijn binnenkomt?
En dan dus niet je modem aansluiten aan zo'n wandcontactdoos (varkenssnuit) maar zo'n beetje direct op de blauwe kabel van de kpn.

Ik heb wel vaker gezien dat mensen klaagden over een langzame verbinding.
En het bleek akelig vaak te liggen aan de slechte installatie.
Een paar meter tussen nt1 en modem wil nog wel, maar als ik zie dat sommige mensen het adsl signaal over een meters lang verrot kabeltje laat lopen met tig verlengingen dmv kroonsteentjes.
Vaak is de verplaatsing van het modem de oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 08-02-2005 15:09 ]

• Servor
  • Niet online
Probeer het ook eens zonder splitter.

• Interstice
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Heb jij al wel de nieuwe snelheid ???

Ze nemen tot 31 maart voor het doorvoeren iig bij xs4all

Mijn basic abbo daar was

> - een download van 2240 Kbit (280KB)
> - een upload van 416 Kbit(52KB)

Maar ik haalde:

download 1880 Kbit (235 KB)
upload 325Kbit (44 KB)

Het zou dus imo best goed kunnen dat jij het net iets beter doet kwa overhead dan ik in het voorbeeld en dat je nog steeds geen nieuwe snelheid hebt.

Nu zou ik:

download 3200 Kbit (400 KB)
upload 768 Kbit (96 KB)

moeten hebben maar ik haal wederom lager:

download 2600 Kbit (325 KB)
upload 640 Kbit (80 KB)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
geeft de postcodecheck op de kpnsite site aan dat jouw huidige abonnement mogelijk is??
Als die negatief uitvalt kun jij natuurlijk niet verwachten dat je een hogere snelheid krijgt, vandaar de mogelijkheid om kosteloos te downgraden naar een abo die wel mogelijk is...

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:03
job schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:07:

Ik heb wel vaker gezien dat mensen klaagden over een langzame verbinding.
En het bleek akelig vaak te liggen aan de slechte installatie.
Een paar meter tussen nt1 en modem wil nog wel, maar als ik zie dat sommige mensen het adsl signaal over een meters lang verrot kabeltje laat lopen met tig verlengingen dmv kroonsteentjes.
Vaak is de verplaatsing van het modem de oplossing.
ik heb me modem 3 verdiepingen hoger staan.

De draad bevat 4 draadjes en 2 daarvan gebruik ik als telefoon en de andere 2 voor adsl. en boven haal ik dat uit elkaar en stop ik de draden in de goede apparaten. de splitter staat wel beneneden in de meterkast.
Last van ruis oid heb ik niet. de lengte van de draad schat ik op een meter of 30 - 40 en die kabel ligt er al 25 jaar.

dus de kabel is niet altijd fout!

Klaas

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

@TS, welke dB waarden heb je in het modem staan? Daarnaast mocht je een speedtouch hebben --> http://ikhebbreedband.xs4all.nl/files/

Ik heb zelf bij de verhoging van het Extra abonnement naar 4 mbit toe, dat ik maar 3200 kbit haalde. Terwijl ik volgens bbned etc op +/- 400 meter afstand woon van de centrale.

Ik heb KPN toen toch zover gekregen om nog tijdens de upgrade periode mijn lijn door te meten.

Achteraf bleek in de verdeelkast halverwege de centrale mijn aansluiting niet goed vast gelast te zitten. Hierdoor stoorde mijn lijn iemand anders zijn lijn.

Na het opnieuw goed vastzetten, heb ik weer een perfecte adsl verbinding.

Maar zorg dat je eerst alles uit gesloten hebt, dus ander modem proberen, afstand opvragen op pcdb.bbned.nl, dB waarden uit je modem lezen, eventueel die test uitvoeren van je maximale snelheid.

Mocht dit allemaal wijzen dat je lijn eigenlijk goed zou moeten zijn gezien de afstand die je zegt, dan kun je KPN ADSL bellen en je verhaal voorleggen en meteen uitleggen wat je zelf al geprobeerd hebt. Hiermee heb je een grotere kans van slagen!

Dich bis echt unne foëzen haas

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Interstice schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:08:

Mijn basic abbo daar was

Maar ik haalde:

upload 325Kbit (44 KB)

Het zou dus imo best goed kunnen dat jij het net iets beter doet kwa overhead dan ik in het voorbeeld en dat je nog steeds geen nieuwe snelheid hebt.

Nu zou ik:

upload 768 Kbit (96 KB)

upload 640 Kbit (80 KB)
:X
De snelheden wat jij hebt zijn normaal voor adsl. Adsl heeft een grotere overhead waardoor je niet door 8 moet delen, maar door 9,6. Doe dat maar eens en je zult zien dat je snelheden perfect zijn.
Ik heb hier ook het basic abbo en mijn 2240kb/s is in praktijk ook max. 240kB/s. Net zoals bij tig^2 andere mensen met hetzelfde abbo.

[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 08-02-2005 15:17 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:04:
het gaat mij er nu om dat ik kan aantonen dat de kabel veroudert is // slecht
bij een normaal huurcontract is het zo dat wanneer het verhuurde product veroudert/ verslechtert
of defect raakt, de verhuurder dit MOET verhelpen.
werkt je telefoon niet meer dan???
en ik heb al eens eerder geklaagt bij kpn .. voor de vorige snelheids verhoging dat ik niet de gewenste snelheid haalde .. toen hebben ze me ook een lager abbo aangeboden.
maar ik wil graag sneller internet niet langzamer.
Niet lang zeuren. of het lagere abbo pakken, of deze houden en dan mer voor de nu geleverde snelheid betalen

of kabel pakken
Ik wil het nu graag over een andere balk gooien..
Dat ik kan aantonen dat het gehuurde product defecten bevat. En dat KPN deze defecten
moet repareren.

En je huurt weldegelijk een telefoon lijn .. Je betaald immers voor een aansluiting van de centrale naar je huis. deze lijn huur je (vast bedrag permaand), hier van worden ook onderhouds kosten voor de centrale betaald. en als de centrale wel onderhouden wordt waarom dan de kabels niet ??
je telefoon werkt toch nog !?!?!?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

klaasopurk schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:15:
[...]

ik heb me modem 3 verdiepingen hoger staan.

De draad bevat 4 draadjes en 2 daarvan gebruik ik als telefoon en de andere 2 voor adsl. en boven haal ik dat uit elkaar en stop ik de draden in de goede apparaten. de splitter staat wel beneneden in de meterkast.
Last van ruis oid heb ik niet. de lengte van de draad schat ik op een meter of 30 - 40 en die kabel ligt er al 25 jaar.

dus de kabel is niet altijd fout!
LOL 30-40 meter :Y) Tja, probeer toch eens eerst het modem rechtstreeks op je ISRA punt aan te sluiten!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 20:19
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:50:
wat ik bedoel is niet overstappen op een lager abbo.
maar kpn verplichten om de gehuurde apparatuur waaronder ook de kabel..

maar wat blijkt nu je huurd een telefoon verbinding. niet een internet verbinding
de adsl verbinding is een xtra dienst. en staat los van de telefoon verbinding.

maar onder tussen weet ik dat de kabel dermate slecht is.
De vraag is alleen:
1. Is de kabel van KPN slecht.
2. Is de kabel/modem bij jouw in huis slecht.

Het vreemde is namelijk dat je een goede upload haalt.
De upload staat behoorlijk in contrast tegen de download.

Kijk eens of je per ongeluk een telefoon kabel opgerold hebt liggen.
Een opgerolde kabel is net een soort spoel met veel weerstand!
Ik spreek uit ervaring dat dit voor slechte snelheden kan zorgen.

Controlleer of de stekkers wel allemaal goed contact maken etc.
is het niet zo dat wanner je een gebreke aan een huur product, {bijv een huis},
een gebreke aantreft dat je dit meld bij de verhuurder en dat deze verplicht is
deze gebreke te verhelpen.??
of heeft KNP geen verhuurders plichten.
Ik weet niet precies hoe de overeenkomst met de kabel zit, maar zover ik weet geeft Kpn geen snelheidsgaranties over de kabel.

Verder is je modem van Kpn gekocht en niet gehuurd.
Je hebt dus fabrieks garantie op je modem en hier heeft Kpn verder niks meer mee te maken.

Er lopen als goed is wel 2 lijnen naar je huis (telefoon/adsl gebruikt 2 aders en telefoonlijn heeft er 4).
Mogelijk kan Kpn je zetten op een 2de lijn?
Ik had KPN gebeld hun mededeling was dat je kostenloos kunt overstappen op een lager abbo.
(schikking)???
maar eigenlijk wil ik die 3200 waar ik nu voor betaal..

Het zou een leuke boel worden als de verhuurder zou zeggen tja het huis valt uit elkaar .. ik doe er niks aan. maar je hoeft nu minder huur te betalen als je je mond maar dicht houd..

en onder tussen zijn er genoeg mensen die niks in de gaten hebben en nog steeds €50 betalen voor adsl basic terwijl ze de snelheid van ADSL-lite krijgen. Is dit dan niet oplichting op grote schaal?? Dient KNP haar klanten niet op de hoogte te brengen van het feit dat ze niet krijgen voor wat ze betalen.?

KPN lapt zonder meer al meerdere regels aan hun laars en gaan mij dan een schikking doen ??
Kpn levert naar de voorwaarde. Ze meldde duidelijk dat ze de snelheid niet kunnen garanderen.

Ik zou wel voor de zekerheid even goed kijken of thuis niet het probleem ligt.
Verder kan je proberen er werk van te maken bij Kpn, maar verwacht er niet teveel van.

Kpn doet overigens metingen om te kijken wie wel en niet de snelheid kunnen halen.
De meeste mensen ontvangen netjes een brief als de nieuwe snelheid niet gehaald kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
weldegelijk is het correct aan gesloten .. direct aan de blauw rood gevlogten kabel de splitter aangesloten. daar na alleen Stp kabels gebruikt. +/- 30 cm naar modem

en aansluiten zonder splitter maakt ook niks uit. zelfde snelheid.

modem info :
:td call cmd="sachem get_data near_line"
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 99 pct
NoiseMargin downstream = 5.0 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 8.0 dB
Operational Mode = 2

Far end line operational data
relCapacity upstream = 98 pct
noiseMargin upstream = 6.0 dB
outputPower downstream = 11.5 dBm
Attenuation upstream = 3.0 dB

geeft aan dat de lijn voledig benut wordt.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik werk voor een provider die samen met kpn adsl aanbiedt. De snelheid verhogingen zijn van start gegaan op 1 februari. De periode die ze daar voor uittrekken is van 1 februari tot 31 maart. Ik zou nog even geduld hebben als ik jou was...

Verwijderd

Topicstarter
adewidt schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:21:

Kpn doet overigens metingen om te kijken wie wel en niet de snelheid kunnen halen.
De meeste mensen ontvangen netjes een brief als de nieuwe snelheid niet gehaald kan worden.
meting?? daar heb ik nog nooit van gehoord ..
en als ze de snelheid de vorige keer al niet konden garanderen had ik dan ook niet al een brief moeten hebben ontvangen.

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 20:19
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:26:
[...]

meting?? daar heb ik nog nooit van gehoord ..
en als ze de snelheid de vorige keer al niet konden garanderen had ik dan ook niet al een brief moeten hebben ontvangen.
Dit is een voorbeeldbrief die je van kpn kan krijgen:
http://www.moskeet.nl/kpn.jpg

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:00:
Nu bij mijn centrale de verhoging er door is heb ik niet de beloofde snelheid.
nu weet ik dat er allerlei verhalen c.q. smoesjes zijn van je woont te ver van de centrale
of je kabel is slecht.

is er niet een wetgeving die KPN verplicht de telefoon kabel te vervangen.????
ik zie het niet anders als wanneer je een huis huurt en dat de verhuurder het huis ook onderhoud..
Bijzonder topic is dit, zeker omdat hier een kabel met een huurwoning wordt vergeleken (appels en peren lijken nog meer op elkaar en deze mogen ook niet vergeleken worden).

Hoe kom je aan de gegevens ?
Heb je een aantal maal de test via speedtest gedaan ?
Of zijn dit de waarden waarop je modem traint ?

Heb je al contact gehad over de mogelijkheid van een lijntest ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:06

SeatRider

Hips don't lie

PipoDeClown schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:30:
Ik bemerk hier wat negatieve gevoelens van TS.
Zou je wellicht kunnen vertellen wat je allemaal hebt gedaan om een oplossing te krijgen voordat je hier gal komt spuien?

Overigens huurde je waarschijnlijk de telefoon (TDK) maar ben je een abbonee wat betreft het gebruik van de daadwerkelijke verbinding.
<geschiedenisles>
TDK? In de tijd dat je daadwerkelijk nog een telefoon diende te huren, was dat vaak een IDK.
(IDK=Impuls Druktoets Kiezen, TDK=Toon Druktoets Kiezen)
</geschiedenisles>

Nederlands is makkelijker als je denkt

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:06

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:04:
[...]
Nee, je betaalt voor het gebruik van een gemeenschappelijke lijn een abonnement. Net zoals dat je niet de bus huurt, maar betaalt voor het gedeelde gebruik met anderen. Je kunt ook een lijn huren, dan heet dat een huurlijn, worden meestal gebruikt voor 24/7 data, en die kosten een godsvermogen (indicatie: 700 euro voor 256kb/s).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
lier schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:47:
Bijzonder topic is dit, zeker omdat hier een kabel met een huurwoning wordt vergeleken (appels en peren lijken nog meer op elkaar en deze mogen ook niet vergeleken worden).
Exact! Bij het huren van een woning heb je recht op extra wettelijke bescherming, omdat het nogal vervelend is als je door een of andere huisjesmelker met een belachelijke regel wordt opgescheept. Het gaat nog wel over je huis! (Grondrechten enzo) En dan nog: misschien een vreemde vergelijking, maar als jij een slooppand bewoont dan betaal je weinig, maar moet je ook niet zeuren over problemen. Dat weet je dan van te voren. Met adsl is net zoiets: je betaalt weinig maar een probleem is niet uit te sluiten. Je kunt ook een paar 100 euro per maand betalen; dan krijg je garanties. Nou adsl is dus niet echt een grondrecht, dus extra wettelijke bescherming is er in veel mindere mate. Je moet gewoon je algemene voorwaarden lezen enzo.

Maar begin nu eens eerst, zoals al vaker is gezegd, gewoon uit te zoeken of er niet iets mis is gegaan, dat eenvoudig te verhelpen is; is je modem geschikt, heeft kpn geen vergissing gemaakt enz.

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 21:06

a6amt

Nostalgie

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:23:
weldegelijk is het correct aan gesloten .. direct aan de blauw rood gevlogten kabel de splitter aangesloten. daar na alleen Stp kabels gebruikt. +/- 30 cm naar modem

en aansluiten zonder splitter maakt ook niks uit. zelfde snelheid.

modem info :
:td call cmd="sachem get_data near_line"
RelCapacity downstream = 99 pct
NoiseMargin downstream = 5.0 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 8.0 dB
Operational Mode = 2

outputPower downstream = 11.5 dBm

geeft aan dat de lijn voledig benut wordt.
Als ik je resultaten van je speedtouch modem (510v4)?? zo bekijk kan er daarmee mogelijk een probleem zijn. Hoe oud is je modem? Maakt je modem toevallig een piepend geluid? Dan kan het best zijn dat de voeding in het modem zijn beste tijd heeft gehad. Een slecht werkende voeding veroorzaakt tevens een heleboel ruis en zooi op je ADSL module in de modem vandaar mogelijk de lage noise waarden.
Mijn Tip, probeer eerst een ander modem en ga dan verder zoeken.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
UHM als je goed had gelezen dan is KPN bezig TOT 31 maart... DAN mag je gaan zeuren lijkt me... topic kan dicht? :9

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, deze lijn is duidelijk al wel geupgrade.

Ik kan de TS wel uit de droom helpen, kpn heeft namelijk geen enkele verplichting om jouw telefoonlijn te repareren voor een trage adsl verbinding. KPN heeft alleen maar leveringsplicht voor telefonie

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

Nakebod

Nope.

Edit: wtf zie ik nu, in heel verkeer topic gereageerd..
Sowwy :|

[ Voor 90% gewijzigd door Nakebod op 08-02-2005 18:24 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
a6amt schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:12:
[...]

Als ik je resultaten van je speedtouch modem (510v4)?? zo bekijk kan er daarmee mogelijk een probleem zijn. Hoe oud is je modem? Maakt je modem toevallig een piepend geluid? Dan kan het best zijn dat de voeding in het modem zijn beste tijd heeft gehad. Een slecht werkende voeding veroorzaakt tevens een heleboel ruis en zooi op je ADSL module in de modem vandaar mogelijk de lage noise waarden.
Mijn Tip, probeer eerst een ander modem en ga dan verder zoeken.
je bedoelt dat de modem enorm krast // kraakt tijdens gebruik

Verwijderd

Toen hier een ADSL-lijn een lagere snelheid haalde dan hij zou moeten halen na de vorige snelheidsverhoging heb ik KPN gebeld. Een week later zaten ze onder de grond de boel te fixen en nu werkt wel goed. Dat terwijl ik had verwacht dat ze zouden zeggen dat ik dan maar moest downgraden.

Het is dus zeker wel mogelijk dat KPN er daadwerkelijk iets aan gaat doen.

Overigens maakt mijn ST Home ook een piepend geluid (lijkt een beetje op een TV), en die werkt nog prima. Dat doet 'ie zelfs sinds ik hem heb (hij is een paar jaar oud)...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 18:18 ]

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 21:06

a6amt

Nostalgie

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:09:
[...]

je bedoelt dat de modem enorm krast // kraakt tijdens gebruik
Je kunt het noemen zoals je wilt, piepen, kraken, zoemen, krassen.
Mijn eerste 510v4 heeft het 1,5 jaar volgehouden. Op het laatst begeon hij steeds harder te piepen ( fluittoon, zoemen) en de verbinding kwam steeds moeilijker tot stand. Heb toen de noise waarden eens bekeken en die waren toen heel laag. Mijn tweede 510V4 is tot nu toe stil ( de noise waarden zijn hoog ) en maakt snel een verbinding. Er zijn een aantal topics over de 510v4 waarin dit euvel (het langzaam overlijden van de 510v4) word besproken. Vandaar mijn tip.

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
Ook ik heb hier mijn upgrade gehad, woon zo'n 600 meter van de centrale en kom niet verder dan zo'n 6600 kbit, terwijl 's nachts/'s ochtends is 8000 haal.

Ik heb net als de topic poster een extreem lage noise margin van 6/6 up en down, met een ander modem een speedtouch pro gaat ie zelfs naar 3-5 (schommelt).
Op het moment dat deze ineens stijgt naar 18 zoals vanmorgen trained het modem naar 8000 en heb ik een downloadsnelheid van 825 kbyte/s.

Korte verbinding van isra naar splitter en modem, dus daar kan het niet aan liggen.

Heb vandaag contact gehad met kpn, wordt door de technische afdeling er over teruggebeld.

Ben benieuwd wat de uitkomst is.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
JvS schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:55:
Nee, deze lijn is duidelijk al wel geupgrade.

Ik kan de TS wel uit de droom helpen, kpn heeft namelijk geen enkele verplichting om jouw telefoonlijn te repareren voor een trage adsl verbinding. KPN heeft alleen maar leveringsplicht voor telefonie
Kijk, de lange behulpzame antwoorden zijn helemaal overbodig inderdaad. De houding en vergelijkingen van de topicstarter slaan als een deegroller op een badmintonvandaal.

Je geschatte afstand tussen jou woning en de centrale is misschien ~600 meter. Hoe liggen die kabels denk je? Rechtstreeks naar jou huis en dan van daaruit de andere woningen ofzo? Kan best 2000 meter koperlijn zijn. Al geeft de 8dB attenuation wel aan dat het ongeveer 800meter moet zijn.

En je huurt niet een 3200Kbit verbinding maar een adsl aansluiting met als maximale snelheid 3200Kbit als de koperlijn naar jou woning/aansluiting het toelaat. Haal je het niet kan je in overleg met je ISP of KPN kijken of het oplosbaar is. Is dat het niet gaan ze echt geen schep in de grond zetten om jou je 2300Kbit te gaan leveren. Wat doen ze dan met iedereen die op een boerderij woont op 8000 meter kabellengte? Centrale verplaatsen?

Met een huurcontract van een woning is een heel andere basis. Daar spreek je vast af wat je krijgt voor het bedrag. Wat beide partijen van elkaar mogen verwachten. Een huurcontract kan je dus eerder vergelijken met een huurlijn met een gegarandeerde bandbreedte en beschikbaarheid. Qua prijs ook een factor 10 a 20 hoger dan wat je nu betaalt!

Daarnaast heb je misschien wel een modem dat al 2 jaar oud is ruim. Heeft misschien altijd in het stof gestaan of vochtig. Kan langzaam de geest aan het geven zijn. Wie-weet gebruik je netjes een kort kabeltje van 30cm die in taiwan al foutief geknepen is en een breekje heeft.

Je SNR waarde laat geen hogere snelheid toe. Die wordt > 3dB gehouden (liefst 6 of hoger) om lijn stabiel te houden. En dat doet je modem (inderdaad jou modem) zelf door te zakken in snelheid.

Wie-weet is het gewoon niet oplosbaar. Wie-weet wel. Maar zo stampvoetend op een forum iets plaatsen moet ik wel om lachen ;)
Interstice schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:08:

Mijn basic abbo daar was

Maar ik haalde:

upload 325Kbit (44 KB)

Nu zou ik:

upload 768 Kbit (96 KB)

upload 640 Kbit (80 KB)
't Gaat om lijnsnelheid. Dat je effectief aan bruikbare data minder haalt is algemeen bekend. Factor 10 voor gemakkelijk rekenen of factor 9.6 als je het bijna exact wilt weten. Maar dan nog kan je bijvoorbeeld 3% errors op je verbinding hebben waardoor je lager uitkomt nog aan doorvoorsnelheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jacg schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:18:
Ook ik heb hier mijn upgrade gehad, woon zo'n 600 meter van de centrale en kom niet verder dan zo'n 6600 kbit, terwijl 's nachts/'s ochtends is 8000 haal.
Overdag staan er meer modems aan en heb je dus meer last van interferentie.

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
epias schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:00:
[...]
Ja zat ik ook al aan te denken woon echter buiten het dorp, en denk dat we hier max. 325 aansluitingen hebben lol, in mijn buurt hooguit één :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

epias schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:00:
[...]
als het goed is, zit er een limiet op het aantal adsl verbinding per kabel. Ik heb (3 jaar ervaring adsl helpdesk van kpn) nog nooit gehoord dat overdag een adsl verbinding trager synct dan s'avonds. De meeste mensen hebben ook een router die altijd ingelogd is.

Maar aan de andere kant heb ik ook geen ervaring met 8mbit lijntjes, die zijn er uiteraard gevoeliger voor. Aan de andere kant, ik denk dat maar 5% vand e adsl lijntjes >4 mbit is :). Zou je me op de hoogte kunnen houden (of eens je telefoonnummer doormailen, kan ik de storing 's volgen), ik ben wel benieuwd wat hieruit komt :).

Overigens neemt kpn elke storing uiteraard in behandeling en zullen ze nooit zomaar roepen dat je moet downgraden, want dat levert ook minder geld op :).

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 22:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zit ook nog op een langzame verbinding maar heb nog geen downgrade aangeboden gekregen...
volgens bbned zit ik op zo een 3 Km van de centrale...

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:25:
[...]

als het goed is, zit er een limiet op het aantal adsl verbinding per kabel. Ik heb (3 jaar ervaring adsl helpdesk van kpn) nog nooit gehoord dat overdag een adsl verbinding trager synct dan s'avonds. De meeste mensen hebben ook een router die altijd ingelogd is.

Maar aan de andere kant heb ik ook geen ervaring met 8mbit lijntjes, die zijn er uiteraard gevoeliger voor. Aan de andere kant, ik denk dat maar 5% vand e adsl lijntjes >4 mbit is :). Zou je me op de hoogte kunnen houden (of eens je telefoonnummer doormailen, kan ik de storing 's volgen), ik ben wel benieuwd wat hieruit komt :).

Overigens neemt kpn elke storing uiteraard in behandeling en zullen ze nooit zomaar roepen dat je moet downgraden, want dat levert ook minder geld op :).
Ik hoor niemand over het feit dat er een overboeking op de ADSL lijnen zit en je verbinding dus gedeeld is, ok meestal merk je er niets of weinig van maar dat hangt af van de gebruikers waar jij mee deelt.....

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:57:
[...]

Ik hoor niemand over het feit dat er een overboeking op de ADSL lijnen zit en je verbinding dus gedeeld is, ok meestal merk je er niets of weinig van maar dat hangt af van de gebruikers waar jij mee deelt.....
Waar haal je vandaan dat ADSL-lijnen overboekt zijn? Bij kabel kan dat, maar volgens mij is het bij ADSL niet het geval.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Natuurlijk zijn KPN ADSL lijnen overboekt. Niet iedereen gebruikt 24/7 zijn volledige bandbreedte, dus KPN zou wel gek zijn als het betaalt voor zo veel niet-gebruikte bandbreedte. De overboeking varieert van 1:20 tot 1:40, zie ook http://www.tiscali-busine...nt/article/bpr/550912.htm (kon zo gauw even geen andere bron vinden).

Overigens merk je er in de praktijk vrij weinig van: ik heb nog nooit de maximumsnelheid van mijn ADSL-lijn niet kunnen halen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ok, helder; thx!

Ik vond het zo raar omdat ik dus ook niets merk van die overboeking; ongeacht het tijdstip, kan ik altijd de volle mep halen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Sluuut
  • Laatst online: 19-02 11:55
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:50:
nofi maar het zal en leuke boel worden wanneer mensen eindelijk eens ophouden met die lauwe vergelijkingen zoeken.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zie dat ik vandaag ben geupgrade,

Maar mijn downloadsnelheid is nauwelijks hoger geworden als ik test van ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin haal ik met mijn 1600/512 maar 146KB/sec, terwijl je overhead van ATM en FTP bij elkaar 12% zijn waarmee ik rond de 176KB/sec zou moeten komen.
Hiervoor zat ik rond de 120KB/sec wat vrij dicht tegen de max aan ligt.

Ik woon vlakbij de centrale en mijn bekabeling intern is goed. Bij speedtest.nl fluctueerde de snelheid van de download tot max 160KB/sec en de upload fluctueerde van zijn oude snelheid tot bijna zijn nieuwe snelheid :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

en mijn bekabeling intern is goed.
Hoe weet je dat zo zeker? Omdat het er leuk uitziet? :P

Of heb je het ook eens zonder splitter met maar max 2m kabel getest? Welke snelheid geeft je modem aan en waarom post je dit eigenlijk hier? Hier gaat niemand je ermee kunnen helpen. Jij moet de kpn storingsdienst voor adsl bellen op 0900-0244, die kunnen je wel verder helpene.

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 10:19
Heb dit probleem ook gehad bij de vorige snelheidsverhoging. Toen een deal gesloten met de KPN dat ze bij me zouden komen kijken.. Lag het aan mij dan moest ik betalen, zoniet dan viel het onder service. Uiteindelijk zijn ze 2 keer wezen meten en een paar keer in de centrale aan het kloten geweest. Na 3 weken kwamen ze er achter dat een apparaat in de centrale niet goed functioneerde. Hierna geen problemen meer gehad. Bij mij hebben ze de storing dus heel netjes en zonder kosten opgelost. (de verbinding ging toen van 1024 naar 2048. haalde maar 80-120 kb/s)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

JvS>

Ik had mn proxy nog aanstaan :X
Haal nu 170KB/sec

maar de bekabeling ziet er idd mooi uit :p mooi rose kleurtje :D

[ Voor 39% gewijzigd door n00bs op 17-02-2005 12:45 ]

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 20:18
Ik zit bij zonnet, inmiddels Versatel. Regio Zuid-Brabant. De verhoging is vandaag doorgevoerd. Van 1,1 Mbps naar 1,6 Mbps.

Verwijderd

Ik heb 2 x een adsl fast aansluiting via xs4all over ISDN.
1 verbinding werkt na verhoging op ongeveer 7900/960, de andere slechts op 4800/900.
Dit is de snelheid die door de modem wordt aangegeven, testen bij speedtest.nl en alken bevestigen het snelheidsverschil.
Typisch is dat de langzaamste van de 2 op het dichtst bij de centrale gelegen adres is.

Alle standaard oplossingen heb ik geprobeerd:

Wisselen van de modems (standaard 510i)
Aansluiting rechtstreeks op blauwe KPN kabel zonder splitter
Vervangen alle kabels
Andere modem (linksys wag54g)
Notebook rechtstreeks op modem zonder netwerk/firewall etc.

Ik kan natuurlijk niet van KPN verwachten dat ze bij mij even de stoep komen opbreken om kabels te controleren, maar ik verwacht dat het probleem niet bij mij binnen zit maar ergens tussen de centrale en mijn huis.

Verwijderd

Na de snelheidsverhoging gaf mijn modem een snelheid van van 5920 kbit/s (640 kb/s) down en en een upstream van 960 kbit/s (104 kb/s) aan, ik dacht dat ik te ver van de centrale woonde (toch zo'n 3 KM) en dat de kwaliteit van mijn lijn slecht zou zijn en daarom niet hoger kon halen.
Totdat gister de stroom uitviel en mijn modem-router (st 510iv4) dus gereboot is en nu een snelheid aangeeft van 7136 kbit/s down en een upstream van 928 kbit/s (100 kb/s).
Volgens speedtest download ik nu ook met een snelheid van ruim 750 kb/s en bij het downloaden van een bin bestand van 50 MB geeft du meter 770 kb/s aan.
Dus zo'n reboot van je modem kan soms best wel schelen :Y)

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Heb dat zelf gisteren ook ervaren, na de verhoging kwam ik niet hoger dan 7584/1024. Gisteren modem weer eens gereset en kwam nu opeens op 8000/992.

Ik heb sterk het vermoeden dat 's nachts het modem hoger traint bij een reset dan overdag. Kan iemand die bevestigen?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
slaay schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:49:
Ik heb sterk het vermoeden dat 's nachts het modem hoger traint bij een reset dan overdag. Kan iemand die bevestigen?
Dat zou best kunnen.

Een van de factoren die je maximale snelheid bepalen is de aanwezigheid van andere dsl en isdn signalen in de kabelbundel waar jouw aderpaartje in zit. Naarmate er meer dsl signalen in de bundel zitten, wordt de invloed van onderlinge overspraak groter.

In de nacht zullen er wat dsl modems uit staan, zal er ook wat minder druk ge-isdn't worden enzovoorts.

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Hoe zit het eigenlijk met de ping? Ik heb Planet Comfort, haal na verhoging 355kb/s down en 85kb/sec up (exact 3200/768) en als ik bijv. met een vriend (die heeft Planet Advanced) Battlefield Vietnam speel is mijn ping 11ms en van hem 20-22ms, hoe kan dat...? Ik heb 3.2 mbit, hij 8mbit. :?

specs

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Boogieman82 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:09:
Hoe zit het eigenlijk met de ping? Ik heb Planet Comfort, haal na verhoging 355kb/s down en 85kb/sec up (exact 3200/768) en als ik bijv. met een vriend (die heeft Planet Advanced) Battlefield Vietnam speel is mijn ping 11ms en van hem 20-22ms, hoe kan dat...? Ik heb 3.2 mbit, hij 8mbit. :?
Afstand tussen hem en centrale? :?

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Hmmm ik zit 500mtr van de centrale, hoe ver hij zit weet ik niet

specs

Verwijderd

Ik word hier ook neit goed van.

Het is nu al 12 dagen geleden toen ik de snelheidsverhoging had. Sinds die snelheids verhoging download ik wel snel (357Kb/s). Mijn upload is erg triest. Is vaak maar iets van 20Kb/s

Nu zou ik eigenlijk 3200/768 moeten hebben maar aan de upload te zien heb ik nog lang geen 768Kbps. Denk dat ik nu ongeveer 190 ofzo heb :(

Als ik bij speedtest naar de connecties kijk, komt er vaak maar 100 of lager uit. Dit is dus erg slecht :(
Modem resetten helpt niet. Ik heb een Alcatel Speedtouch Home (tweaked naar Pro) modem.

Iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Ik heb zojuist nog een test gedaan.

Aangesloten zonder splitter.
Mn download ging van 7136 kbit/s naar 7680 kbit/s
Mn upload ging van 928 kbit/s naar 960 kbit/s

Dat scheelt dus nogal een hoop
Is het ook mogelijk dat zo'n splitter na verloop van tijd (2 jaar) "verslijt" en dat je bij een nieuwe splitter dus hogere snelheden kan halen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 23:23 ]

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:23:
Ik heb zojuist nog een test gedaan.

Aangesloten zonder splitter.
Mn download ging van 7136 kbit/s naar 7680 kbit/s
Mn upload ging van 928 kbit/s naar 960 kbit/s

Dat scheelt dus nogal een hoop
Is het ook mogelijk dat zo'n splitter na verloop van tijd (2 jaar) "verslijt" en dat je bij een nieuwe splitter dus hogere snelheden kan halen?
Dat kun je heel simpel testen: haal je splitter weg en sluit je modem rechtstreeks op je ISRA punt aan. Heb je nu een groot verschil tussen met en zonder splitter dan kun je overwegen een nieuwe te kopen en daarmee te vergelijken.

Verwijderd

slaay schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:29:
[...]

Dat kun je heel simpel testen: haal je splitter weg en sluit je modem rechtstreeks op je ISRA punt aan. Heb je nu een groot verschil tussen met en zonder splitter dan kun je overwegen een nieuwe te kopen en daarmee te vergelijken.
Dat heb ik dus gedaan als je goed leest :Y) vandaar dus mijn vraag of dat ding kan "verslijten"

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat scheelt naar mijn idee alles behalve "een hele hoop" 8)7. (10%) Als jij een splitter aansluit, sluit je ook een extra stekkertje, een extra stukje draad (lang? plat?) en dus je splitter aan, bij een 8mbit verbinding kan dat dit soort gevolgen hebben.

En nee, je spltter slijt niet, je splitter filtert alleen maar het dsl signaal van de telefonie uitgang af (laagdoorlaatfilter op 3-5khz denk ik).
Ja, ik rij nu even naar de centrale en koperdraad en soldeer ff een nieuwe aansluiting voor je 8)7.

Dude, dit ligt OF aan kpn (dan moet je die dus bellen) OF aan je eigen bekabeling (dan moet je dus op je ISRA testen) OF aan je modem (moet je 's kijken wat een ander modem doet). Dat is overigens pas 1298x in dit topic uitgelegd.

Als je het niet snapt, moet je misschien gewoon 0900 0244 bellen, wordt het je allemaal netjes uitgelegd

Verwijderd

JvS schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:47:
[...]
Dat scheelt naar mijn idee alles behalve "een hele hoop" 8)7. (10%) Als jij een splitter aansluit, sluit je ook een extra stekkertje, een extra stukje draad (lang? plat?) en dus je splitter aan, bij een 8mbit verbinding kan dat dit soort gevolgen hebben.

En nee, je spltter slijt niet, je splitter filtert alleen maar het dsl signaal van de telefonie uitgang af (laagdoorlaatfilter op 3-5khz denk ik).
[...]
Mja oke, het scheelt geen hoop maar wel iets en alle kleine beetje helpen 8)
Maar ik dacht dus dat zo'n ding ook wel kon verslijten na 2 jaar filteren

Verwijderd

Hier na de upgrade :
Speedtest
Download 834.2 KByte/sec (=6674 kbps)
Upload 104.1 KByte/sec (=833 kbps)
Connection 1198.0 Conn/min
Ping 6.0 ms

Volgens mij kan het niet hoger met een 8/1 lijntje van KPN 8)

Iig heb ik dit resultaat dagelijks sinds de upgrade. Mijn modem trainde eerst wel naar 928000 (90kb/s na test), maar na een firmware upgrade trainde het modem alsnog naar 1024000.
Ik gebruik dan wel een wat beter modem dan die standaard speedtouch bende (Draytek 2600+ ja ik weet het, hier zit ook een alcatel in :> ).
Overigens zit ik volgens die BBNED site op 291 meter van de centrale. SNR waarde is 10 en Loop Att is 7, beide wel redelijk laag, maar de lijn is stabiel en snel :o Ik ben tevreden KPN !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 01:13 ]

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

Len

Leeg

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:49:
Natuurlijk zijn KPN ADSL lijnen overboekt. Niet iedereen gebruikt 24/7 zijn volledige bandbreedte, dus KPN zou wel gek zijn als het betaalt voor zo veel niet-gebruikte bandbreedte. De overboeking varieert van 1:20 tot 1:40, zie ook http://www.tiscali-busine...nt/article/bpr/550912.htm (kon zo gauw even geen andere bron vinden).

Overigens merk je er in de praktijk vrij weinig van: ik heb nog nooit de maximumsnelheid van mijn ADSL-lijn niet kunnen halen.
Dit klopt 100% :)

MAAR toch is de de snelheid die je in het modem ziet staan de snelheid naar de ADSL centrale. Vanaf daar heb je overboeking. De lagere snelheid van de TS zou dus toch echt aan het koper in de grond kunnen liggen.

PS ik heb nu ook maar 928 / 6624, maar dat komt onderandere omdat ik ISDN heb, dan kan je ook NOOIT 1024 / 8096 halen.. (isdn gebruikt een grotere frequentieband dan analoog)

Free Tibet

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:34

MnM

Offtopic

Ik haal dit met me XS4ALL Fast ADSL op 420Mtr van de centrale volgens BBned

Downstream used ATM rate Fast : 7360 kbit/sec
Upstream used ATM rate Fast : 832 kbit/sec

RelCapacity downstream = 100 pct
NoiseMargin downstream = 5.5 dB
OutputPower upstream = 11.5 dBm
Attenuation downsteam = 9.0 dB
Operational Mode = 2

outputPower downstream = 9.0 dBm

Wat ik nu vreemd vind, is dat mijn upload op 832kbit blijft hangen, terwijl mijn download wel 7.3mbit is.
Ik heb als modem een Speedtouch Home->Pro ISDN wat tehoretisch 1Mbit/8Mbit moet kunnen trekken.

Ontopic:
Ik heb gister contact gehad met een KPN monteur (kennis van me) en die zei dat de telefoondienst een gegarandeerde dienst van de KPN is, en ADSL gegarandeerd is tot een lite abbonement, alles wat daarboven zit kan werken, maar hoeft niet. Vandaar dat je ook kunt switchen naar een lager abbo als je de snelheid niet kan halen.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb ook isdn
Ik kwam in eerste instantie niet verder met een speedtouch 510i tot 928/6600. Daarbij varieerde de download sterk, hij trainde ook een keer ergens rond de 6 en een keer rond de 5,5 duizend kbit.s. Oude speedtouch home>pro erop gaf 892/7700. Oude alcaltel splitter (isdn1000?) eraf en Speedtouch 510i erop geeft 892/7000. Nieuwere firmware erin geeft 892/7700. Hij traint download op 100 % upload op 98%. Vreemd dus dat ie die 928 niet meer haalt, toen trainde ie wel 100% upload. Maar goed het gaat om aan te geven dat je dus wel hoger kan met isdn. Ik zit op een 1200 meter van de centrale

[ Voor 10% gewijzigd door Bas! op 22-02-2005 14:55 ]

Verwijderd

Bas! schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:52:
Ik heb ook isdn
Ik kwam in eerste instantie niet verder met een speedtouch 510i tot 928/6600. Daarbij varieerde de download sterk, hij trainde ook een keer ergens rond de 6 en een keer rond de 5,5 duizend kbit.s. Oude speedtouch home>pro erop gaf 892/7700. Oude alcaltel splitter (isdn1000?) eraf en Speedtouch 510i erop geeft 892/7000. Nieuwere firmware erin geeft 892/7700. Hij traint download op 100 % upload op 98%. Vreemd dus dat ie die 928 niet meer haalt, toen trainde ie wel 100% upload. Maar goed het gaat om aan te geven dat je dus wel hoger kan met isdn. Ik zit op een 1200 meter van de centrale
Ik haal met isdn 7200/928 nu
En zit iig op 3KM van de centrale af.
Ook bij mij traint ie de upload maar op 97%

• Len
  • Laatst online: 10:13

Len

Leeg

Ik heb ook isdn
Je kan inderdaad hoger met isdn dan mijn waardes, maar je zult nooit de waardes halen als met analoog. Je hebt gewoon een kleiner frequentie gebied.

Mijn lage waarde komt niet omdat ik var van de kpn centrale zit (ik zie het gebouw bijna ;) ) Maar ik heb splitter en modem ver van elkaar zitten (kwam zo uit, en nu pas merk ik dat ik niet m'n max haal)

Free Tibet

Verwijderd

Iemand die ook in Woerden woont die kan bevestigen dat de snelheden hier nog niet verhoogd zijn? Alle omliggende dorpen zijn wel geupgrade lijkt het.

• eymey
  • Laatst online: 19-02 17:41
Ik zit hier op Xs4ALL FAST ADSL, ISDN. De centrale is Almere Stad - Hollandse Kant.

We hebben hier altijd de oude adsl-fast snelheden gehaald, zonder problemen. Sinds de vermeende 'upgrade' liep de snelheid terug naar de oude basic-achtige snelheden. Niet goed dus :(

Sinds vandaag lijkt het echter toch nog goed te komen. De snelheidsverhoging is merkbaar, ookal niet maximaal. Uit snelheidstests bij verschillende sites/servers blijkt de effectieve snelheid ongeveer 5800 kbps down en 800 kbps up.

Dit is dus lang niet volgens de specificaties. Maar ja, het is in ieder geval toch weer een substantiele verhoging en ik ben me er inderdaad ook zeer van bewust dat bij ADSL er gewoon veel factoren zijn die de snelheid kunnen beinvloeden. En wellicht is KPN nog aan het 'klooien' en verbetert de situatie zich nog verder.

Voorlopig heb ik op mijn Linux router een mooie HTB traffic shaping ingesteld met DOWNLINK=5740 en UPLINK=780 (voorzichtige instellingen, zodat Linux altijd de up- en download queues beheert) en iemand hier kan nu gerust met 75-80 kB/s uploaden zonder dat een ander hier bij het surfen iets van merkt. Toch een fijn resultaat :). En de effectieve downloadsnelheid is met deze shaping, als voor de rest niemand verkeer genereert, ong. 620 kB/s.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is dus lang niet volgens de specificaties.
Wel hoor, alles boven de 2mbit is volgens spec..

• eymey
  • Laatst online: 19-02 17:41
JvS schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:49:
[...]
Wel hoor, alles boven de 2mbit is volgens spec..
Ik bedoel meer "wat Xs4ALL/Mxstream belooft".

Ach... ben tevreden :D

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Reptile209
  • Laatst online: 08:58

Reptile209

- gers -

[...]
Vreemd dus dat ie die 928 niet meer haalt, toen trainde ie wel 100% upload. [...]
Voor jou - en anderen met een Speedtouch 510(i) - is deze link op speedtouch wel aardig: de 510 kan niet hoger (qua upload) dan 832 kb/s:
Up to 8Mbps downstream, 832kbps upstream.
Dus als je je volledige 928 wilt halen, zal je een ander modem moeten zoeken. Waarom het dan eerder/soms wel lukt, is me een raadsel...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

De speedtouch 510 met software versie 4.2 of hoger kan max 1024 kbit/s aan hoor

Bron

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 18:28 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

yep. het staat dan wel niet in de specificaties maar de modems halen het wel :)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:53:
Ik word hier ook neit goed van.

Het is nu al 12 dagen geleden toen ik de snelheidsverhoging had. Sinds die snelheids verhoging download ik wel snel (357Kb/s). Mijn upload is erg triest. Is vaak maar iets van 20Kb/s

Nu zou ik eigenlijk 3200/768 moeten hebben maar aan de upload te zien heb ik nog lang geen 768Kbps. Denk dat ik nu ongeveer 190 ofzo heb :(

Als ik bij speedtest naar de connecties kijk, komt er vaak maar 100 of lager uit. Dit is dus erg slecht :(
Modem resetten helpt niet. Ik heb een Alcatel Speedtouch Home (tweaked naar Pro) modem.

Iemand die mij kan helpen?
Ik heb precies hetzelfde. Mijn download is gewoon goed +/-350-360KB/s, maar mijn upload schommelt tussen de 20-35KB/s. Ik heb ook een alcatel speedtouch Home van 3 jaar oud. Ik heb geprobeerd te zoeken naar een nieuwe firmware, maar dat mocht ook niet baten. Ik woon zo'n 1417 meter van de centrale af, maar volgens mij zou je de maximale snelheid gewoon moeten kunnen halen

In de specificaties staat er dat dit type modem tot een upload van maximaal 862 kb/s aan kan. Is dit echt zo of word het echt een nieuwe modem aanschaffen als ik de maximale upload wil benutten?

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

MnM schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:03:
Offtopic

Ik haal dit met me XS4ALL Fast ADSL op 420Mtr van de centrale volgens BBned

Downstream used ATM rate Fast : 7360 kbit/sec
Upstream used ATM rate Fast : 832 kbit/sec

RelCapacity downstream = 100 pct
NoiseMargin downstream = 5.5 dB
OutputPower upstream = 11.5 dBm
Attenuation downsteam = 9.0 dB
Operational Mode = 2

outputPower downstream = 9.0 dBm

Wat ik nu vreemd vind, is dat mijn upload op 832kbit blijft hangen, terwijl mijn download wel 7.3mbit is.
Ik heb als modem een Speedtouch Home->Pro ISDN wat tehoretisch 1Mbit/8Mbit moet kunnen trekken.
Ik heb (op de zaak) ook een SpeedTouch Home ISDN en mijn Noise Margins zijn zo mogelijk nog lager dan die van jou. Soms maar 3.0dB... :X

Ik heb op verschillende plekken gelezen dat het minstens 6 tot 10 dB moet zijn.
De verbinding is op zich OK, ware het niet dat ik maar zo'n 560KB/s download en 80KB/s upload haal.

Zou die lage Noise Margin debet zijn aan het feit dat ik niet hoger kom?
Heb al vanalles geprobeerd om dat getal hoger te maken, zonder resultaat. Kabels korter gemaakt, splitter er tussenuit, dat soort dingen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Tachyon schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:17:
[...]
Ik heb (op de zaak) ook een SpeedTouch Home ISDN en mijn Noise Margins zijn zo mogelijk nog lager dan die van jou. Soms maar 3.0dB... :X
Ik heb zelf ook XS4ALL Fast ADSL met een Speedtouch HOME ISDN maar mijn snelheden zijn ook niet wat ze moeten zijn: 618 KB/sec down en 80 KB/sec up (ipv ca. 833/107)

Deze gegevens heb ik uit m'n modem kunnen halen, ik begrijp alleen de betekenis er niet echt van, kan iemand dit uitleggen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate    :  7364 kbit/sec
Attainable Atm rate     :  6912 kbit/sec
Used line rate          :  7336  kbit/sec
Fast used Atm rate      :  6912 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :     100
Noise Margin          :    2 dB
Line attenuation        :    36 dB
Output Power          :    19 dBm

Heeft het nut m'n modem te vervangen of is m'n adsl lijn gewoon klote? is hier nog iets aan te doen.

• bjck
DyStiC schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:48:
[...]

Ik heb zelf ook XS4ALL Fast ADSL met een Speedtouch HOME ISDN maar mijn snelheden zijn ook niet wat ze moeten zijn: 618 KB/sec down en 80 KB/sec up (ipv ca. 833/107)

Deze gegevens heb ik uit m'n modem kunnen halen, ik begrijp alleen de betekenis er niet echt van, kan iemand dit uitleggen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate    :  7364 kbit/sec
Attainable Atm rate     :  6912 kbit/sec
Used line rate          :  7336  kbit/sec
Fast used Atm rate      :  6912 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :     100
Noise Margin          :    2 dB
Line attenuation        :    36 dB
Output Power          :    19 dBm

Heeft het nut m'n modem te vervangen of is m'n adsl lijn gewoon klote? is hier nog iets aan te doen.
Wat een thread zeg!

Allemaal echte hollanders ofzo hiero. Je krijgt bijna het dubbele voor dezelfde euro's en nog is het niet goed als je niet de max haalt....

Als je bekabeling intern inorde is en netjes/optimaal is er niets aan te doen. Firmware van je modem op orde hebben met de jusite / aanbevolen versie kan heel soms enkele Kbps uitmaken. De nieuwste firmware is niet altijd direct de beste!

Vuistregeltje is overigens dat elke dB Line attenuation (downstream) 100 meter koplijn is. Dus zoals hier gequote is ~3600 meter! koperlijn dan is die ruim 7000Kbit toch onwijs netjes ?!? Het zijn wide-open lijnen. Elke lijn loopt op het maximale wat mogelijk is.

Het dit is niet volgens specificaties 'gemiep' slaat geen hout. Lees de techniek. Lees het sterretje achter de snelheid op de product specificatie van je ISP.

Enige oplossing is 's nachts stiekum de centrale dichterbij plaatsen of verhuizen.

* bjck leest 80% gezanik en gezeur over iets wat je krijgt zomaar.

• upstream van 640 tot 1024Kbps is heel normaal. Veel gezien is 832 & 896Kbps. Afhankelijk van veel factoren en aansluit(on)kunde.
• extreem lage upstream (zeg < 512Kbps) is vaak slechte interne aansluiting (90% van de gevallen)
• officieel is PSTN 832Kbps en ISDN 640Kbps de maximale upstream. sommige fabrikanten melden dat als maximaal en kan hoger. andere vermelden de top waarde van 1024Kbps wat alle modems opzich kunnen (als de omstandigheden het toelaten in die 5% van de gevallen).
• SNR van van een wide-open lijn zal altijd minimaal zijn. Er is geen "minimaal X" waarde. 3dB of hoger is prima. 6dB of hoger is nog beter. veel hoger dan 10 hooguit 12dB zal je niet zien op wide-open lijnen omdat alles maximaal loopt natuurlijk. maar ook 2dB kan prima werken als je lijn stabiel is zonder enorm veel errors.
• maak je niet druk om errors! dat doet je modem wel voor je als het echt te-erg wordt/is door lager te verbinden.
• modem zakt in snelheid, niet constant rebooten! (zie puntje hierboven of herzie je aansluitkunsten voor verbetering)

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 23-02-2005 21:22 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij traint download op 100 % upload op 98%. Vreemd dus dat ie die 928 niet meer haalt, toen trainde ie wel 100% upload.
Heb je op die 510i al eens de maxbitspertoneUS op 14 gezet? Het zal wel een onstabiele verbinding opleveren, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

code:
1
[adsl]=>config maxbitspertoneUS=14

De modem trained dan automatisch opnieuw in.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

@ bjck: je hebt wel een beetje gelijk hoor... ;)
Maar... ik klaag en zeur niet zozeer, maar probeer een en ander te tweaken. Het laatste wat ik zal doen is bij KPN of XS4ALL klagen dat het allemaal niet snel genoeg gaat...

Ik ben op de hoogte van het feit dat je in lang niet alle gevallen de maximale snelheid zult halen en daar kan ik ook prima mee leven. Het is gewoon dat ik dacht dat mijn extreem lage Noise Margin wel eens de oorzaak zou kunnen zijn dat ik maar 560KB/s haal. Als ik die margin omhoog zou kunnen krijgen haal ik misschien wel hoger.

Maar als ik zie dat DyStiC maar 2.0 dB haalt en toch een stuk sneller kan downloaden heb ik daar niet zoveel vertrouwen meer in. Als ik de snelheden zou halen die DyStiC haalt zou ik zeer tevreden zijn; dus die moet echt niet zeuren... ;)

• bjck
Tachyon schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:30:
@ bjck: je hebt wel een beetje gelijk hoor... ;)
Maar... ik klaag en zeur niet zozeer, maar probeer een en ander te tweaken. Het laatste wat ik zal doen is bij KPN of XS4ALL klagen dat het allemaal niet snel genoeg gaat...

Ik ben op de hoogte van het feit dat je in lang niet alle gevallen de maximale snelheid zult halen en daar kan ik ook prima mee leven. Het is gewoon dat ik dacht dat mijn extreem lage Noise Margin wel eens de oorzaak zou kunnen zijn dat ik maar 560KB/s haal. Als ik die margin omhoog zou kunnen krijgen haal ik misschien wel hoger.

Maar als ik zie dat DyStiC maar 2.0 dB haalt en toch een stuk sneller kan downloaden heb ik daar niet zoveel vertrouwen meer in. Als ik de snelheden zou halen die DyStiC haalt zou ik zeer tevreden zijn; dus die moet echt niet zeuren... ;)
Elke koperlijn is anders qua karakteristieken en waarden. Je SNR omhoog krijgen is niet heel moeilijk. Vraag je ISP of ze je op een 512/256 snelheid willen configureren en je hebt opeens een SNR van ruim 30 of misschien wel 40dB ;)

Je lijn loopt maximaal op de snelheid, daarbij zal je SNR dus altijd minimaal zijn. En er zijn nog meer (veel meer) factoren die een rol spelen bij het maxima van je linesync (snelheid). Niet blind staren op verbetering is mijn advies.

Heel snel even testen:

• je modem direct op ISRA zonder splitter met een kort en (en een tweede om het uit te sluiten) kabeltje. natuurlijk zonder splitter en zonder telefonie apparatuur en zonder (loze) aftakkingen.
• snelheid en stabiliteit vergelijken met jou bekabeling en de snelheid & stabiliteit daarmee.

Bij weinig verschil niets aan veranderen en je er niet meer druk om maken. Of verhuizen en hopen ;) Voor garanteis op lijnsnelheiden en voor garanties op beschikbaarheid van bandbreedte zijn hele andere producten op de markt dan consumenten DSL ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 23-02-2005 21:41 ]

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Als ik de snelheden zou halen die DyStiC haalt zou ik zeer tevreden zijn; dus die moet echt niet zeuren... ;)
Hehe ik probeer ook maar het onderste uit de kan te halen hoor ;-)
ik vroeg het me net als jij gewoon af, zou toch zonder zijn van de eventueel onbenutte KBtjes hé :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[....] Ik ben op de hoogte van het feit dat je in lang niet alle gevallen de maximale snelheid zult halen en daar kan ik ook prima mee leven. Het is gewoon dat ik dacht dat mijn extreem lage Noise Margin wel eens de oorzaak zou kunnen zijn dat ik maar 560KB/s haal. Als ik die margin omhoog zou kunnen krijgen haal ik misschien wel hoger.
Naarmate de snelheid hoger wordt, wordt de noise margin (signaal/ruis verhouding) lager. Dat is een wetmatigheid die Shannon in 1948 al helemaal wiskundig had uitgewerkt.

De moderne dsl modems halen die Shannon limiet met een akelige nauwkeurigheid.

Verwijderd

JVS had mij al een tip gegeven en dat heeft misschien gewerkt voor mij.

Hij zei dat ik even moest inloggen op @adsltest met een willekeurig password.
Dat deed ik, maar ik kon niks openen (pagina's).
Wel las ik in mijn modem (E-Tech) dat hij trainde op 7616 kbps down en 926 kbps up.
Toen heb ik mijn Planet Advanced account er weer terug in gezet, voorheen bleef ik steken op 5420 kbps down en 620 up, dus zo'n 620kb/sec down op speedtest.

Tot mijn verbazing trainde mijn modem op de zelfde snelheden terwijl die 8000 / 896 had moeten doen.
Ik besloot een factory default te doen, voerde alles opnieuw in en opeens deed ie 850 kb/sec down _/-\o_
Speedtest gaf nu dik 6800 kbps down en ook weer 620 up.

Moet er wel bij opmerken dat ik 10 min daarna mijn mail checkte en KPN had een lijntest gedaan >:)

Je kan het dus proberen om even alles er opnieuw in te gooien.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Bij weinig verschil niets aan veranderen en je er niet meer druk om maken. Of verhuizen en hopen ;)
Ik heb inderdaad weinig tot geen verschil gemerkt tussen directe aansluiting op het ISRA-punt en met alles aangesloten. En ik ben inmiddels ook wel gerustgesteld over die lage signaal/ruis-verhouding :)
Dus ik ga het zo laten en van mijn toch wel redelijk snelle verbinding genieten :)

Het toeval wil ook nog eens dat we over een paar maanden inderdaad gaan verhuizen, dus wie weet wat er nog in het vat zit (of juist niet)..... ;)

In ieder geval nog bedankt voor je nuttige info.

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:05:
JVS had mij al een tip gegeven en dat heeft misschien gewerkt voor mij.

Hij zei dat ik even moest inloggen op @adsltest met een willekeurig password.
Dat deed ik, maar ik kon niks openen (pagina's).
Wel las ik in mijn modem (E-Tech) dat hij trainde op 7616 kbps down en 926 kbps up.
Toen heb ik mijn Planet Advanced account er weer terug in gezet, voorheen bleef ik steken op 5420 kbps down en 620 up, dus zo'n 620kb/sec down op speedtest.

Tot mijn verbazing trainde mijn modem op de zelfde snelheden terwijl die 8000 / 896 had moeten doen.
Ik besloot een factory default te doen, voerde alles opnieuw in en opeens deed ie 850 kb/sec down _/-\o_
Speedtest gaf nu dik 6800 kbps down en ook weer 620 up.

Moet er wel bij opmerken dat ik 10 min daarna mijn mail checkte en KPN had een lijntest gedaan >:)

Je kan het dus proberen om even alles er opnieuw in te gooien.
Mag niets uit maken. Herstarten van het apparaat laat hem ook volledig opnieuw opstarten en intrainen.

Verwijderd

Bij mij is de snelheidsverhoging er nóg niet door :(

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:09:
Bij mij is de snelheidsverhoging er nóg niet door :(
Heb je al contact met je provider/KPN opgenomen?

Pagina: 1