[Outlook 2003] terug naar 2000

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik gebruik Outlook (en Excel, Word, Powerpoint) 2003, maar Access 2000. (Reden is: ik heb een aantal databases gemaakt die op andere lokaties draaien waar geen Access 2003 is)

Nu merk ik regelmatig dat op de een of andere manier Access 2000 databases corrupt raken (en dan NIET iets wat te fixen is met comprimeren!! er gaat iets vreemd mis met de VBA-code, krijg allemaal rare meldingen en dan kan ik de db dus gewoon opnieuw gaan maken door alles in een nieuwe DB te importeren :( andere mogeljkheid is er niet)

Op een laptop met Access 2000 en helemaal GEEN office 2003 heb ik dit probleem nog nooit gezien in al die jaren dat ik met Access 2000 werk)

Daarom wil ik terug naar volledig Office 2000 (voldoende functionaliteit), alleen: ik krijg de Outlook gegevens (mail, contacts, agenda) niet teruggezet, en rechtstreeks 2003 .pst bestanden werken niet in 2000

Dus: hoe Outlook tuergzetten naar 2000?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maak een nieuwe pst aan die compatibel is met Outlook 97-2002. Kopieer je e-mails, notities, taken, agenda vervolgens naar die pst en open die pst vervolgens in Outlook 2000.

• Stefke
Handmatig kopieren (overslepen?) of is er een menuactie voor oid? (Heb nog niet zoveel ervaring met Outlook, altijd Express gebruikt voor alleen mail)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 11:37
Uhmm en als je het via "Bestand - Importeren en Exporteren" doet :? Zo ben ik ook eens (tijdelijk) teruggegaan van 2003 naar 2000 en dat werkt gewoon hoor.

• Stefke
]-[Skinlab]-[ schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:59:
Uhmm en als je het via "Bestand - Importeren en Exporteren" doet :? Zo ben ik ook eens (tijdelijk) teruggegaan van 2003 naar 2000 en dat werkt gewoon hoor.
Je kunt alleen "export to a file"doen, dat wordt .pst (niet comp.), of naar .txt/excel/access., maar dan moet ik alle mappen los exporteren (>40 mailmappen, contacts, agenda). Niet alleen een hoop werk, maar je maakt ook een hoop fouten als je effe niet oplet. Ik kan iig niet de gehele Perosnal Folders in 1x selecteren.

Goed, als er geen andere manier is zal het moeten, maar eerst effe kijken of dat handiger gaat (de optie met nieuwe persoonlijke mappen lijkt me wel iets)

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 08-02-2005 14:04 ]

• Stefke
lama, het heeft geen zin. BLijkbaar worden met Outlook 2000 (office 2000) geen MAPI-clients geinstalleerd, daardoor kan ik vanuit access geen koppeling maken naar de gegevens in Outlook.
Ik kan wel selecteren import uit Exchange() of Outlook(), maar dan gebeurt er niks

In Outlook 2003 worden deze wel geinstalleerd.

Ik zal dus toch de combinatie Access (Excel, Word) 2000 en Outlook 2003 moeten gebruiken, ook op die laptop. Ik hoop alleen dat als ik alléén Outlook 2003 gebruik dat ik dan niet dat probleem in Access krijg (met kapotte dbs) :/

Alleen de MAPI van 2003 installeren (voor de verbinding met Access, en dan Outlook 2000 gebruiken) lukt me niet

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 08-02-2005 15:15 ]

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 20:15
*Schop*

We zitten hier op een netwerk met Outlook 2002 via Exchange.
Nu heeft iemand test gedraaid met Outlook 2003 en gaat nu weer terug naar Outlook 2002.
Hoe zorg ik ervoor dat zijn Agenda, Mail en Contacts ook goed worden teruggezet ivm het ander soort .pst bestand?

Antwoord kon ik niet vinden in de search/google of MS. Allemaal advies om Outlook 2002 bestand aan te maken in Outlook 2003. Maar hoe gaat dit via Exchange?

AULXJMHR

• Stefke
Exchange regelt toch alleen maar het mailverkeer en de "online" inbox/mappen van iemand? Je kunt altijd een persoonlijk bestand (van oudere versie dan 2003) aanmaken dat lokaal staat en daar alle mail in zetten, slepen dus.

Nog even terugkomend op mijn openingspost: sinds kort heb ik weer Access 2000 en Office 2003 (incl. Access 2003) geinstalleerd, dit topic was ik helemaal vergeten.
Vorige week had ik weer hetzelfde probleem (of in ieder geval vergelijkbaar): een database die ik eerder had gemaakt was bijna niet meer te gebruik door een VBA-probleem waardoor ik continue de meest vreemde foutmeldingen kreeg.
UIteindelijk bleek het om één rapport te gaan dat ik gelukkig nog niet echt af had; verwijderen en opnieuw maken heeft geholpen.

Nu ik echter dit topic weer lees ben ik toch bang dat de combinatie Access 2000 en Office 2003 dit veroorzaakt.

Inmiddels ben ik erachter dat je vanuit Access 2003 zonder conversie Access 2000 databases kunt bewerken, dus met dat in het achterhoofd zou ik Access 2000 niet meer nodig hebben.

Maar ja, zou dit vervelende probleem (waarbij ik dus het risico loop dat databases onherstelbaar beschadigen) dan niet meer voorkomen? Met alleen Access 2003 dus?
Wellicht wordt het JUIST veroorzaakt door het werken vanuit Access 2003 in een database van Access 2000 (alhoewel ik dat volgens mij nog niet echt gedaan heb).

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 20:15
stefijn schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:36:
Exchange regelt toch alleen maar het mailverkeer en de "online" inbox/mappen van iemand? Je kunt altijd een persoonlijk bestand (van oudere versie dan 2003) aanmaken dat lokaal staat en daar alle mail in zetten, slepen dus.
Dus in principe zou ik zonder problemen Outlook 2003 kunnen deinstalleren en Outlook 2002 er weer op kunnen zetten?

AULXJMHR

Pagina: 1