ok ik had er een nieuwe bios ingeflashed (alleen ik kan de recenste bios niet vinden, alleen voor de nieuwere versies van het mobo, het betreft hier een P4 VXAD versie 1.0C) , in het moederbord. en nu kan ik uit 103, 107 110 133 134 kiezen. hij draait nu op 110, maar als ik em op 133 zet, loopt ie vast. is er een manier om em op 120 ofzo te krijgen?
Verwijderd
gewoon voltage de lucht in schroeven.
en je kan kijken of het niet aan je geheugen ligt door een divider in te stellen zodat je geheugen langzamer draait
zijn vorige topic van 2 dgn geleden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1007100
en je kan kijken of het niet aan je geheugen ligt door een divider in te stellen zodat je geheugen langzamer draait
zijn vorige topic van 2 dgn geleden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1007100
ECS P4VXAD 1.0C
P4 1.7Ghz
XFX 6800LE 16x1.6
Creatvie SB 5.1 live
Wrom dat topic werd gesloten weet ik niet
als ik de voltage verhoog, dan overclock ik heb toch niet?
P4 1.7Ghz
XFX 6800LE 16x1.6
Creatvie SB 5.1 live
Wrom dat topic werd gesloten weet ik niet
Verwijderd
Nee, maar de kans zit er wel in dat je systeem dan stabieler draait.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:53:
Lijkt me duidelijkApen-nootjes schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:25:
Idd... gewoon een keer de FAQ van dit subforum doorlezendan zal je al een stuk verder komen
Verder zijn de vraagjes toch wel erg basic... vandaar dat deze op slot gaat
Dat topic werd gesloten omdat je vragen zo basic waren dat ze gewoon in de FAQ te vinden waren. Je laat nu ook niet zien dat je inmiddels kennis hebt genomen van de FAQ en je weet volgens mij ook nog niet wat er van je verwacht wordt voordat je gaat posten, want je startpost vraag weer om sluiting van dit topic!
Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos
FSB aanpassen: het veranderen van de FSB kun je gewoonlijk via het moederbord doen. Over het algemeen hoef je hiertoe slechts de BIOS in te duiken en dan de FSB goed te zetten, heel zelden kun je dat alleen middels dipswitches of jumpers doen, zoals bij veel oudere moederborden het geval is. In de handleiding van het moederbord staat gewoonlijk ook in detail uitgelegd hoe je de FSB kunt aanpassen.
Dat kon ik dus niet
maar nu is dus de vraag: wrom is er geen tussenstap en kan ik het ook anders doen, softwarematig ofzo
Dat kon ik dus niet
Wat voor merk moederbord heb je?
Gigabyte heeft namelijk een overkloktooltje om onder windows te gebruiken en ik geloof dat elk 'beterder' merk(geen asrock zeg maar) dat niet zuinig is met eigen software dat ook heeft.
Dit is echter niet echt stabiel !
Gigabyte heeft namelijk een overkloktooltje om onder windows te gebruiken en ik geloof dat elk 'beterder' merk(geen asrock zeg maar) dat niet zuinig is met eigen software dat ook heeft.
Dit is echter niet echt stabiel !
Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos
Tsja.. dat kan je dan niet doen omdat je moederbord dit niet ondersteund. Het is te oud hiervoor. Alleen moederborden die een paar jaar oud zijn hebben deze ondersteuning, jouw moederbord kan dat dus duidelijk nog niet... Het is heel normaal dat je dan alleen maar kan kiezen tussen de 100 en 133 Mhz FSB. Dit had je overigens ook kunnen vinden met de searchVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:02:
FSB aanpassen: het veranderen van de FSB kun je gewoonlijk via het moederbord doen. Over het algemeen hoef je hiertoe slechts de BIOS in te duiken en dan de FSB goed te zetten, heel zelden kun je dat alleen middels dipswitches of jumpers doen, zoals bij veel oudere moederborden het geval is. In de handleiding van het moederbord staat gewoonlijk ook in detail uitgelegd hoe je de FSB kunt aanpassen.
Dat kon ik dus nietmaar nu is dus de vraag: wrom is er geen tussenstap en kan ik het ook anders doen, softwarematig ofzo
Het overklocken via software is ook heel erg veel besproken al hier op GoT en zal je dan dus ook makkelijk kunnen vinden
Veel succes!
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()