Toon posts:

HP 2550 Smartchip resetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP 2550 color laserjet. De printer geeft erg mooie resultaten en de prijs per pagina is nog redelijk te doen. Nu heb ik wat losse toner op de kop kunnen tikken om de print prijs nog wat naar beneden te schroeven. Ik heb mijn gele toner zonder al te veel moeite kunnen bijvullen. Nu hoopte ik dat nadat de printer dacht dat de toner leeg zou zijn ik gewoon door zou kunnen printen..... Helaas is dit niet het geval.
Nu ben ik naar een methode opzoek om die chips die op je toner zit, en dus bijhouden hoeveel toner er nog inzit, te resetten of te omzeilen.
Is er iemand die enige informatie heeft over: de werking van deze chips, het protocol dat gebruikt wordt om met de printer te communiceren of een manier weet om je printer voor de gek te kunnen houden?

Verwijderd

Ik heb ook een Color Laserjet 2550L en ben juist op zoek naar een manier van het bijvullen van de cartridges. De chips schijnen los verkrijgbaar te zijn die bijhouden hoe vol ie is. Vaak zijn ze ook te resetten met een algemene reset van de printer.
Kan jij me iets meer uitleggen over hoe de cartridges bij te vullen?