Ik ben op zoek naar een manier om mbv reguliere expressies een XML element te vinden waarbij een bepaald attribuut ontbreekt. Neem bijvoorbeeld een XML element <appel> nu wil ik graag dit element vinden als het attribuut 'type' ontbreekt. <appel type="fruit"> moet genegeerd worden maar <appel soort="granny"> moet gevonden worden.
Nu heb ik de referentie naar reguliere expressies er helemaal op doorzocht, maar ik kan alleen maar vinden hoe ik iets WEL match, niet hoe ik het omgekeerde bereik.
om even een kort voorbeeld te geven zal de expressie <appel[^t>]*type="fruit"[^>]*> een element vinden waar het type wel ingesteld is. Nu ben ik dus op zoek naar een expressie die appel vindt zonder het attribuut type
Nu heb ik de referentie naar reguliere expressies er helemaal op doorzocht, maar ik kan alleen maar vinden hoe ik iets WEL match, niet hoe ik het omgekeerde bereik.
om even een kort voorbeeld te geven zal de expressie <appel[^t>]*type="fruit"[^>]*> een element vinden waar het type wel ingesteld is. Nu ben ik dus op zoek naar een expressie die appel vindt zonder het attribuut type
[ Voor 24% gewijzigd door RwD op 08-02-2005 13:01 ]