Toon posts:

Meest geavanceerde Laptop vh moment?!

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook zoek naar de laptop met de meest opzienbarende specificaties van het moment. Prijs speelt hierbij geen rol..

Beter dan deze heb ik nog niet aan kunnen treffen:

(http://nl.computers.toshi...UCT_ID=95774&DISC_MODEL=0)

Nu dus deze :)

http://vaio.sony-europe.c...+Series&product=VGN-A317S

Graag wil ik jullie hulp bij mijn zoektocht!

Alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 12:56
1: Waarom :? 8)7
2:opzienbarend how, batterijduur? gewicht? kloksnelheid? videokaart?

Zo kan ik nog wel even doorgaan zegmaar...
Dus vertel eens :)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwachte prijs staat er, is deze welleens leverbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzienbarend op een aantal punten:

- 17 inch breedbeeld is een must
- maximale cpu snelheid
- intern geheugen maximaal
- gewicht
- snelle videokaart
- batterijduur
- multi dvd-drive, zo snel mogelijk schrijven van zowel + als - en dubbel layer

De hierboven gegeven volgorde is ook volgorde van prioriteit

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:35:
Opzienbarend op een aantal punten:

- 17 inch breedbeeld is een must
- maximale cpu snelheid
- intern geheugen maximaal
- multi dvd-drive, zo snel mogelijk schrijven van zowel + als - en dubbel layer
- snelle videokaart

Deze specs zijn belangrijker dan het gewicht, maar bij vergelijk van vergelijkbare specs zal gewicht de doorslag geven...
En batterijduur is niet van belang?
Ik zou zelf nooooit die laptop met een P4 3.4GHz processor kopen, man, dat ding slurpt echt stroom... :+
Ik zou een Centrino veel geavanceerder vinden dat deze, de definitie van geavanceerd is ook een beetje divers dus.

Btw, kijk ook eens naar de alienware laptops... :9

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Met stom is...

Zoek idd eens tussen de alienware's, als prijs toch geen probleem is :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 13:44

Nietzman

Woei!

Een laptop koop je toch niet voor brute kracht? Dan kun je beter een PC halen.

Maargoed, als geld geen rol zou spelen... Zo'n powerbook met alle extra's erop is een behoorlijk bruut beest. :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat de laptop via een groothandel te verkrijgen moet zijn... laat ik het anders stellen... welke laptop zouden jullie nu kopen als de prijs er niet toe doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

http://www.apple.com/nl/powerbook/index.html
Zoiets? Laptop met 17" scherm vind ik toch opzienbarend...
Ik denk dat jij eens alle eisen van dat ding op een rijtje moet gaan zetten. Wat wil je met je laptop? Wil je er alleen documentjes op bewerken, of ga je d'r dagelijks op zitten 3d modelleren....

[ Voor 50% gewijzigd door RSpliet op 08-02-2005 12:48 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mac is geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nette Sony Vaio A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:45:
het probleem is dat de laptop via een groothandel te verkrijgen moet zijn... laat ik het anders stellen... welke laptop zouden jullie nu kopen als de prijs er niet toe doet?
Eentje van Alienware of Falcon Northwest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sony Vaio heb ik inderdaad ook bekeken, alleen valt mij hier het intern geheugen een beetje tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de T42 van IBM een van de meest geavanceerde laptops.

Waarom?

- Pentium M processor zorgt voor een lager stroomverbruik
- Zeer sterke magnesium case, zodat je hardware goed beschermd is
- Verkrijgbaar met Flexview 1400 * 1050 resolutie
- Standaard 5400 rpm harddrive en de mogelijkheid voor een 7200 rpm
- De beste garantie en service van alle laptopfabrikanten

Het hangt er zoals je hierboven al leest nogal vanaf wat je zelf belangrijk vindt aan een laptop. Ik zou persoonlijk ook nooit een laptop met een desktopprocessor kopen en ook geen 17 inch scherm. Zo'n scherm is zwaar en het vreet stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:45:
Als desktopvervanger of echt als laptop om mobiel te gebruiken? Als ik een laptop zou kopen voor mobiel gebruik zou het iig een Centrino worden dus, zeker weten! En als de prijs er niet toe doet zou ik dus vrij snel naar alienware gaan kijken.
Neem bijvoorbeeld een Alienware Sentia, kun je best leuk configureren, Processor tot de Intel Pentium M 755, tot 2GB RAM, tot 100GB HDD, 8x Dual Layer DVD brander... overigens is deze niet met een 17" scherm.
Moet het een desktopvervanger worden zonder budgetbeperking zou ik gaan kijken naar de Alienwaer Area-51m 7700, die is er met 17" scherm, kun je uitrusten met een processor tot de Intel Pentium 4 Processor 560J (3.6GHz), 2GB DDR2, GeForce 6800Go / Ati mobile X800, en zelfs met een RAID0 array van 2x 100GB.

[/geilen-op-te-dure-hardware-modus]

Denk niet dat dit via de groothandel te krijgen is :+ Ook een beetje vaag dat je dat argument er nu ineens bij geeft.

Overigens, wat heeft het voor nut als ik aangeef wat voor laptop ik zou kopen als de prijs niet uitmaakte? Iedereen heeft zijn eigen wensen, dat zou je zeker op GoT al hebben moeten merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

Een heel lichte :)
Momenteel werk ik op een nieuwe IBM Thinkpad, en ik kan niet ontevreden zijn over het gewicht en de omvang. Ultradun, geintegreerd lampje in de monitor (voor als je in het donker wil typen) shockprotection (HD gaat op pauze, als er teveel resonantie is) :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 22:17
Zo extreem vind ik die Toshiba niet. De titel "extreme laptop" gaat volgens mij volledig naar de D900T van Promedion. Maar je betaald wel de prijs :) Configureerbaar naar wens!
Het verbaast mij hoe weinig het merk gekend is. Mocht ik het geld hebben... >:) :P
En niet te vergeten, gemakkelijk te verkrijgen in Nederland en België: http://www.promedion.nl/

De voornaamste verschillen:
Toshiba Satellite P20-771Promedion P900T
CPUP4 3.4 GHzP4 3.2 GHz tot P4 3.8 GHz
HD80 GBSATA 2 x 80 GB als 2 aparte volumes of als RAID 0/1
Beeldscherm17" Wide View 16:10 TFT kleurenscherm 17" breedbeeld TFT-scherm 16:9 WSXGA+ resolutie 1680x1050 (extra helder + extra brede kijkhoek)
GPUnVidia Go5700nVidia Go6800 PCI-e
Audio16 bit stereo - ingebouwde stereo speakers - Harman Kardon, Dolby Digital (AC-3) soundIntel Azalia High Definition Audio met 8 kanalen analoog uitgangen (7.1)
4 ingebouwde stereo speakers + interne subwoofer voor 4.1 surround sound
Audio DJ-buttons (speelt ook CD/MP3 als de D900T uit staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit lijkt me ook wel de moeder aller notebooks:

Promedion D900T
• Pentium 4 - 540 (3,2Ghz)
• Nvidia 6800 - 256MB (PCI Express 16x)
• 2x 80GB SATA 150 - 5400RPM - RAID0/1
• 1GB DDR2 533 Memory
• DVD +/- Writer
• WLAN 54Mbps
• Bluetooth
• 17" TFT 1680x1050
• TV Tuner
• Gigabit ethernet
• NUMERIEK keypad! :)
• (Ingebouwde webcam)

///ik had die post hierboven NIET gezien, ik zweer het :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als je het fijn vind om op een koelkast te werken wel, je krijgt er zelfs magneetjes bijgeleverd voor je handdoeken.

Als er iets belangrijk is aan een laptop imo, is dat die ook dun is. Daar is al niet zoveel in te vinden, dus dan kom je bij Acer uit, (De nieuwe Acer lijn is subliem .. maar nog niet uit), of bij een Sony Vaio A (welke je met meer geheugen kunt selecteren), of een select gezelschap Toshiba.

Als ik nu zelf de keuze had zou ik voor een Sony Vaio A gaan, met 1GB geheugen :) De Acer performed dacht ik beter (maar wie merkt dat nou die 0.0001%), maar looks zijn ook belangrijk. Het scherm van de Sony Vaio is echt retegoed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:00:
dit lijkt me ook wel de moeder aller notebooks:

Promedion D900T
• Pentium 4 - 540 (3,2Ghz)
• Nvidia 6800 - 256MB (PCI Express 16x)
• 2x 80GB SATA 150 - 5400RPM - RAID0/1
• 1GB DDR2 533 Memory
• DVD +/- Writer
• WLAN 54Mbps
• Bluetooth
• 17" TFT 1680x1050
• TV Tuner
• Gigabit ethernet
• NUMERIEK keypad! :)
• (Ingebouwde webcam)

///ik had die post hierboven NIET gezien, ik zweer het :D
Great minds think alike ;) We hebben zowat gelijktijdig gepost :)
Die TV-tuner is trouwens wel optioneel. Maar de ingebouwde cardreader is wel standaard :)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:04:
Als er iets belangrijk is aan een laptop imo, is dat die ook dun is.
Niet noodzakelijk. Een laptop van bijna 6kg vind ik nog altijd handelbaarder dan een volledige dekstop-pc. :D

[ Voor 19% gewijzigd door D-Three op 08-02-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ok. ik herinnerde me een topic van een paar dagen terug, daar heb ik deze uit gecopypaste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het CPU gedeelte van de Sony Vaio is me niet geheel duidelijk...

Fabrikant van microprocessor Intel®
L2-cache (kB)2048
Frontside bus (MHz)533

Dit is toch niet echt vooruitstrevend?

Als ik het goed begrijp is dit een Centrino 2 Ghz? Met 533 Mhz ipv 800 ? Wat voor verschil merk ik hiermee als ik em vergelijk met een P4 3,2 Gig bijvoorbeeld?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

acer heeft ook 17 " laptops:

http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=3660981824

acer aspire 1800 (1700 is ook 17")

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Mijn laptop verslaat die Toshiba in features én prijs. check: http://www.laptops.nl/fra...nce/new/vx7600/vx7600.htm Dit is trouwens de opvolger van de mijne (VX7000) beide "verslaan" die Toshiba, behalve in looks mischien dan, ;)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:12:
Als ik het goed begrijp is dit een Centrino 2 Ghz? Met 533 Mhz ipv 800 ? Wat voor verschil merk ik hiermee als ik em vergelijk met een P4 3,2 Gig bijvoorbeeld?
Een Centrino 1.3Ghz was destijds sneller als een P4 2Ghz, dus ik vermoed dat die 2Ghz Centrino die P4 3.2Ghz eruit loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kun je geen accu kopen en die aan je desktop hangen? Dan ben je mobiel met alles maximaal.... Gezien jouw eisen is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:12:
Het CPU gedeelte van de Sony Vaio is me niet geheel duidelijk...

Fabrikant van microprocessor Intel®
L2-cache (kB)2048
Frontside bus (MHz)533

Dit is toch niet echt vooruitstrevend?

Zal een Pentium M nieuwe model zijn lijkt me, die is er nog niet in 800MHz FSB en de 2048 is 2MB cache niet de snelheid.
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:32:
Kun je geen accu kopen en die aan je desktop hangen? Dan ben je mobiel met alles maximaal.... Gezien jouw eisen is dat ook een optie.
Zware UPS Doet wonderen :+

[ Voor 20% gewijzigd door FastBunny op 08-02-2005 13:36 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dit zo is, lijkt die Sony Vaio A me een hele serieuze optie... Een optimale combinatie tussen top prestaties, maar ook nog een laag gewicht en redelijke batterijduur...

Ik had me enigzins verkeken op het verschil in gewicht en batterijduur bij verschillende laptops :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2022
als je dan toch voor de beste kwaliteit kiest, kies dan een amd athlon 64 3800+ processor.

beter dan die 32bit centrino shit, amd heeft 64 bit en zorg dan dat je de nieuwste versie van windows heb, met die 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the tempter schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:47:
als je dan toch voor de beste kwaliteit kiest, kies dan een amd athlon 64 3800+ processor.

beter dan die 32bit centrino shit, amd heeft 64 bit en zorg dan dat je de nieuwste versie van windows heb, met die 64 bit.
Kun jij even twee lagen ducktape over je lippen plakken? Of nee, vertel ons eerst maar eens waarom hij een 64 bit processor zou moeten nemen op een laptop, btw hoe lang denk je dat die met een batterijlading doet.

Echt weer een fanboy opmerking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:54:
[...]

Kun jij even twee lagen ducktape over je lippen plakken? Of nee, vertel ons eerst maar eens waarom hij een 64 bit processor zou moeten nemen op een laptop, btw hoe lang denk je dat die met een batterijlading doet.

Echt weer een fanboy opmerking..
Waarschijnlijk langer dan met een P4 desktop processor hoor, en heeft AMD neit van die PowerNow achtige dingen ook?

Ik ben absoluut geen AMD fanboy ofzo, zou ook een Centrino kiezen, maar een AMD64 lijkt me geen gekke keuze voor een laptop opzich als je ziet dat er ook mensen een laptop met P4 3.6GHz kopen ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

the tempter schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:47:
Ik weet niet of je die top of the line notebooks bekeken hebt, maar dat zijn allemaal P4 &P Mobile's. En zoals je weet kun je niet effe een processor vervangen door een AMD processor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
dadj schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:16:
Mijn laptop verslaat die Toshiba in features én prijs. check: http://www.laptops.nl/fra...nce/new/vx7600/vx7600.htm Dit is trouwens de opvolger van de mijne (VX7000) beide "verslaan" die Toshiba, behalve in looks mischien dan, ;)
Identiek dezelfde als die promedion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 10:20
Afbeeldingslocatie: http://www.computercloset.org/ibm_5100.jpg
:9
sorry, kon het niet laten

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:D Maar op het moment is mijn keuze toch gevallen op deze:

Wel de 1 gig intern...

Deze laptop heeft eigenlijk alles... goede prestaties met een schitterend design, redelijk lange batterijduur en redelijk laag gewicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:58:
Waarschijnlijk langer dan met een P4 desktop processor hoor, en heeft AMD neit van die PowerNow achtige dingen ook?
We maken de vergelijking met een Centrino niet met een P4 voor de desktop. Die Centrino houdt het 2x zo lang vol als die AMD ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Succes met je aankoop. Alleen niet gaan treuren als een paar maanden later ineens de opvolger te vinden is.
In de IT gaat het snel, maar met notebooks is het nadeel dat upgraden er niet bij is en je daardoor -zeker voor jou- snel achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:12:

Wel de 1 gig intern...

Deze laptop heeft eigenlijk alles... goede prestaties met een schitterend design, redelijk lange batterijduur en redelijk laag gewicht...
Hell yeah, je moet hem eigenlijk eerst eens in het echt kunnen zien :) Dat beeldscherm is om te likkebaarden zo mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:16:
[...]

We maken de vergelijking met een Centrino niet met een P4 voor de desktop. Die Centrino houdt het 2x zo lang vol als die AMD ..
Jep, ik weet het, maar er zijn ook genoeg posts hier voorbij gekomen met P4 laptops, bijvoorbeeld deze uit de startpost of deze Promedion die hier zelfs door twee verschillende mensen aangehaald is.
Ik vind het een beetje suf om hier niet op in te gaan en iemand die een AMD Athlon 64 voorsteld direct uit te maken als fanboy. Nofi trouwens, maar dit viel me gewoon even op...
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:12:

Wel de 1 gig intern...

Mooi dingetje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 08-02-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja Mabarto daar heb je vast en zeker gelijk in :'( Maar dat houd je met iedere laptop die je nu aanschaft... Ik wil diegene die op dit moment de specs heeft die mij aanspreken... De opmerking die jij maakt is niet echt specifiek voor de laptop die ik beschrijf of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
als ik nu voor een laptop met de beste kwaliteit aan het kijken ben, dan zou ik dat toekomst gericht doen.....
straks komt er allemaal 64 bit software uit, en dat is op zeer korte termijn.
dan zit je dan met je supersnelle centrino....kun je die naar 64 bit uitbreiden, dacht het niet... >:)
ja klopt de amd vreet stroom, maar amd mobile shit maakt het wel iets aantrekkelijker...
en nee ik heb niets tegen intel, ik heb het zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:21:
Ik vind het een beetje suf om hier niet op in te gaan en iemand die een AMD Athlon 64 voorsteld direct uit te maken als fanboy. Nofi trouwens, maar dit viel me gewoon even op...
Op het moment dat iemand gaat praten over centrinoshit mja, dan lijkt me het niet zo vreemd dat er grote kans is dat je met een fanboy te maken hebt, het hoeft niet maar de kans is wel groot ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the tempter schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:34:
als ik nu voor een laptop met de beste kwaliteit aan het kijken ben, dan zou ik dat toekomst gericht doen.....
straks komt er allemaal 64 bit software uit, en dat is op zeer korte termijn.
dan zit je dan met je supersnelle centrino....kun je die naar 64 bit uitbreiden, dacht het niet... >:)
ja klopt de amd vreet stroom, maar amd mobile shit maakt het wel iets aantrekkelijker...
en nee ik heb niets tegen intel, ik heb het zelf ook.
Waar staat dat, heb je roadmaps, welke software heeft baat bij 64 bits extensies? Kom toch is met onderbouwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:21:
Tja Mabarto daar heb je vast en zeker gelijk in :'( Maar dat houd je met iedere laptop die je nu aanschaft... Ik wil diegene die op dit moment de specs heeft die mij aanspreken... De opmerking die jij maakt is niet echt specifiek voor de laptop die ik beschrijf of wel?
Nee, die opmerking is in feite van toepassing op zo goed als elk stuk hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
nou onderbouwen in de zin van feiten kan ik niet nee, sorry.
maar hoe lang is er software op de markt met 32 bit? en ja hoe snel gaat het in de IT? ja heel snel iid.

halverwege dit jaar kom windows met het 64 bit pakket uit. let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhmm die 32 bit en 64 bit is een beetje abacadabra voor mij.. heeft iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Denk dat je heel wat vindt als je zoekt naar 64 bit amd op google of got ;)

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:39

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

the tempter schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:46:
nou onderbouwen in de zin van feiten kan ik niet nee, sorry.
maar hoe lang is er software op de markt met 32 bit? en ja hoe snel gaat het in de IT? ja heel snel iid.

halverwege dit jaar kom windows met het 64 bit pakket uit. let maar op.
Wat zou de toevoeging zijn van 64bit xp?? Hooguit dat het opnieuw gecompileerd wordt en daardoor wat efficienter in elkaar zit, maar dat zouden ze met de 32bit natuurlijk ook kunnen doen...

64bit is niet perse sneller ofzo, je kan native meer geheugen aanspreken.
Dit houdt in dat je p4 nu zo'n 4Gb kan aanspreken. Als je een Xeon hebt kan je meer geloof ik, daar zitten wat extenties in. Modje BalusC heeft hier een net overzicht van gemaakt op zijn site.
Nu 64bit kopen is net zoiets als gokken dat Ankie van G. op de volgende olympische spelen goud gaat winnen. ' t zou best kunnen, maar.. het zou ook niet kunnen.

Die hele 64bit hype is leuk, maar de amd64 is vooral snel door de geintegreerde geheugen controller. Ikzelf werk al jaren met 64bit cpu's (pa-risc, wil je dat soms in je laptop??) maar geloof je nu echt dat er over 6 maanden een 64bit versie van xp-office-halflife-doom3 uitkomt?

[rant]
TS geeft in het geheel niet aan wat ie wil, dus valt eigenlijk niet eens te zeggen wat ie nodig heeft. Je kan op dit moment cpu's kopen die zo snel zijn dat ze het beeld 2 keer sneller voor je kanus kunnen neerzetten in hl2/doom3 (en dat zijn voor mij de zwaarste apps die te krijgen zijn) dan dat jij het tot je kan nemen.
Mopper, ik zie al mensen die gaan roepen dat ze een itanium in hun laptop nodig hebben. Steek je de module zo boven het toetsenbord in je laptop. Hij kan dan wel niet dicht en je ziet het halve scherm niet door de koeler, maar ja, 't is wel 64bit!
[/rant]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:34:
[...]

Op het moment dat iemand gaat praten over centrinoshit mja, dan lijkt me het niet zo vreemd dat er grote kans is dat je met een fanboy te maken hebt, het hoeft niet maar de kans is wel groot ;)
Hm, volgens mij las ik over dat "centrinoshit" gedeelte heen... :X
Sorry :>

En of 64 bit nou wel of geen zin heeft kun je denk ik weinig over zeggen. Er zal vast wel software uitkomen geoptimaliseerd voor 64 bit tegen de tijd dat windows ook goed draait op 64 bit... maar op wat voor termein deze software gaat komen en hoe lang de TS nog met zijn laptop wil doen kun je niet echt voorspellen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
jaja ok als je het zo gaat formuleren heb je gelijk....
maar ook intel gaat zich naar 64 bit werken.

ooit begon een nitendotje met 8 bit toen 16 bit toen 32 bit enz enz.
wat dacht je? dat processors bij 64 blijven, ik ben geen waarzegger maar dat lijkt me toch geen illusie...

ps: met centrino shit bedoelde ik niet dat het slecht is, het was meer een aanduiding, zie je ik ben nog jong en gebruik vaak worden zoals : shit, vet ,gaaf je weet wel..... :*)

[ Voor 26% gewijzigd door the tempter op 08-02-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:45:
[...]

Nee, die opmerking is in feite van toepassing op zo goed als elk stuk hardware...
Yep, maar met een moederbord kun je nog gaan upgraden enzo en anders het moederbord vervangen. Bij een laptop gaat dit gewoon niet en als je dus de nieuwste en powerfullste notebook wilt hebben, kost het erg veel geld en is de waarde echter snel weer gedaald.

Kijk naar wat je met je notebook wil gaan doen en kijk niet puur naar de GHz-en. Het zou gewoon zonde van het geld zijn als je nu een P4 3,6 koopt terwijl de 3,2/2,8 een stuk voordeliger is.

Als je het echt allemaal nodig hebt of geld echt geen issue is, ga je gang. Ik geef alleen even een extra punt om overna te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the tempter schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:21:
ps: met centrino shit bedoelde ik niet dat het slecht is, het was meer een aanduiding, zie je ik ben nog jong en gebruik vaak worden zoals : shit, vet ,gaaf je weet wel..... :*)
Ja lachwekkend ... we weten in ieder geval dat we je ook jong moeten behandelen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
wat jij wilt schnappi.... :)

oh ja wie zijn 'we'?

[ Voor 30% gewijzigd door the tempter op 08-02-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ok, zo kan 'ie wel weer... je hebt genoeg hints gehad, voortaan kan je ook wel gewoon zelf zoeken (de pricewatch geeft al wat algemene specs weer)...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.