Beste Tweakers,
Graag zou ik vragen of iemand me kan helpen met mijn USB aansluiting. Ik heb een "USB 2.0" mp3-speler en "USB 2.0" aanlsluitingen op m'n laptop. Het overzetten van bestanden gaat echter erg traag (meting: 240MB in 4min30 = 0,9 MB/Sec = 7 MBit/Sec).
USB 2.0 zou sneller moeten zijn, het lijkt of ik op de trage USB verbinding zit:
Zie:
Acer Aspire 1350 (zie specificaties in handleiding) in combinatie met de
Inovix IMP-32 256MB (even doorklikken aub)
Ik werk op de standaard drivers en werk met winXP-SP2, wat een vereiste schijnt te zijn.
Wat kan mij helpen?
Wat moet/kan ik proberen om er achter te komen of het sneller kan? Heb ik de snelle USB2,0? Welke driver kan ik evt. extra installeren of proberen?
Bij voorbaat dank voor alle hulp!
grtn, Bram
Graag zou ik vragen of iemand me kan helpen met mijn USB aansluiting. Ik heb een "USB 2.0" mp3-speler en "USB 2.0" aanlsluitingen op m'n laptop. Het overzetten van bestanden gaat echter erg traag (meting: 240MB in 4min30 = 0,9 MB/Sec = 7 MBit/Sec).
USB 2.0 zou sneller moeten zijn, het lijkt of ik op de trage USB verbinding zit:
Het kan natuurlijk zijn, dat ik genaaid ben en dat ik eingelijk helemaal geen snelle USB 2.0 aanlsuiting heb!USB heeft een maximale doorvoersnelheid van 12 Mbit/ sec.
USB 2 heeft een maximale doorvoersnelheid van 480 Mbit/sec
(bron)
De apparaten waar het om gaat zijn de:Ik las hier in het laatste of een-na-laatste PC-Active-nummer wat over; USB 2.0 is tegenwoordig niet meer de naam voor het 480 Mbps USB-protocol. Officiëel is USB 2.0 sinds een aantal maanden ofzo opgedeeld in USB 2.0 "Full Speed", wat gewoon USB 1.1=12 Mbps is, en USB 2.0 High-Speed wat dus 480 Mbps is. Ik snap absoluut niet wat de reden voor dit bedrog is, aangezien nog bijna niemand van deze 'list' op de hoogte is, en dus een apparaat kan kopen waarop staat "USB 2.0 compliant", terwijl hij/zij in de waan is dat hij dus een apparaat koopt wat op 480 Mbps met zijn pc kan communiceren. Als er dus niet specifiek USB 2.0 "High-Speed" op staat, dan heb je dus in feite gewoon een USB 1.1 apparaat gekocht. OPLETTEN DUS!!
(bron)
Acer Aspire 1350 (zie specificaties in handleiding) in combinatie met de
Inovix IMP-32 256MB (even doorklikken aub)
Ik werk op de standaard drivers en werk met winXP-SP2, wat een vereiste schijnt te zijn.
Wat kan mij helpen?
Bij voorbaat dank voor alle hulp!
grtn, Bram