[W2K3 - Scripting] Printer permissies via script

Pagina: 1
Acties:

• monocult
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

Wij zijn op zoek naar een manier om via een script permissies in te stellen op (netwerk) printers. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of wellicht een command-line utility weet die wij hier voor kunnen gebruiken.

Uiteraard weet ik dat er verschillende manieren zijn om rechten op printers toe te kennen, echter ken ik geen manier om dit via een script te doen. Het script is noodzakelijk omdat er bij het inloggen op een systeem dynamisch printers worden aangemaakt, waar de rechten op aangepast moeten worden (terminal Server).

Bij voorbaat dank.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je maakt via een script printers aan die 'lokaal' zijn (want netwerk printers zijn niet zichtbaar voor andere users), wat dus betekent dat dat script ofwel onder administrator rechten draait of wel alle users administrator rechten hebben. Klopt dat?

In ieder geval - ik ben ooit met hetzelfde bezig geweest (al was ik in Delphi bezig en creeerde ik de printers zelf: [rml][ Win32/Delphi] ACL op printer[/rml]) - en voor een tooltje kan je hier eens naar kijken: http://setacl.sourceforge.net/

• monocult
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
Elevator,

Ja, hebt gelijk. Het script het draait onder gebruikersaccounts die administrator permissies hebben. De SetACL utility is precies wat ik zoek. Als het goed is kan deze vanuit een script aanroepen, en de permissies op een printer dynamisch configureren.

Bedankt voor je reactie!