Toon posts:

[Fedora 3] Boot niet meer vanaf cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren Fedora Core 3 geinstalleerd en getest, nu wil ik Fedora er weer af hebben en opnieuw erop zodat ik alles netjes in kan stellen.

Gisteren startte Fedora gewoon vanaf cd1 op, maar nu wil hij ineens niet meer vanaf cd booten, ik heb alles al geprobeerd, bios staat goed.

Dus ik heb geprobeerd een boot diskette te maken, maar het bestandje wat op de diskette zou moeten komen is 6mb groot, met dd if=diskboot.img of=/dev/fd0 bs=1440k heb ik geprobeerd diskboot.img op de diskette te krijgen maar dan krijg ik deze foutmelding:

dd: writing `/dev/fd0': Geen ruimte over op apparaat
1+0 records in
0+0 records uit

Waarschijnlijk moet het bestand op een usb stick maar die heb ik niet beschikbaar.

Hoe kan ik nu die cd weer aan de praat krijgen?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Het is nogal vreemd dat hij 'opeens' niet meer van CD kan booten.
Je zegt dat je BIOS goed staat. Weet je dit zeker? Want in het geval dat er nog geen OS op je PC zou staan staat je BIOS misschien goed maar nu MET een OS staat hij niet meer goed..
Ik bedoel hiermee, weet je zeker dat als first boot device je CD-ROM staat?
En niet als second en als first je HDD die nu boot ipv je CD'tje omdat er nu een mbr op je HDD staat en voordat er iets op je PC stond niet zodat hij de CD pakte.. ?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:31:
Het is nogal...............
.............et zodat hij de CD pakte.. ?
Dat weet ik zeker ja, als eerste staat CD-rom, als 2e floppy en 3e eens niks gedaan wanneer ik boot other devices uitschakel zegt hij dus de bekende boot disk error. wanneer ik die weer inschakel start hij gewoon weer lekker fedora op................

Dus helaas, daar zit het hem niet in.

De cd (drive) werkt gewoon want vanuit fedora kan ik hem gewoon benaderen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 11:37 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je geprobeert te booten vanaf een originele (Windows?) CD? Om alles uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
zAo schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:49:
Heb je geprobeert te booten vanaf een originele (Windows?) CD? Om alles uit te sluiten.
Ja, werkte ook niet, inmiddels werkt het weer. Het bios doet raar, of de ide controller is gaar. Maar ik zit nu weer in een verse installatie dus iig. bedankt voor de antwoorden.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
wat heeft een CD met een IDE controller te maken? :P
denk gewoon dat die CD beetje smerig was oid.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

gupje schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:47:
wat heeft een CD met een IDE controller te maken? :P
denk gewoon dat die CD beetje smerig was oid.
Uhm, je CD-ROM hangt wel eens aan een IDE poort en als je IDE controller gaar is kan je d'r weinig mee? :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1