TV -> DVD -> Stereo

Pagina: 1
Acties:

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 12:54
Ik had de volgende opstelling in gedachten:

TV -> DVD -> Stereo

Maar het probleem is dat ik dan wel geluid van de DVD over m'n TV en over de Stereo krijg, maar niet het geluid van de TV zelf over de Stereo. Het kan zijn dat de SCART tussen de TV en de DVD niet volledig geäderd is (heb de stekker opengehaald en léék in ieder geval wel het geval te zijn). Maar kan het ook zijn dat de DVD gewoon het geluid van de TV niet doorstuurt via z'n audio-out?

In dat geval zat ik te denken aan het volgende blok:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3500/3502/350238_BB_00_FB.EPS.jpg
Maar ik weet niet of deze ook het geluid uit de TV haalt, of dat die alleen het inkomende geluidssignaal aftapt. Het is dus de bedoeling dat ik zowel het geluid van de DVD als van de TV gewoon uit de luidsprekers van m'n TV als uit de boxen van m'n Stereo wil hebben.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kijk even op http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html
Daar staat de complete pin-out van de SCART aansluiting...

m.a.w. Kastje openmaken en de 2 cinch pluggen als volgt aansluiten:
binnenste ader van rode plug (rechterkanaal) op pen 1 van SCART
binnenste ader van zwarte plug (linkerkanaal) op pen 3 van SCART
buitenste afscherming van beide draden (GND) op pen 4 van SCART

[ Voor 57% gewijzigd door haggard op 08-02-2005 11:06 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 12:54
Dan bedoel je het kastje wat in de topicstart staat? Is deze dan niet standaard zo aangesloten? Want in de omschrijving op conrad.nl staat "SCART-adapter met audio Cinch-uitgang". Maar ik vraag me dus af of als ik deze tussen de DVD-speler en de TV plaats ook de audio van de TV (die binnenkomt via de coax) ook eruit geslurpt wordt om vervolgens doorgestuurd te kunnen worden naar de stereo. Of dat alleen de audio die binnenkomt via de SCART (van de DVD) dus er tussenuit gehaald wordt.

edit:

Ok, ik begrijp dat het kastje zo aangesloten moet zijn zoals jij zegt. Als dit niet het geval is kan ik dat dus zelf doen :)

Edit
Yes! Volgens de specificaties op conrad.nl (wat een geweldige site) is het binnenin het blokje precies zo geschakeld als jij aangeeft :)

[ Voor 38% gewijzigd door riezebosch op 08-02-2005 11:26 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat bovengenoemde kastje is inderdaad precies dat wat je zoek...
(ik was er even vanuit gegaan dat je het al in je bezit had...)

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!