Toon posts:

[xhtml] Imagemap werkt alleen correct in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
....iets dat alleen op IE werkt, het schaamrood staat me op de kaken. :/

Het probleem:

Ik heb een template voor een site waarop in een bepaalde afdeling een plattegrondje staat wat moet linken naar verschillende wijken. Die zijn helaas niet rechthoekig dus -> image map. Aan de areas hang ik wat javascript zodat het plaatje in kwestie geswapt wordt zodat je ahw een wijk ziet oplichten.

Da's de theorie maar in de praktijk worden m'n imagemaps niet lekker opgepikt... behalve in IE. Ik dacht: ze zijn verkeerd dus opnieuw in GoLive gemaakt en er goed op gelet dat areas niet overlappen. Geen verbetering. Vervolgens vanuit ImageReady geprobeerd. Geen verbetering.

In FF, Opera en (last time I checked) Safari is het allemaal knudde.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik doe namelijk praktisch nooit iets met imagemaps. Kijk, als het niet werkt dan werkt het niet en ga ik zoeken naar een andere oplossing (Flash) maar dat zou me wel verbazen.

De ellende in kwestie

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Check http://www.w3schools.com/tags/tag_map.asp even als je wil... ;)

Je hebt de map geen naam gegeven... Als ik zo naar de code kijk moet je href naar een URL wijzen, in plaats van # alleen... ;)
Of je moet dat afvangen met JS, maar lijkt me in dit geval wat overbodig eigenlijk...

[ Voor 165% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2005 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
De name tag had ik bewust weggelaten. Nu weer toegevoegd maar het resultaat in FF is nu vergelijkbaar met Opera: Er werkt wel iets maar bepaalde wijken werken niet of nauwelijks.

Url's aangepast, leek me sterk en lost idd niets op.

De html is volgens mij wel correct

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:21:
De name tag had ik bewust weggelaten. Nu weer toegevoegd maar het resultaat in FF is nu vergelijkbaar met Opera: Er werkt wel iets maar bepaalde wijken werken niet of nauwelijks.

Url's aangepast, leek me sterk en lost idd niets op.

De html is volgens mij wel correct
Bij mij (nieuwste FireFox) werkt alles gewoon nu :?
Als ze het niet doen, dan kloppen de coördinaten waarschijnlijk niet helemaal nog, want je bedoeld die midden boven, die niet helemaal lekker wil? Als ik er overheen hover, met de muis, dan werkt het gewoon hoor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2005 11:26 ]

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

het heeft helemaal niets met die map te maken, dat ie op sommige plaatsen het neit helemaal doet komt omdat de ul van het menu ernaast te lang is en hem overlapt
gooi er maar een border om dan zie je dat

ff een kwestie van ul korter of z-index gebruiken denk ik

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het tijd om naar huis te gaan.... maar dat is het idd: |:(

De breedte fixed en smaller zetten of de z-index van de topRightImage instellen.Dat was net even die andere kijk op het probleem die ik nodig had. Nu moet ik ff wat makkelijks gaan doen want dit is niet goed voor m'n ego. ;)

Ik kom er wel nu achter dat de sliding-background rollover knoppen het niet doen in Opera. Maar ja, Opera... de links werken wel.... -> onderaan op de to-do lijst.

thx!
Pagina: 1